Gjest Ts Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Hei! Er omega-3 kapsel skadelig for en valp?? Jeg har ei 7mnd bernerjente som spiser alt som er spiselig, iallefall det som ramler på kjøkkengulvet.. Mistet en omega-3 kapsel isted, og før jeg fikk sukk for meg så spiste hun den opp! Et svelg og nede var den.. Er det skadelig for en hund? Det var en ren omega-3 kapsel, så ikke kombinert med andre vitaminer..
Gjest Marlo Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Neida, det går helt fint. Alle hunder jeg har hatt opp gjennom årene har slukt både det ene og det andre - fort gjort hehe. Men ikke bekymre deg, det var jo bare 1 kapsel Hadde värt verre om hunden hadde spist et helt glass med kapsler.
Gjest Spinell Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Dessuten er det mange hunder som får omega 3 som kosttilskudd, uten at du bør gjøre det til en vane å slippe ned kapsler av den grunn
Gjest TS Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Var godt å høre! Jeg slipper ikke akkurat ned dyre kapsler med vilje da, men av og til er en bare litt slepphendt! Pga små barn i huset har valpen funnet ut at det kan lønne seg med en runde på kjøkkenet etter måltider...(hun ligger i gangen mens vi spiser da!)
Gjest Spinell Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Nei, jeg mistenkte deg ikke for å gjøre det med vilje En ting du kanskje bør være obs på idag er at hunden din har fått en liten ekstra dose med rent fett. Dette kan tenkes å smøre tarmene litt ekstra, med den følge at hun får akutte behov for å komme seg på do. I og med at kapselen er ganske liten, er det likevel ikke sikkert at dere vil oppleve den effekten.
Gjest TS Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Hum er heldigvis stueren og har vært det lenge, så hun går mot døren når hun skal ut. Imponerer meg hvilken søppelbøtte hun er når det gjelder mat! ALT går ned! Også har hun en hang til å tygge papir....sist så tygde hun en 200-lapp som hun hadde stjelt... Og papirdukken til lillemor gikk en sikker død i møte da den ble knabbet..
Gjest WendyClear Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Vår spiser også det meste som havner på gulvet.. Og nå som han er på høyde med bordet hender det at han prøver å ta det som ligger der også. Derfor har vi lært han at han ikke får spise før vi sier værsågod:) det funker veldig fint faktisk, han står bare å stirrer intenst på det som havner på gulvet om vi mister noe..
Gjest Ts Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Vår spiser også det meste som havner på gulvet.. Og nå som han er på høyde med bordet hender det at han prøver å ta det som ligger der også. Derfor har vi lært han at han ikke får spise før vi sier værsågod:) det funker veldig fint faktisk, han står bare å stirrer intenst på det som havner på gulvet om vi mister noe.. Vår hund har og lært seg å vente med å spise til vi sier "værsegod". Har øvd med å legge mat på gulvet rett foran henne, sånn at hun må vente. Og bordet er strengt forbudt uansett!! Men av og til så benytter valpen anledningen sånn som nå med den omega-3 kapselen...
Gjest Gjest_fam_* Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Sluker valpen maten sin også? Da kan du spre maten på en fjøl /stor tallerken sånn at det blir umulig å glefse i seg alt på rekordtid.
Gjest TS Skrevet 29. oktober 2009 #10 Skrevet 29. oktober 2009 Sluker valpen maten sin også? Da kan du spre maten på en fjøl /stor tallerken sånn at det blir umulig å glefse i seg alt på rekordtid. Tørrforet er ikke like spennende....men det går relativt fort unna ja! Det er godbiter som er digg.... Den får f.eks ei gulrot,potet, pølse, tomat, agurk....osv osv når vi spiser.Eller rettere sagt; etter at vi har spist. Pluss at valpen knabbet epler som har ramlet ned fra epletreet. Det var snadder det! Vi forer den med tørrfor pro-plan for valper morgen og kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå