Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Hei! Er det noen konditorer her inne? Jeg har lenge vurdert å ta utdanning som konditor, for jeg elsker å bake og pynte kaker. Skal ta eksamen som privatist. Men jeg har et lite spørsmål angående utdanningen og jobbing etterpå. På alle kaker som man ser i bakeriene, er de kjempeflott pyntet, men hvordan greier man å pynte den sjokoladen så fint? Er dette noe dere lærer via bøker eller? Hvilke bøker er å anbefale i tillegg til lærebøkene hvis man skal trene seg på kakepynting? Så var det jobb.. Er det slik at konditorer også starter på jobb kl 5-6 om morgenen, slik som bakere?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #2 Skrevet 29. oktober 2009 Hei! Er det noen konditorer her inne? Jeg har lenge vurdert å ta utdanning som konditor, for jeg elsker å bake og pynte kaker. Skal ta eksamen som privatist. Men jeg har et lite spørsmål angående utdanningen og jobbing etterpå. På alle kaker som man ser i bakeriene, er de kjempeflott pyntet, men hvordan greier man å pynte den sjokoladen så fint? Er dette noe dere lærer via bøker eller? Hvilke bøker er å anbefale i tillegg til lærebøkene hvis man skal trene seg på kakepynting? Så var det jobb.. Er det slik at konditorer også starter på jobb kl 5-6 om morgenen, slik som bakere? Når du har lært faget,så kan du å pynte med sjokolade også. man behøver ikke nødvendigvis jobbe i bakeri,og starte kl 5 om morgenen. Du kan jobbe på store hoteller hvor de har egen konditor,store cruisebåter osv.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Du kan jobbe på store hoteller hvor de har egen konditor,store cruisebåter osv. Nå skal jo jeg ta teorien som privatist, og da blir det jo lite tilbakemelding fra lærere og sånt. Men jeg elsker å bake og lage mat, så det burde jo gå relativt greit likevel Takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Man må vel ha to år lærlingetid som konditor? Da lærer du mye når det gjelder teknikker og andre ting. Noen konditorer begynner tidlig på morgenen, noen begynner til "vanlig tid". Det spørs vel hvor man jobber.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Man må vel ha to år lærlingetid som konditor? Da lærer du mye når det gjelder teknikker og andre ting. Noen konditorer begynner tidlig på morgenen, noen begynner til "vanlig tid". Det spørs vel hvor man jobber. Ja, man har to år på skole, og to år lærlingtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå