Gå til innhold

hvordan få vekk/skjule småsår i ansiktet?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har flere småsår i ansiktet, er kommet etter at jeg har kneppet ut noen kviser......

Finnes det noe salve eller noe jeg kan smøre på slik at de blekner mye mer eller forsvinner helt? Eller har noen andre gode råd? Vil så gjerne ha de vekk til fredag kveld.

Kanskje det finnes noe på apoteket å kjøpe, men hva?

Jeg kan jo prøve å dekke til med pudder, men jeg liker ikke å bruke pudder.

Da vil jeg eller bruke brunkrem, har brukt det en sjelden gang og de skjuler jo litt, men om jeg bruker det, vil ikke brunkremen forvinne iløpet av kvelden? Hva om jeg svetter mye, da renner det vel vekk og småsårene blir fullt synlige igjen og om jeg klemmer noen kan brunkremen da smittes over til de jeg klemmer?

Skal på konsert, så det blir nok veldig varmt kan jeg tenke meg.

Vil helst ikke skjule småsårene med sminke, er rundt 15 stk av de, så jeg vil ikke de skal være så synlige de er i kveld. Er det andre måter å fjerne/skjule de enn med sminke. Når det gjelder sminke nøyer jeg meg med mascara, øyenskygge og blyant.

Hadde det bare vært 2-3 stk hadde jeg ikke brydd meg, men nå er det såpass mange at de er jo stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å dekke det med en foundation lik din egnen hudfarge. Du kan jo bare springe inn på et parfymeri og spør om du kan få en liten test, så du slipper å kjøpe? Det aller beste viss du dekker de med concealer\dekkstift før eller etter foundation (brunkrem så du kaller det). Ellers er det ikke så mye du kan gjøre, vet hvordan det er. Prøv å la vær å pille på de, siden det irriterer (ja, vet det er vanskelig... ;)).

Endret av Lilandry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal alt se bra ut innenn i kveld burde du bruke en god concealer, en foundation over der igjen og og for ekstra dekk et pudder på toppen. Jeg syntes pudder look'en er ikke spesielt fin, men det dekker så mye bedre til. Hvis du har anledning så har jeg hørt at MAC har en spray som får pudder til å se mye penere ut. Med alt det burde sminken sitte rimelig bra selv når du svetter.

Går du på et parfymeri så understrek at du vil ha noe som dekker bra. (Kanskje de bare henter fram sine dyre transperange pudder for meg siden jeg er så bleik, men syntes de aldri kommer tilbake med noe som dekker.)

Men det aboslutt beste små sår tipset er å unngå å få dem i det hele tatt ! Mot arbeid kviser ved å ta godt vare på huden din, og de få som kommer igjennom må bare få sitte i fred :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Fikk et tips av en venninne om å sove med pyrisept salve på sårene over natten, det gjorde jeg i natt, og jeg ser litt bedring, har etter jobb i dag gått med pyrisept på sårene, Noe av sårene er faktisk ikke synlige lenger (de som var minst, men er jo en del som viser enda, men de er svakere) Jeg får se når jeg har dusjet om hva jeg gjør. Mulig jeg bare bruker foundation. det er det jeg har. Har også pudder. Men dette forsvinner vel om jeg svetter mye?

Er blakk, så jeg var ikke innom noe parfymeri i dag.

Men jeg kan jo stikke innom et parfymeri etter neste lønning kommer å se hva jeg finner utav der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har vært borti det samme problemet mange ganger selv, så jeg har lært men noen triks :P

Jeg synes ikke det er noe særlig pent med et tykt lag med sminke i ansiktet, selv om det er for å dekke over småsår og kviser.. Det jeg pleier å gjøre er at jeg først legger en god primer (etter skikkelig rens og fuktighetskrem selvsagt) for at sminken skal holde lenger. Deretter blander jeg flytende foundation med fuktighetskrem. Det gjør at du ikke ser så sminket ut, men at huden blir jevn og du får en pen glød.

Dersom du har mineralfoundation er den fantastisk å bruke som consealer på kviser og småsår, den dekker mye bedre og holder lenger enn en vanlig flytende consealer som lett vil forsvinne. Du kan bruke en pensel som er beregnet på dette (min kommer fra i.d) eller du kan egentlig bare bruke fingrene. Du tar litt på fingeren og bare klapper det på til det er usynlig. Jeg ble overrasket over hvor godt det fungerte første gang jeg prøvde det!

Til slutt legger du et tynt lag med pudder på toppen for at sminken skal holde lenger og for å unngå å bli blank utover kvelden.

Håper dette kan hjelpe deg litt. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...