Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg og venninna mi var på vei til butikken tidligere i dag. Et stykke unna inngange satt det en ganske så ulekker gutt i 20-årene og så ut i løse lufta. Venninna mi spurte om jeg så han og jeg bekreftet det mens (ja jeg vet det er frekt, men det var jo umulig at han hørte det) jeg sa at han var veldig stygg og vi fniste litt. Det passerte en mann i samme alder i det vi sa det, og typisk nok var vist det kammeraten hans. Da vi kom ut sto de der og ventet på oss og han begynte å kalle meg stygge ting og rakket ned på utseende mitt foran andre kunder på vei inn og ut av butikken. Jeg er både traumatisert, fornærmet og såret over at mennesker kan være så stygge mot andre. Jeg kom riktig nok med en bemerkning om hans utseende, men hadde jo aldri trodd at han skulle få høre det. Han satt jo 10-15 meter unna. Kommer nok ikke til å få sove i kveld og nå har jeg mistet lysten til å gå ut igjen. Noen som kan komme med noen trøstende ord?
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Her fikk du smake din egen medisin. Til pass for deg!
Gjest t Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Du var da stygg mot han først, uansett om han hørte det selv eller ikke. Som man reder ligger man, smake sin egen medisin og skal du være med på leken får du tåle steken. Hvorfor skal du ha trøstende ord når du var den slemme??
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Har aldri skjønt hvorfor noen våger å snakke stygt om andre offentlig. DU må jo skjønne at de du snakker nedsettende om kan ha andre venner og bekjente i nærheten som hører deg. Og andre folk som hører deg snakke nedsettende om andre syns jo det er du som er latterlig. DU dummer deg bare selv ut med å gjøre sånn. I tillegg til at du drar med deg den du snakker om. Du dummer han ut foran andre, uten at han kan forsvare seg ved å baksnakke han for utseende. Bra at det er noen som våger å si fra til slike drittsekker som deg. Du fortjente det, og han har en kjempegod kompiss som sa fra sånn at han kunne få tatt igjen.
Miko Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Se heller på det som nyttig læring. Neste gang du får lyst til å kommentere andres utseende vil du huske denne kjedelige episoden - sikkert nok til å la være å kommentere. Ingen stor skandale skjedd, så dette er en erfaring å ta med seg videre - ikke dumt i blant det heller
Eplefe Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Du fortjente den. Og om han så løy om utseendet ditt kan man bare flytte skjellsordene over på personligheten din. Hva om HAN ble såret? Gutter har faktisk følelser de og. Herregud, og DU klager over at "mennesker er så fæle med hverandre. :<" Som man reder ligger man.
Gjest ts Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Her fikk du smake din egen medisin. Til pass for deg! Men jeg sa det jo ikke TIL han, og han hadde aldri hørt det hvis ikke den dumme vennen hans sladra. Jeg sliter nok som det er med selvbildet og syns det var dårlig av han og kammeraten og rakke ned på meg så jeg hørte det når jeg ikke var ute etter å såre han. Og jeg sa ikke noe stygt om kammeraten hans så hvorfor han ble med på det skjønner jeg heller ikke. Dessuten hadde jeg aldri trodd at menn var sensitive overfor utseende. Jeg sier ikke at jeg handlet riktig heller men det må da gå ann for han å holde det for seg selv når jeg også gjorde det
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=435343
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Han har det sikkert like vondt som deg nå, så aldri om du får noen trøstende ord fra meg, nei.
Gjest Gjest_Audun_* Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 Du er helt dust. Men for å tilføre debatten noe viktigere - jeg ser ofte kvinner som rakker ned på menns utseende, men sjeldent menn som gjør det med kvinners utseende. Det er godt at noen tar igjen. Og du sliter med ditt eget selvbildet? Hva med hans da, du ødela jo like mye for han! Han er sikkert like trist og lei seg i kveld som deg og dere er begge såret pga deg! Og du er jo sikkert ikke perfekt selv siden du har dårlig selvbildet, så hvorfor gjøre deg styggere for andre ved å vise fram en heslig personlighet. Selv om den mannen du passerte ikke hadde vært kompissen hans hadde du like fult driti deg ut foran han og gjort deg styggere i hans øyne.
Gjest Miam Skrevet 29. oktober 2009 #11 Skrevet 29. oktober 2009 Skjønner virkelig ikke hvorfor du fisker etter trøst. Du får ikke noe herfra i allefall! FY!
