Tulipa Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Hva er egentlig historikken med frierring? Jeg har faktisk aldri hørt om det før jeg faktisk ble fridd til for bare noen dager siden. Er det noe skikk og bruk når det gjelder frierring? Har prøvd å lete litt men finner ikke noe særlig info om det. Endret 29. oktober 2009 av Tulipa
lilleGrethe Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg regner med at det er forlovelsesring du mener, men på den amerikanske måten, dvs at han gir en ring til henne når han frir. Tradisjonelt i Norge har man forlovelsesringer som man også benytter som gifteringer, vanligvis enkle gifteringer i gult gull. Men etterhvert har det blitt mer og mer vanlig å gjøre det på den amerikanske måten, med forlovelsesring kun til henne, og så et sett gifteringer når man gifter seg. (Dvs bruden får to ringer). I USA er det vanlig at man bruker 2-3 månedslønner på en forlovelsesring, mens i Norge er det såvidt jeg vet ingen uskrevne regler for dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå