Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd Quorn? Hva synes dere isåfall om produktene? Linker til svensk side siden den norske viser så få produkter :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte farsen i Sverge og jeg synes det er kjempegodt :)

Har hatt det på pizza og til spaghetti og det tar til seg krydder og smak bra. Hvis man savner den kjøttettersmaken kan man sikkert hive oppi en grønnsaksbuljong..

Det er mye mindre arbeid, er bare å ha farsen oppi gryta og la det koke svakt.. Det er sunt, det metter noe helt forferdelig! Vi var tre stk på en stor pizza med 300 g quorn, og de to mannfolka var så mette at de var kvalme :P

Nei, jeg er overbevist! Dette skal jeg bruke mye oftere.. Men jeg finner det ikke i norske butikker? Bor ikke i nærheten av noen store butikker med godt utvalg, må jeg utenfor sentrum.

Skrevet

Det skal selges hos Coop og Ica i Norge, men er ikke sikkert alle butikkene har tatt det inn. Får prøve disse produktene når jeg finner dem :P Bor nært grensa, og der skal det visst være godt utvalg :)

Skrevet

Jeg har proevd litt forskjellig(godt utvalg her i UK), og det har vaert godt det jeg har proevd. :) Veldig lettvint ogsaa.

Skrevet

Jeg syns Quorn er et veldig bra alternativ til kjøtt! Her i Norge fantes bare farse og "kylling"biter, men nå skal det visstnok være mulig å få kjøpt filetene også (har ikke sett dem på ICAen jeg handler). Satser på at det kommer flere produkter i butikkene her etterhvert (i UK har de jo vanvittig stort utvalg av Quorngreier!).. :)

Skrevet

Quornproduktene er kjempebra! :) synes at det blir lettere å lage mat til mine kjøttetende venner også, da, siden de har noe kjøttaktig de kan forholde seg til!

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Jeg er kjempeglad i quorn! Bare 100 kcal per 100 gram og svært høyt proteininnhold. Jeg har prøvd burgere og biter, og det er veldig godt! :)

Skrevet

Jeg har så lyst til å prøve dette, er så synd at det er egg i. :(

Gjest Alabama
Skrevet

Har prøvd farsen og bitene. Synes farsen funker fint, men bitene er ikke gode. Svampaktige i konsistensen og litt ekkel smak.

Men jeg er heller ikke vegetarianer.

Gjest Alabama
Skrevet

Har forresten også spist filetene. Det er de som er så ekle! Altså, bitene er heller ikke gode, men filetene er verst.

Skrevet

Syns ikke bitene smaker så allverdens i seg selv, de trenger en saus... Og så må bitene ikke stekes for lenge, da blir de fryktelig seige og kjipe - steke dem, og gjerne la dem koke litt med i en eventuell saus, da blir det bra :)

Gjest Solsikke
Skrevet

Jeg oppdaget Quorn på Meny (på Bergen storsenter for de som bor i Bergen) for en måned siden. Utrolig godt, mye bedre enn soyaprodukter syns jeg! Så langt har vi spist det flere ganger i enchiladas, og det er også kjempegodt i indisk saus med wokede grønnsaker og naan brød til :-) Skal prøves til andre retter også etterhvert :-)

Sendte en mail til produsenten for å høre hvilke butikker som tar det inn, de sa at det er Coop og Ica, og at de ikke kan påvirke flere til å ta det inn, det er det vi forbrukerne som må gjøre. Kanskje på den måten Meny har tatt det inn da :-) Skulle gjerne sett det på Rema og Rimi også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...