Gå til innhold

Trener mye, men blir så sulten

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne26
Skrevet

Jeg trener til vanlig 5 ganger i uka. Stort sett kickboxing , noe styrke og skal i dag også begynne med svømming (det blir ca 5-6 timer med intensiv trening i uka). I tillegg går jeg rolige turer 3-4 ganger i uka med dyra mine.

Jeg vil så gjerne fjerne littegranne fett rundt mage og lår, men de henger på, selv om jeg trener såpass (ikke derfor jeg trener altså, jeg trener fordi jeg liker det). Så jeg spiser nok litt for mye. Men det er ikke så lett når jeg blir så enormt fort sulten. Noen som har vært borti sånn sult selv og har noen råd på hvordan de har klart å unngå å øke inntaket så mye?

Frokost: 3 havreknekkebrød med salat, paprika og kyllingpålegg + ca 70 kcal med havregrøt.

Lunsj: 6 havreknekkebrød til med det samme som ovenfor

Mellommåltid: 2 havreknekkebrød til

Middag: kyllingfilet, grønnsaker

kvelds: mulig litt havregrøt

Jeg spiser knekkebrød fordi det er enkelt, og tilgjengelig. Men det blir jo litt mye av det da. :fnise:

Takk for svar :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare legge til at jeg spiser gjerne 2000 kcal med godis i helga. Så det går litt opp der. Men når jeg regner over det nå, så er det ikke så veldig mye mat jeg egentlig eter. Ikke rart jeg er sulten :skratte::fnise: Ikke regnet over det før :fnise:

Skrevet

Det var veldig mye knekkebrød og havre, ja. Det metter ikke så fryktelig mye. Du må få i deg proteiner.

Selvsagt blir man sulten av å trene. Det er helt naturlig. Kroppen må få påfyll av energi, siden du bruker så mye på å trene. Det er faktisk ganske normalt at man går -opp- i vekt når man begynner å trene, fordi sultfølelsen øker, og de fleste spiser til de blir mett.

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Jeg synes ikke det ser ut som du spiser mye, men du spiser kanskje litt lite variert og knekkebrød metter ikke så mye i lengden. I tillegg ser det ut som du spiser mye karbohydrater. For å være mett lenger så trenger du mer protein i kostholdet ditt. Dette finner du i egg, nøtter, kjøtt (spesielt kylling og svin), melkeprodukter...

Jeg trener selv 5-6 ganger i uka (styrketrening og kardio) og merker at jeg trenger mer mat nå enn da jeg trente lite. Det er jo helt naturlig.

Hvis jeg skulle gitt deg noen råd så ville jeg byttet ut frokosten men noe annet. Viktig at frokosten er mettende. Spis f eks havregryn, 0,1% yoghurt, melk og frukt. Jeg ville også spist noe ordentlig grovt brød i stedet for knekkebrød til lunch. Eller lagd meg en omelett eller f eks kyllingsalat med grovt brød ved siden av. Hiv på proteinrikt pålegg som f.eks kokt skinke, leverpostei (kyllingpostei), egg osv..

Middagen din ser bra ut. Bør inneholde mye grønnsaker, hvitt kjøtt eller fisk og f eks villris eller naturris evt fullkornspasta.

Til kvelds derimot kan du jo fint ta deg noen knekkebrød :) Da trenger du ikke like mye mat :)

Etter trening ville jeg også fått i meg noe proteinrikt + raske karbohydrater (for å få best utbytte av treningen). Det kan være 1 banan og 1 proteinshake eller riskake og proteinshake eller så er skyr (nye yoghurten fra Island) veldig sunn og veldig proteinrikt. Dette bør intas fort etter endt treningsøkt..

Lykke til :D

Skrevet

Synes du spiser alt for lite !!!! Jammen ikke rart du er sulten:)

Du har fått gode råd over, vil bare minne om at f.eks bønner og linser er blillig, lett tilgjengelig og proteinrikt!! Hvis du ikke orker å styre med å tilberede kjøtt.

Skrevet

Takk for svar! Tror jeg skal spise litt mer ja. Var i grunn litt lite :fnise:

Skrevet

Jepp, mer proteiner. Egg er din beste venn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...