Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man bort hard hud under føttene? Har sett sånn filgreie, også husker jeg at moren min brukte en stein på føttene sine da jeg var liten, hva er best? Hvor får man kjøpt sånne greier?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Apotekene, Vita (og en del andre parfymerier), Body Shop og fotpleiere har i alle fall fotfiler og pimpsteiner av ulike typer.

Hva som er best er nok litt smak og behag. Jeg bruker en fotfil av og til, og holder det vedlike med pimpstein litt oftere.

For å bli kvitt den harde huden bør du først ta et fotbad slik at huden bløtes opp, og deretter filer du vekk det du kan.

Smør føttene med en god fotkrem etterpå.

Hvis du har veldig mye hard hud, kan det være verdt pengene med en behandling hos fotpleier slik at du "kommer igang".

Endret av Spinell
Skrevet

Det er ikke så mye, litt på hælene og stortåa. Har tenkt på fotpleier, men det må bli på januarbudsjettet :) Takk for svar, da skal jeg gå løs på bena ikveld. Greitt å ha velstelte ben på yoga og sånt syns jeg. Selv om det sikkert bare er jeg som legger merke til det.

Skrevet (endret)

Jeg også hadde bare litt hard hud på hæler og litt under storetåa (jeg går mye barbeint om sommeren). Jeg er ikke noen fan av fotfiler osv., så jeg bestemte meg for å forsøke nyheten Babyfoot. Det er 2 plastposer med gel i som du sitter med i 2 timer, etter ca. 1 uke begynner all den døde huden å flasse. Hos meg tok det ca. 2 uker, men er nok veldig forskjellig fra person til person.

Men, ja! Det funker! :)

Jeg betalte 200,- for pakken og jeg har fremdeles ikke fått den harde huden tilbake (jeg tok den i begynnelsen av august).

Endret av Lilandry
Skrevet

Hvor får man kjøpt babyfoot? Høres jo kjempelurt ut!

Gjest Sandbekken
Skrevet

vil babyfoot hjelpe på slike klumper med hard hud også? vet ikke helt hva det er, men jeg har to klumper med hard hud som går dypt ned i huden og gjør vondt når jeg trør på de..

Skrevet

Man kan også bruke LPL eller Salisylvaselin som man får kjøpt på apotek. Disse hjelper til å mykgjøre hard hud, og det vil bli lettere å få bort

Skrevet
Hvor får man kjøpt babyfoot? Høres jo kjempelurt ut!

Noen parfymerier har de, kanskje på Vita? En må nesten bare spørre der du bor! :)

Skrevet
vil babyfoot hjelpe på slike klumper med hard hud også? vet ikke helt hva det er, men jeg har to klumper med hard hud som går dypt ned i huden og gjør vondt når jeg trør på de..

Sikker på at det bare er hard hud? Jeg vet ikke hvor mye de skal kunne ta, men i følge det jeg har hørt så vil de med masse hard ut merke forbedringen best. En må nesten bare prøve, om ikke den tar all den harde huden din, så blir iallefall sikkert bena dine mye mykere! :jepp:

Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

hvor kjøpte du det da? :)

..

..

.. glem det :P

Endret av Sandbekken
Skrevet

Kjøpte det på et parfymeri her jeg bor- liten plass.

Skrevet

Det er nok liktorn du har. Tror det behandles med en spesiell type plaster.

Gjest Sandbekken
Skrevet

liktorn! uff.. det hørtes fælt ut! håper det går fort vekk, for den er sykt plagsom :(

Skrevet (endret)
liktorn! uff.. det hørtes fælt ut! håper det går fort vekk, for den er sykt plagsom :(

liktorn er ganske normalt, og slipes fort vekk med slipemaskin med sandpapir, fotbad og fotfil.

Jeg har fotpleie i salong og har behandlet mange mennekser som har liktorn. det er veldig viktig med hjemmepleie også, hvis det er et stort problem.det er verdt å ta noen behandlinger for å bli kvitt liktornene

her står det litt info:Apotek 1

Endret av mari4ever

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...