estrella Skrevet 4. august 2010 #41 Skrevet 4. august 2010 Henny, Ellen Herdis, Åse, Palmer, Ingeborg Malene, Kai Terje, Margareth Jeg skal ha ei datter som skal hete Ingeborg :rødme: Det er definitivt mitt favorittnavn!
Anjah Skrevet 4. august 2010 #42 Skrevet 4. august 2010 Min farmor het Alfhild Martine, mormor het Inger Amanda. Vi har også -Peder -Erling -Sølvfest (helt sant!) -Karl -Åshild -Johannes Og Bertha
Cuba Skrevet 4. august 2010 #43 Skrevet 4. august 2010 Datteren min heter Malena, det er vel ikke 10 på topp i allefall Ellers syns jeg Sixten er et fint guttenavn! Naboen fikk nettopp en sønn som heter det, og har ikke hørt det før. Men det er vel ikke norsk - dansk kanskje?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2010 #44 Skrevet 4. august 2010 Datteren min heter Malena, det er vel ikke 10 på topp i allefall Ellers syns jeg Sixten er et fint guttenavn! Naboen fikk nettopp en sønn som heter det, og har ikke hørt det før. Men det er vel ikke norsk - dansk kanskje? Tror det er svenskt... Jeg liker også Sixten. Men lurer på om det blir for sært??
Gjest Mahareth Skrevet 4. august 2010 #45 Skrevet 4. august 2010 Jeg synes Ingeborg, Ingjerd, Ragnhild og Selma er nydelige, gamle kvinnenavn. Mannsnavn jeg liker er Oddbjørn, Alfred, Stein og Arnulv Tror dessverre ikke mannen går med på noen av de navnene Mine oldeforeldre har ikke noen morsomme eller spesielle navn, med et par unntak. De er allerede kalt opp minst 1 gang hver (den ene oldefaren min er faktisk kalt opp 3 ganger), så det er litt uaktuelt å bruke den unnskyldningen
Gjest wild bird Skrevet 4. august 2010 #46 Skrevet 4. august 2010 Gamle navn fra min slekt ( ikke så originale, kanskje, men lell da ) Hjørdis Osvald Olga Olave Melvin (grøss) Thina (oldemoren min het faktisk det!) Georg Hansine Elevine
Niennas Skrevet 5. august 2010 #47 Skrevet 5. august 2010 Jeg vil også gjerne kalle barna mine gamle (men fine), og spesielle navn. Jeg er oppvokst med Ida, Stian og Henrik-generasjonen, der jeg har 12 Ida'er på telefonlista mi, 8 Stian'er osv. Selv er jeg en Lisa, helt greit - ikke særlig uvanlig, men jeg klarte meg gjennom hele livet mitt på skolen uten å trenge å bruke etternavnet mitt. Jeg er fullstendig forelsket i Ylva og Oline. Ylva vet jeg ikke hvor jeg har fått fra, men farmoren min het Edith Oline, noe jeg synes er et veldig pent navn! Jeg savner likevel noen skikkelig pene guttenavn her! Hva om jeg får en gutt? Så langt er jeg veldig glad i både Oliver og Lukas, men dette er navn som er VELDIG populære, og blir som nåtidens Ida eller Stian, så de er utelukket. Kom igjen, noen må vel ha flotte guttenavn?
estrella Skrevet 5. august 2010 #48 Skrevet 5. august 2010 Jeg vil også gjerne kalle barna mine gamle (men fine), og spesielle navn. Jeg er oppvokst med Ida, Stian og Henrik-generasjonen, der jeg har 12 Ida'er på telefonlista mi, 8 Stian'er osv. Selv er jeg en Lisa, helt greit - ikke særlig uvanlig, men jeg klarte meg gjennom hele livet mitt på skolen uten å trenge å bruke etternavnet mitt. Jeg er fullstendig forelsket i Ylva og Oline. Ylva vet jeg ikke hvor jeg har fått fra, men farmoren min het Edith Oline, noe jeg synes er et veldig pent navn! Jeg savner likevel noen skikkelig pene guttenavn her! Hva om jeg får en gutt? Så langt er jeg veldig glad i både Oliver og Lukas, men dette er navn som er VELDIG populære, og blir som nåtidens Ida eller Stian, så de er utelukket. Kom igjen, noen må vel ha flotte guttenavn? Ylva :rødme:
Eveline86 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #49 Skrevet 26. juli 2011 Fant igjen denne gamle tråden og dytter litt. JA til flere guttenavn!
Gjest Skrevet 26. juli 2011 #50 Skrevet 26. juli 2011 Navn fra min forfamilie, og navn jeg syns er fine (i en god miks ): Jentenavn: Eirhild Hulda Tryghild Svanhild Evina Eir Birna Hildrid Vårunn Oline Tora Sunniva Elida Jenny Ågot Saga Gutten: Einar Heike Viljar Emil Augustin(ius) Salmer Edvin Wilhelm Harald Øyvind Ådne Lasse Eljar Fridar Eldar Brage Terje
Disco Biscuit Skrevet 27. juli 2011 #51 Skrevet 27. juli 2011 Palma Lydia Edith Syver Sigvart Even Er de navnene jeg kommer på i farten som tilhører/tilhørte gamle slektninger.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #52 Skrevet 27. juli 2011 Guttenavn: Iver eller Ivar (klarer ikke bestemme meg for hvilken versjon) Jonas (hadde bestemt meg før det ble veldig "pop" igjen) Harald Anton Yngve Jentenavn: Lisbeth Jenny Kristine Thea Marie Om noen av disse navnene blir brukt på evt kommende barn er usikkert.. Skal jo vere enige.. og alle navnene klinger ikke sammen med etternavnet
kaprifolen Skrevet 21. mars 2012 #53 Skrevet 21. mars 2012 Edith Edle Sixten Sylvester Malcolm Kristbjørg Islaug Alette Syver Hilding (herrenavn) Severin Navn fra min familie og omgangskrets...
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #54 Skrevet 21. mars 2012 Alfrida, Margit, Esther, Wilfred,Asta og Arnfinn .
Gjest Purple Haze Skrevet 21. mars 2012 #55 Skrevet 21. mars 2012 Peder var det flere menn i min familie som het. Sigbjørn, Markus, Hans, Lars og Ole kom jeg også på. Kvinner i familien: Ragnhild, Svanhild, Martha, Margit, Kristine, Karen.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #56 Skrevet 21. mars 2012 Bestemoren min hadde et søtt navn: Nelly Caroline Ellers så er jeg veldig glad i Vinjar til en gutt. Flott navn!
malifika Skrevet 21. mars 2012 #57 Skrevet 21. mars 2012 I min familie har vi : Fredrikke Dagmar Edel Hilma Olgine Esther Rakel Klara Henny Lilleba Rudolf Horgen Holger Alvin Fridulf paulow
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #58 Skrevet 21. mars 2012 Målfrid, Borghild, Magda, Aud, Bertha Olaf, Ingemann, Hilmar, Otto
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2012 #59 Skrevet 21. mars 2012 Fred Ludvik Dagmar Johannes Dagny Henny Violante Ovedie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå