Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringer med disse byene? Har lenge hatt lyst å reise til Madrid. Kunne tenke meg å få endel tips ang denne byen. F.eks hvilken tid på året er det best å reise? Har lyst til å oppholde meg der en lengre periode kanskje 2-3 mnd.

Likeledes tar jeg gjerne imot tips om Granada

kara :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært i Madrid, men har vært i Granada to ganger + at brevvenninde gjennom 16 år kommer derfra.

Syns Granada er en fin gammel by. Ikke for stor. Dersom man er interessert i kultur, er det jo fullt av museer, kirker + en nydelig katedral der. Så har man for ikke å glemme, La Alhambra. Et gammelt palass som var bygd av maurerne. La Alhambra troner på åsen over byen. Nydelig sted å være på varme dager.

Granada har en nydelig "gamle-by" med trange, skyggefulle gater - ingen trafikk her.. Klimaet er varmt og tørt. Sierra Nevada - som er et kjent vintersportssted ligger bare en god 1/2 times kjøretur unna. Det hender visstnok også at det KAN sne i Granada.

Dersom man ser på kartet, ligger Granada fint til med tanke på lengre eller kortere turer til andre byer. Malaga, feks ligger 2 1/2 time med buss unna. Her har du jo alt hva solkysten kan bidra med. Sevilla ligger lengre vest - ca 3 timer med tog (om jeg ikke husker feil). Også flere severdige steder ligger ikke alt for langt unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...