Gå til innhold

Noen som vet litt om tollregler,

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Heia!

Jeg ser på tollvesenets sider på nettet at man har lov å ha med 5 liter øl over grensen, (om man ikke tar med annen alkohol), om alkoholprosenten er mellom 2,5-4,7 %.

Hvis jeg tar med f.eks 7 liter, og blir stoppet i tollen, blir alt tatt fra meg eller kun de 2 liter'ne som er over grensen?

Det jeg spør etter er om det er noen forskjell på om man blir tatt med 50 liter over lovlig kvote, eller 2-3? (

Om man har med 50 liter ekstra regner jeg med at det ikke går an å se gjennom fingrene på noen måte, og alt blir tatt og man får bot, men tenkte det kunne gå greit om det var 2-3 liter? Ikke at man fikk beholde det som var over kvote, men alt som var inntil kvote evt?)

Noen smuglere her som har erfaring med å bli tatt med litt over grensen, som kan fortelle meg hva som skjedde evt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tollerne pleier å være ganske strenge på dette.

Du mister det du har med for mye og så får du bot.

Skrevet

Blir man tatt med for mye så mister man hele kvoten + bot.

Det store spørsmålet er: Hvorfor bli smuggler for 2 liter øl?

Skrevet

nå reiser jeg ofte over grensen,og en gang vi reiste over hadde hun som jeg var med 2 kartonger med sigaretter for mye med seg,hun måtte da betale toll for de varene,men hun fikk varene med seg.Hadde hun hatt en til kartong så hadde de tatt fra henne alt,og hun hadde fått bot.

Du kan jo bare gå på rødt og fortolle de 2 ekstra literen du har med deg.

Skrevet

Fikk ca. 600 kr i bot, vi hadde med oss en kartongvin for mye (3 L). Fikk beholde kvoten.

Gjest samme gjesten
Skrevet
Fikk ca. 600 kr i bot, vi hadde med oss en kartongvin for mye (3 L). Fikk beholde kvoten.

Boten går forresten etter en tabell mener jeg - tolleren sa i hvertfall at vi var heldige som ikke hadde mer med oss fordi det hadde blitt mye dyrere, og at vi hadde kvittering på at det var kjøpt i landet vi var i og ikke på taxfree (under 24 t).

:sjenert: det var pinlig og irriterende fordi jeg tok feil! Var sikker på vi kunne ha med 3 L vin hver... :-/

Skrevet
Boten går forresten etter en tabell mener jeg - tolleren sa i hvertfall at vi var heldige som ikke hadde mer med oss fordi det hadde blitt mye dyrere, og at vi hadde kvittering på at det var kjøpt i landet vi var i og ikke på taxfree (under 24 t).

:sjenert: det var pinlig og irriterende fordi jeg tok feil! Var sikker på vi kunne ha med 3 L vin hver... :-/

Hæh? Du KAN ta med 3 liter vin...

Skrevet
Hæh? Du KAN ta med 3 liter vin...

Ja en kan ha med 3 liter vin hvis en ikke har med brennvin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...