kara Skrevet 18. august 2003 #1 Del Skrevet 18. august 2003 Er det noen som har erfaringer med disse byene? Har lenge hatt lyst å reise til Madrid. Kunne tenke meg å få endel tips ang denne byen. F.eks hvilken tid på året er det best å reise? Har lyst til å oppholde meg der en lengre periode kanskje 2-3 mnd. Likeledes tar jeg gjerne imot tips om Granada kara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 20. august 2003 #2 Del Skrevet 20. august 2003 Har ikke vært i Madrid, men har vært i Granada to ganger + at brevvenninde gjennom 16 år kommer derfra. Syns Granada er en fin gammel by. Ikke for stor. Dersom man er interessert i kultur, er det jo fullt av museer, kirker + en nydelig katedral der. Så har man for ikke å glemme, La Alhambra. Et gammelt palass som var bygd av maurerne. La Alhambra troner på åsen over byen. Nydelig sted å være på varme dager. Granada har en nydelig "gamle-by" med trange, skyggefulle gater - ingen trafikk her.. Klimaet er varmt og tørt. Sierra Nevada - som er et kjent vintersportssted ligger bare en god 1/2 times kjøretur unna. Det hender visstnok også at det KAN sne i Granada. Dersom man ser på kartet, ligger Granada fint til med tanke på lengre eller kortere turer til andre byer. Malaga, feks ligger 2 1/2 time med buss unna. Her har du jo alt hva solkysten kan bidra med. Sevilla ligger lengre vest - ca 3 timer med tog (om jeg ikke husker feil). Også flere severdige steder ligger ikke alt for langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå