Gå til innhold

Øyesykdommer..

Anbefalte innlegg

Gjest kalkoona
Skrevet

Jeg har de siste 2 år merket at synet har blitt noe dårligere og samboer har mast om at jeg må komme meg til optiker. Problemet har når jeg ser på tv spesielt, at jeg må myse litt for å se teksten klart. For å teste det ut kjøpte jeg meg billigbriller med -1 og oppdaga jo raskt at verden fikk klarere farger, teksten på tv er leselig og klar.

Så omsider bestilte jeg meg da tome hos optiker som konstaterte at jeg trengte briller, minus 1 på ene øyet og -1.25 på det andre, pluss skjev hornhinne på venstre øye.

Ved slutten av testen sa optikeren at hun ville ha meg tilbake om en uke for se litt grundigere ved å dryppe øynene slik at pupillene utvidet seg. Hun hadde nemlig sett noe som ikke var sikker på hva var. Etter ny test konstaterte hun det samme. Jeg har ulikheter i fargene på netthinnen,slik jeg forstod det, hun kunne ikke si hva dette kunne være, men ville ha det utredet hos øyelege.

Mest sannsynlig er det jo ikke noe farlig, men i og med at jeg måtte regne med noen måneder ventetid blir jeg smårar av å ike vite..

Det er bedre å vite worst case scenario enn å ikke vite noe.

Noen som har erfaring eller peiling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...