Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Livø

Stilig ikke sant!

Jentenavn, forøvrig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andrea Dina Elvira Fredrikke Gina Hedda Hedvig Hulda

Johanne Klara Katinka Laura Mathilde Mina Nikoline

Olivia Sina Sunniva Ulrikke Amandus Bendik Ferdinand

Johannes Olai Oliver Trym

Skrevet

Olaug, Aasta, Henny, Jorun, Emelie, Judith, Oddmund, Jakob,

Skrevet

En av mine oldemødre het Hulda ;)

I alle all spesielt!

Skrevet
En av mine oldemødre het Hulda ;)

I alle all spesielt!

Nesten Huldra det jo :fnise:

Skrevet

Oline

Lis

Ebba

Elinora Sofia

Selma

Antonius

Eugen

Folke

Elis

Hjalmar

Nå stammer slekten min fra sverige, så mange avdisse navnene er vel mer svenske enn norske :)

• 9 måneder senere...
Skrevet

Har falt for Lilly Noranda, jeg, som min oldemor het. :rødme:

Gjest virvelvind
Skrevet

Har falt for Lilly Noranda, jeg, som min oldemor het. :rødme:

Det var et pent navn :jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sina, Gina, Birgitte, Søren, Lars og Albert er de jeg husker akkurat nå.

En av mine forfedre (eller -mødre egentlig ;) ) het for øvrig Oktavia. Hun var nr åtte i en stor søskenflokk. Det navnet blir garantert ikke brakt videre av meg.

Skrevet

Jeg synes Kaspara er kjempefint :) Dog. uvanlig, 58 i hele landet som heter det, og de er sikkert 80+ alle sammen, men jeg synes det er et søtt navn :)

Skrevet

En av mine forfedre (eller -mødre egentlig ;) ) het for øvrig Oktavia. Hun var nr åtte i en stor søskenflokk. Det navnet blir garantert ikke brakt videre av meg.

Her i bygda vår var det en familie for mange år siden som fikk fjorten barn, der tre av de hadde spesielle navn. Otte Gutte - den åttende gutten, Tiedemann - den tiende gutten og Ellevine - barn nummer elleve. Morsomt, men dog spesiellt :ler:

• Liker 1
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Olga! Lurer på om det blir moderne igjen... Olaug, Perly, Dagmar, Valborg og Bergliot heter noen av mine formødre.

Skrevet

Syns Hedvig er fint... men liiiitt subjekiv kanskje, siden jeg heter det selv :sjenert:

Ingeborg er også et nydelig navn syns jeg :)

Skrevet

Min bestefar het Esten, det synes jeg er veldig flott. :)

Skrevet

Kjenner 3 søte søstre som heter Øygunn, Åshild og Målfrid. Veldig søte men spesielle navn. Er ikke helt sikker på om det er de jeg hadde valgt men av alle de gamle synes jeg disse er søte! :)

Skrevet

Isah, Eloise, Christianna, Ingeborg...

Skrevet

Syns Hedvig er fint... men liiiitt subjekiv kanskje, siden jeg heter det selv :sjenert:

Ingeborg er også et nydelig navn syns jeg :)

Jeg synes Hedvig er et nydelig navn!

Onkelen til kjæresten min heter for øvrig Holm. Til fornavn. Jeg elsker det, men vet ikke om jeg tør bruke det på en fremtidig sønn :)

AnonymBruker
Skrevet

I familien til venninnen min har de som tradisjon at i annet hvert ledd heter eldste datter av eldste datter (eller noe sånt) Blanche Flor!

(mlig det staves uten h har aldri sett det skrevet tidligere).

Skrevet

Mine oldemødre het:

Lilly Marlen (sukk!)

Lilly

Walborg

Marie Kristine

Mine oldefedre het:

Oscar

Reidar

Lauritz

Erik

Kan lett se for meg at jeg en dag bruker et av disse på mine fremtidige barn(Walborg og Reidar utgår nok, hehe...)

Skrevet

Jeg synes Hedvig er et nydelig navn!

:biggrin::biggrin:

Åå, kom på et navn, Hauk! Det synes jeg også er helt fantastisk vakkert, og uvanlig uten å være for spesielt (synes ihvertfall jeg da). Og som Billebill nevnte nevnte over, Oscar! Veldig fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...