Gå til innhold

Abortdiskusjon og forhold

Anbefalte innlegg

Gjest FortviletMann
Skrevet

Til alle dere som har vært involvert i abortkranglings. Hva er deres synspunkt, hva kommer man lengst med for å få dama på bedre tanker? Er det bedre å være snill og grei, og love at man skal få barn sammen senere, eller lønner det seg å være svært ufin og kanskje voldelig? Trenger noen tips, og er villig til alt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_tine_*
Skrevet
Til alle dere som har vært involvert i abortkranglings. Hva er deres synspunkt, hva kommer man lengst med for å få dama på bedre tanker? Er det bedre å være snill og grei, og love at man skal få barn sammen senere, eller lønner det seg å være svært ufin og kanskje voldelig? Trenger noen tips, og er villig til alt.

Vel, det er nå dessverre slik at om dama har bestemt seg er det svææært lite du kan gjøre for å få henen til å ombestemme seg. Ville du virkleig banket dama di hvis hun ikke tok abort!!??!! Den tanken bør du slå fra deg! Det er jo psykopatisk...

Syns at en slik avgjørelse burde tas i fellsskap og har selv tatt abort pga at typen ikke ville, selv om jeg ikke ville det selv. Følte at ahns mening betydde like mye som min, var jo VÅRT barn, ikke mitt.. Men om hun ikke vil høre på deg får du ikke gjrot så mye... Husk dong neste gang ;)

Skrevet

Dette bør være tull..

Saklige argumenter mot å bli foreldre akkurat nå. Forøvrig er det hennes valg og ikke noe mannen kan gjøre når graviditeten er et faktum.

Gjest Spinell
Skrevet

Voldelig??!! :sjokkert:

Nei, det lønner seg aldri å være ufin eller voldelig!

Snakk skikkelig om det, og lytt til hverandre. Dere har begge rett til å si deres meninger til hverandre, og det lønner seg å ha saklige og gode begrunnelser. Til syvende og sist er det likevel hun som har retten til å velge.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg synes det burde være en selvfølge i alle forhold at man diskuterer hva man skal gjøre ved eventuell graviditet FØR det skjer.

Om du skal komme noen vei så må du nok snakke med henne og komme med saklige punkter om hvorfor dette ikke går.

Men du kan ikke tvinge henne.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Det beste er å oppføre seg som en skikkelig mann, men der har du jo bomma grovt allerede så det er vel minimalt med håp!

Skrevet

Det er nå en gang sånn at kvinner får lov til å bestemme over egen kropp og sånn bør det være. Så blir det da vanskelig å være mann som har satt seg i en slik situasjon at kvinnen blir gravid uten at han ønsker det.

Det er selvfølgelig ingen god situasjon å havne i, men det sier igjen noe om at mannen faktisk MÅ ta ansvaret i forkant hvis han ikke ønsker barn.

Kvinner kan velge å bli gravide med vitende og vilje hvis mannen ikke er seg sitt ansvar bevisst og bruker prevensjon.

Dette er bare nok et eksempel på at begge må være ansvarlige for dette og at ingen bør tro at den andre ordner det.

Jeg hører jo også alle argumentene om det å bli gravid uten at det var planlagt, men må innrømme at jeg ikke helt kjøper den i 2009.

Det er lett for en kvinne å si at jeg ble gravid til tross for at jeg brukte prevensjon. Hvem kan motbevise det???

Men.... ingenting fratar mannen som ikke vil ha barn, ansvar for å sørge for at det ikke skjer.

Når man har havnet i en slik situasjon hvor kvinnen ønsker å beholde og mannen ikke ønsker det, så er det kvinnen som bestemmer, av den enkle grunn at det er hennes kropp og hennes liv. Mannen burde tenkt på det før han gjorde henne gravid. Punktum!

Diskusjoner i etterkant leder nok ingen vei. Den ene vil alltid få viljen sin og den andre blir sittende igjen som "svarteper", uansett utfall av diskusjonen.

Skrevet

I følge fortvilte gravide jenter her inne, er det ganske lett match å få gjennom et abortkrav. Jeg tar ikke denne tråden alvorlig, men håper du tenker over hva slags bilde du tegner av menn når du poster en slik tråd. Sikkert mange gravide som kunne trengt å innse kynismen enkelte stiller med, men også mange gutter som ufortjent får ødelagt goodwill de egentlig har fortjent. Du skal ikke lete lenge for å finne problemstillinger som oppstår fordi jenters tillit til menn er tynnslitt.

Skrevet
Voldelig??!! :sjokkert:

Nei, det lønner seg aldri å være ufin eller voldelig!

Nei, nå mente jeg ikke det helt seriøst da, men hva skal jeg finne på da? Hun sa hun gikk på pillen og greier, og så hadde hun funnet mobilnummeret mitt og ringer meg på jobb for å fortelle at hun er på tjukken, og jeg som mente jeg var klar på at jeg ikke ville ha noe fast forhold. Hva kommer dama mi til å si om dette? Det blir bare kødd, det her.

Eller så syns jeg ikke det er gøy å bli kalt psyko, asså. Nå har jeg ventet og ventet på time hos psykiater i snart 7 måneder, fordi jeg har vært skikkelig deprimert, men har perioder hvor alt er greit, og så kan jeg gå hele natta igjennom og ha masse ideer, og spille world of warcraft, og andre ganger er jeg helt i kjelleren, og hvorfor er dette relevant??? Hu blir jo ikke mindre gravid om JEG tar piller lissom.

Gjest Chiffon
Skrevet

Nei, men hun blir mindre gravid om du bruker kondom.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Nei, nå mente jeg ikke det helt seriøst da, men hva skal jeg finne på da? Hun sa hun gikk på pillen og greier, og så hadde hun funnet mobilnummeret mitt og ringer meg på jobb for å fortelle at hun er på tjukken, og jeg som mente jeg var klar på at jeg ikke ville ha noe fast forhold. Hva kommer dama mi til å si om dette? Det blir bare kødd, det her.

Eller så syns jeg ikke det er gøy å bli kalt psyko, asså. Nå har jeg ventet og ventet på time hos psykiater i snart 7 måneder, fordi jeg har vært skikkelig deprimert, men har perioder hvor alt er greit, og så kan jeg gå hele natta igjennom og ha masse ideer, og spille world of warcraft, og andre ganger er jeg helt i kjelleren, og hvorfor er dette relevant??? Hu blir jo ikke mindre gravid om JEG tar piller lissom.

Hvis du knasker smurfedrops rett før utløsning neste gang så burde det gå bra, jeg har ihvertfall god erfaring med det.

Skrevet

Er det ikke mulig å skrive fra seg alt ansvaret for barnet? Så slipper du ha noe mer med det å gjøre?

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg tar ikke dette seriøst...du har dame? Var du sammen med henne mens du hadde sex med hun som nå er gravid?

Da har jeg et råd til deg : Hold kuken i buksa til du er voksen nok til å forstå bien og blomsten.

Skrevet
Jeg tar ikke dette seriøst...du har dame? Var du sammen med henne mens du hadde sex med hun som nå er gravid?

Da har jeg et råd til deg : Hold kuken i buksa til du er voksen nok til å forstå bien og blomsten.

Jeg synes det var et godt råd til ts uansett om han har dame eller ikke :ler:

Gjest Spinell
Skrevet

Hva skal dama di si?

Du har jo ikke vært mindre utro om hun du var utro med tar abort!

Gjest MikeWaters
Skrevet
Hold kuken i buksa til du er voksen nok til å forstå bien og blomsten.

Ihvertfall blomsten, tipper han har altfor godt kjennskap til Bien :)

Skrevet

Vi har egentlig vært litt on/off, og jeg har aldri sagt at vi har noe eksklusivt på gang, men jeg frykter det blir bråk allikevel. Sånt prat om bier og blomster, det blir bare for dumt. Det syns jeg er ganske respektløst når jeg er ærlig, og sier jeg trenger hjelp. Syns du det hadde vært kult om du var full, og mannen sa han brukte kondom før han tok deg i halvsøvne, og så blir du smelt på tjukka etterpå? Nei, tror ikke det...

Nå har jeg lovt å ringe henne tilbake, men jeg vet ikke hva faen jeg skal si???? FAEN!!!

Gjest Petter Sprett
Skrevet

Åh fy faen jeg håper virkelig du ikke heter Vegard...

Uansett. Du er fåkked. Dama som er gravid velger selv om hun vil ta abort eller ikke. Vold KAN løse det hvis du slår henne hardt nok på riktig sted, men da får du jo et fint nytt problem når onkel kommer på døra. Folk frowner litt på guttepjokker som denger damer, og enda verre er det med gravide damer.

Her blir du bare nødt til å ta det som en mann. Forhåpentlivis skjønner dama du har kjørt på tjukka at dine gener virkelig ikke burde føres videre, og da løser jo problemet seg fint.

Hvis du vil unngå å være i ungens liv så er det jo bare å være en ufin jævel, da kommer hun til å holde den langt unna deg.

Neste gang så bruker du den jævla kondomen, så slipper du hele styret.

Skrevet
Vi har egentlig vært litt on/off, og jeg har aldri sagt at vi har noe eksklusivt på gang, men jeg frykter det blir bråk allikevel. Sånt prat om bier og blomster, det blir bare for dumt. Det syns jeg er ganske respektløst når jeg er ærlig, og sier jeg trenger hjelp. Syns du det hadde vært kult om du var full, og mannen sa han brukte kondom før han tok deg i halvsøvne, og så blir du smelt på tjukka etterpå? Nei, tror ikke det...

Nå har jeg lovt å ringe henne tilbake, men jeg vet ikke hva faen jeg skal si???? FAEN!!!

Har du vært litt on/off med to stykker? I kampens hete uttrykker du deg noe diffust.

Skrevet

Tror han bare hadde et ONS med den gravide, og et on/off forhold med ei anna dame.

Et tips som KAN fungere; fortell den gravide at du og dama di (altså hun som ikke er gravid) har diskutert graviditeten allerede, og at du gleder deg så mye til å bli far, og dama di synes det kommer til å være kjempekoselig å være stemor, og du skal MINST ha 50% samvær! Med tanke på at du og dama er et stabilt par, med hus og hjem og god inntekt og alt det der, mens den gravide bare har <sett inn nedlatende begreper her>, så tror du faktisk at du kommer til å få hovedomsorgen for ungen! Du gleder deg til å være pappa, og det er bra for den ungen at den har DEG, for kommende mor (dvs hun gravide) har jo allerede vist seg å være en elendig omsorgsperson eller i allefall et elendig forbilde (løyet, hatt ubeskyttet sex, etc).

Er du en god nok skuespiller, kan du lett skremme noen til abort på denne måten ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...