Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann,

Jeg har et ønske om å hjelpe en familie i Tunisia slik at de kan få en bedre hverdag. Jeg kjenner de ikke så godt, men etter det jeg har forstått er hverdagen vanskelig. Mannen i huset er død, og det er sønnen som prøver å forsørge moren og søsteren sin. Siden jeg ikke kjenner de så godt vet jeg ikke hva som ligger bak, og jeg orker ikke å bli lurt om det viser seg at jeg ikke har fått hørt sannheten.

Så mitt spørsmål blir om det er noen der ute som vet om en organisasjon eller et hjelpeprogram som jeg kan hjelpe dem gjennom. Dette sikrer meg i at de som jeg ønsker skal få hjelp, får hjelpen. Sønnen er i tjueårene og måtte nettopp slutte skolen etter 2,5år pga pengene tok slutt.

Jeg setter pris på alle forslag om hvordan jeg best kan hjelpe. Det er vanskelig for meg å høre om denne situasjonen uten at jeg kan hjelpe..

Tusen takk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan har du fått høre om denne historien? Mail fra en eller annen afrikaner som sier at famlien hans sliter, please send penger?

Er jo liksom litt forskjell på det eller om de er gamle naboer for eksempel...

Skrevet

Gamle naboer..?!

Jeg møtte dem da jeg var i Tunisia for en tid siden, og har siden hatt noe kontakt etter jeg kom hjem. Jeg har aldri blitt overrumplet med bønn om penger og tigging verken da jeg var der eller i ettertid. Vi møttes helt tilfeldig og jeg har jo igrunn all grunn til å stole på det jeg har hørt..

Men, som sagt..jeg hadde følt meg tryggere om jeg kunne hjelpe via en tredje instans..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...