Gå til innhold

Liker du å flytte?

lillesol20

Liker du å flytte?  

1. 1. Liker du å flytte?

• Ja!
      8
    • Må man, så må man...
      8
    • Nei!
      14

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å flytte.

Har enda ikke bodd et sted der jeg har slått meg til ro 100% og tenkt: This is it. Her skal jeg være.

Vi flytter neste vår igjen, og håper da å finne et sånt sted. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEI

Flytting er noe av det treigeste som finnes! Flyttet 3 g på 6 mnd i fjor, og nå skal vi snart kjøpe... Stønn.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER å pakke ned, og pakke opp igjen... Sette tingene i nytt hjem. Og sende omadresserings-lapper! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp flyttet inn i nytt hus. Å overta huset var og er helt fantastisk. Men selve flyttingen er jo et hat! Det er vel ingen som liker å bære tunge kasser i lange trapper. Så selve flyttingen er pyton. Men å komme inn i nytt hus er vidunderlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Snuppelure, det å komme inn i nytt hjem er deilig, men selve maset med å pakke alt ned i pappesker, kjøre flyttelass, bære opp og ned trapper etcetc er vel ikke akkurat drømmen.

Har nettopp flyttet selv, og storkoser meg i min nye leilighet. Men er skrekkelig glad for at utflytting er over, og gleder meg til den dagen da jeg har fått alt på plass og har alle tingene jeg trenger og bare kan bo.

Så jeg svarer Tja! Liker å flytt inn, men liker ikke pesedelen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å flytte er sannsynligvis det absolutt verste jeg vet. Det tar jo "votter og vinter" å komme i orden igjen i tillegg til at det er dyrt og slitsomt.

Flyttet i november i fjor og er fremdeles ikke ferdi "innbodd".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flere her - så deilig å innta den nye leiligheten, male litt her og der og se at det blir bra! Men å pakke ned og opp og bære og kjøre hit og dit, det er et strev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte ja! Det er jo ikke så moro og pakke ned - det er DA man ser hvor mye man egentlig har. Men det er gøy å pakke opp på det nye stedet og sette alt på plass slik vi da som regel allerede har planlagt lenge før flyttingen! Også er det en fin anledning til å kaste gamle ting og kjøpe nye som passer bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI jeg liker ikke å flytte.

de første tre stedene jeg bodde etter å ha flyttet hjemmefra var alle i fjerde etasje, og jeg akkumulerte selvfølgelig mer ræl for hver flytting.

liker ikke å pakke, liker ikke å pakke ut, er grundig lei av oppussing og synes det alltid tar et par-tre år å 'bo seg inn' sånn at hjemme virkelig føles som hjemme.

så sant det kan unngås vil jeg helst ikke flytte mer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det når man endelig har kommet i orden, men hater å pakke, bære,kjøre og pakke ut. Er jo bare kaos mens det pågår. Har kjøpt hus for en tid siden, og tror sannelig at jeg ALDRI mere skal flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker egentlig å flytte jeg.

Men det forutsetter jo at jeg flytter til en bedre bolig enn den jeg bor i.

Pakkingen er grei, da får jeg kastet mye og får orden i alt.

Nedvasking av leilighet/hus er et mareritt. Sist brukte jeg et vaskebyrå og det var verd hver krone.

Å flytte inn er det beste.

Sette ting på plass, ha en uke med orden over alt :D før det begynner å flyte over igjen.

Jeg flytter ikke ofte, men velger mine hjem med omhu. Det er mye morsommere å flytte inn i noe man eier enn i noe man leier i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig!

kanskje er ikke ALT på plass, men det er pakket i esker og satt i en bod inntil videre.

Jeg har ikke ordensans ellers, men når jeg flytter så er alt i orden. Eskene er merket og stablet pent. Rydder ut en og en ting, setter den på plassen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å være veldig effektive når vi flytter inn så etter et par tre dager ser det ut som om vi allerede har bodd der lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte ja jeg, liker ikke pakkingen og det dær da.

Har faktisk litt lyst til å flytte igjen. Hver gang vi får Notar avisen ser vi om det er noe intressant.

Trives godt her jeg bor da, men det er nok en liten flyttsame i meg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svarte "Må man, så må man".

Har flytta 15 - 20 ganger siden ungdomsskolen pga utdanning og jobb.

Er faktisk kommet helt ut av tellingen!

Her har vi kjøpt og bodd i 3 år, og det er den adressen jeg har hatt lengst på disse årene.

Vi snakket faktisk om å se oss om etter noe annet igår....

Jeg tenker meg godt om før jeg handler nytt til hjemmet. Dette har jeg lært meg etter å ha drasset på x antall flyttelass!

Jeg leide også vaskebyrå en av de siste gangene jeg flyttet, verdt hver krone, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker det interiørmessige i forbindelse med flytting, planlegge hvordan det nye stedet skal være, møblere og sånt, men kan ikke fordra all pakkingen og bæringen..

Det aller verste er de siste dagene før man flytter inn, når alt står på hodet på det gamle stedet, jeg er helt avhengig av å ha orden og ha det pent rundt meg for å trives.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man så må man - men liker det ikke. Misliker vaskinga, pakkinga, kaoset - og det vaakumet før man kommer i hus igjen, og i orden der.

Holder på nå, skal være glad når senga er på plass i det nye huset, pcene og nettverket med internett, og kjøkkenet er i noenlunde virksomhet igjen.

Tror nok det er verre å pakke ned, enn å pakke ut...

Har bestemt meg for aldri å selge det nye stedet, heller betale ned lån, og bruke det som sommersted, dersom vi ikke trives. (Da kan jo mesteparten stå...) Sier det nok for å trøste meg selv akkurat nå.

Ble faktisk helt utslått bare ved å skrive nå, tror jeg må slutte å tenke pakking - bare få ting unna uten en eneste husmor-tanke i hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...