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 29. oktober 2009 #12 Skrevet 29. oktober 2009 Men jeg sa det jo ikke TIL han, og han hadde aldri hørt det hvis ikke den dumme vennen hans sladra. Jeg sliter nok som det er med selvbildet og syns det var dårlig av han og kammeraten og rakke ned på meg så jeg hørte det når jeg ikke var ute etter å såre han. Og jeg sa ikke noe stygt om kammeraten hans så hvorfor han ble med på det skjønner jeg heller ikke. Dessuten hadde jeg aldri trodd at menn var sensitive overfor utseende. Jeg sier ikke at jeg handlet riktig heller men det må da gå ann for han å holde det for seg selv når jeg også gjorde det Du holdt det jo ikke for deg selv. Du følte det så sterkt at du måtte si det til den andre du var sammen med. Hadde du tenkt litt, så hadde du holdt det for deg selv, og ikke minst forstått at folk er ulike. Men her fikk du kanskje en vekker. Ikke snakk om andre bak ryggen på dem.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #13 Skrevet 29. oktober 2009 Vær glad at han ikke gikk til fysisk angrep på deg, det hadde jeg gjort! Å plage andre for utseende er ikke noe bedre enn rasisme. Han kan ikke noe for hvordan han ser ut, det kan ingen. Skjerp deg!
Gjest ts Skrevet 29. oktober 2009 #14 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg mener at det er å holde det for seg selv, selv om man deler det med venner. Vi hadde ingen hensikt å såre han, det hadde tydligvis de! jeg kunne da ikke vite at den andre personen vi passerte hadde noe med han å gjøre..er det ingen som forstår meg? Dere gjør alt bare værre for meg
mørke tanker Skrevet 29. oktober 2009 #15 Skrevet 29. oktober 2009 Men jeg sa det jo ikke TIL han, og han hadde aldri hørt det hvis ikke den dumme vennen hans sladra. Jeg sliter nok som det er med selvbildet og syns det var dårlig av han og kammeraten og rakke ned på meg så jeg hørte det når jeg ikke var ute etter å såre han. Og jeg sa ikke noe stygt om kammeraten hans så hvorfor han ble med på det skjønner jeg heller ikke. Dessuten hadde jeg aldri trodd at menn var sensitive overfor utseende. Jeg sier ikke at jeg handlet riktig heller men det må da gå ann for han å holde det for seg selv når jeg også gjorde det Men du holdt det ikke for deg selv, du sa det til venninna di og høyt nok til at andre hørte det. Og ja, menn kan være like sensitive om utseendet sitt som jenter.
Gjest Gjest_Harald_* Skrevet 29. oktober 2009 #16 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg mener at det er å holde det for seg selv, selv om man deler det med venner. Vi hadde ingen hensikt å såre han, det hadde tydligvis de! jeg kunne da ikke vite at den andre personen vi passerte hadde noe med han å gjøre..er det ingen som forstår meg? Dere gjør alt bare værre for meg Spiller det noen rolle om denne mannen var kammeraten hans eller ikke? Han kunne jo likevel ha funnet på å sagt fra til han, eller han kunne tatt saken i egne hender og skjelt deg ut på egen hånd. Jeg har selv sagt fra til folk som snakker stygt om helt uskyldige mennesker, selv om jeg ikke kjenner offerene. I min tid hadde vi nemlig folkeskikk!
Gjest Nuperelle Skrevet 29. oktober 2009 #17 Skrevet 29. oktober 2009 Karma vettu. What goes around comes around.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #18 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg mener at det er å holde det for seg selv, selv om man deler det med venner. Vi hadde ingen hensikt å såre han, det hadde tydligvis de! jeg kunne da ikke vite at den andre personen vi passerte hadde noe med han å gjøre..er det ingen som forstår meg? Dere gjør alt bare værre for meg lets see...en 20 åring sitter utenfor en butikk (lurer på hvorfor??)..en annen 20 åring er på vei ut av butikken...du fikk deg ikke til å tenke at den ene, som til og med var i samme aldersgruppe, satt og så ut i løse luften for å vente på den andre 20åringen? Ganske logisk. Ser du ikke selv at han hadde respekt nok til og minde sin egen buisniss ved å bare sitte der, mens du rakket ned på han i stede for å passe dine egne saker? Idiot!
Gjest Gjest_Mandarin_* Skrevet 29. oktober 2009 #19 Skrevet 29. oktober 2009 Du sier selv du har dårlig selvbilde så HVORFOR I ALL VERDEN uttaler du deg om andres utseende? DU burde jo vite hvor sårende sånt er? Det handler ikke bare om hvem som hører eller ikke hører det! Det handler om hva du gir fra deg. Du var rent ut ond som ytret ordene. Selv om han ikke hørte deg var var det utrolig slemt av deg å tiske og hviske med venninna di om dette OFENTLIG og LE! Faderullan! Jo mer jeg tenker på deg og dette innlegget jo hissigere blir jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå