Gjest Utlogget Husvarm gjest Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 i "gravide"forumet skrev jeg og lurte på om hvor stor sjangsen min var for å bli gravid ved et uhell fordi jeg er usikker på om måten til meg og kjæresten er sikker. tingen er nå at jeg lurer på hva jeg skal gjøre/si hvis jeg blir gravid? samboer vil ikke ha barn nå og vi har bare bodd sammen i sånn 4 måneder eller noe.. Hvordan skal jeg takle det hvis det skjer at jeg blir gravid? han blir jo sikkert kjempesinna og skuffa.. Ivæffal siden vi ofte snakker om forskjellige prevensjoner og prøver å uten å vise det å finne ut om den andre fortsatt er sikker på at h*n ikke vil ha barn - for det har ingen av oss lyst til nå og vi har ikke råd.. Jeg tror ikke at jeg har mental styrke til å ta abort, og skjer uhellet så var jeg jo på en måte selv ute om det men jeg har virkelig ikke råd eller stabilitet i livet nok til å kunne få barn just nu... hva skal jeg gjøre hvis det skjer?
I Grosny Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 i "gravide"forumet skrev jeg og lurte på om hvor stor sjangsen min var for å bli gravid ved et uhell fordi jeg er usikker på om måten til meg og kjæresten er sikker. tingen er nå at jeg lurer på hva jeg skal gjøre/si hvis jeg blir gravid? samboer vil ikke ha barn nå og vi har bare bodd sammen i sånn 4 måneder eller noe.. Hvordan skal jeg takle det hvis det skjer at jeg blir gravid? han blir jo sikkert kjempesinna og skuffa.. Ivæffal siden vi ofte snakker om forskjellige prevensjoner og prøver å uten å vise det å finne ut om den andre fortsatt er sikker på at h*n ikke vil ha barn - for det har ingen av oss lyst til nå og vi har ikke råd.. Jeg tror ikke at jeg har mental styrke til å ta abort, og skjer uhellet så var jeg jo på en måte selv ute om det men jeg har virkelig ikke råd eller stabilitet i livet nok til å kunne få barn just nu... hva skal jeg gjøre hvis det skjer? Du sier klart i fra på forhånd. Du sier at du ikke er trygg på deres prevensjonsmåte, og at hvis det blir barn, så kommer du uansett til å beholde det. Da er det opp til han om han velger å tre på en kondom, eller å gamble litt.
Gjest brutal jente Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er selv jente, og jeg kan bare si det med engang; jeg har NADA forståelse for jenter som ender gravide ETTER mannen har gjort det helt klart at han ikke er klar. Det er så på kanten av anstendighet og arroganse, å pålegge et annet menneske den mest livsendrende og alvorlige avgjørelsen som finnes. Det finnes ingen grunn til at du trenger å bli gravid!!! Du sørger for prevansjon som fungerer, og om du er det minste usikker på om det holder - da SIER du det! Om du blir alene med et barn fordi han ikke vil ha noe med den avgjørelsen å gjøre - etter han har sagt klart i fra om dette - da har du deg selv å skylde på og fortjener ikke bedre. Beklager harde ord, men dette er virkelig provoserende for mange av oss. Særlig også fordi det er sånne avgjørelser som stiller alle jenter i et meget dårlig lys så menn knapt stoler på oss lengre. Tenk om en mann hadde den makten over deg og kunne endret livet ditt uten din godkjennelse...
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 i "gravide"forumet skrev jeg og lurte på om hvor stor sjangsen min var for å bli gravid ved et uhell fordi jeg er usikker på om måten til meg og kjæresten er sikker. Hvilken metode bruker dere? Hvis du ikke er sikker på den, bør dere kanskje ikke ha sex!?
Gjest MikeWaters Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Hvilken metode bruker dere? Hvis du ikke er sikker på den, bør dere kanskje ikke ha sex!? Eller eventuellt å velge en metode som er sikker
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 Eller eventuellt å velge en metode som er sikker Hvis man vet så lite om sex, bør man definitivt lære seg mer om det før man har sex og risikerer å bli gravid!
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Hvis man vet så lite om sex, bør man definitivt lære seg mer om det før man har sex og risikerer å bli gravid! HÆ? Beklager, men jeg forstår ikke hva du mener her. Tilbake til TS: Dersom DU bruker en prevensjon (ala p-piller eller spiral) er sjangsen allerede liten for å bli gravid. For å være ennå sikrere kan dere i tillegg bruke kondom. Da tror jeg du kan begynne å føle deg veldig sikker på at dere slipper en uønsket graviditet.
Renesmee Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Det virker jo nesten som om du har litt lyst å bli gravid, men bare er redd for reaksjonen til kjæresten din som har gjort det klart for deg at han ikke vil ha barn.. Sikre prevensjonsmetoder er å unngå sex, å bruke p-piller (eller annen hormonprevansjon) , kondom. osv. Det er IKKE en sikker prevensjonsmetode å hoppe av i svingen, eller bare ha sex rett før og rett etter menstruasjon. Jeg var klar for barn lenge før samboeren min, men det var uaktuellt for meg å "lure han" ved å slutte på pillene før han var klar. Gleden ved å være gravid når barnet er sterkt ønsket og etterlengtet av begge parter er så stor at jeg er glad jeg hadde vett til å vente på han.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #9 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er selv jente, og jeg kan bare si det med engang; jeg har NADA forståelse for jenter som ender gravide ETTER mannen har gjort det helt klart at han ikke er klar. Det er så på kanten av anstendighet og arroganse, å pålegge et annet menneske den mest livsendrende og alvorlige avgjørelsen som finnes. Det finnes ingen grunn til at du trenger å bli gravid!!! Du sørger for prevansjon som fungerer, og om du er det minste usikker på om det holder - da SIER du det! Om du blir alene med et barn fordi han ikke vil ha noe med den avgjørelsen å gjøre - etter han har sagt klart i fra om dette - da har du deg selv å skylde på og fortjener ikke bedre. Beklager harde ord, men dette er virkelig provoserende for mange av oss. Særlig også fordi det er sånne avgjørelser som stiller alle jenter i et meget dårlig lys så menn knapt stoler på oss lengre. Tenk om en mann hadde den makten over deg og kunne endret livet ditt uten din godkjennelse... Du er klar over at det ikke finnes prevensjon som er 100% sikker, sant? Både p-piller, p-stav, spiral, kondomer, pessar, osv, kan slå feil. Det er stor forskjell på å bli gravid med et uhell fordi prevensjonen sviktet, og på å bli gravid med vilje mot partners ønske. Og om HAN absolutt ikke vil ha barn, så bør han huske på at det er like mye hans ansvar å sørge for at hun ikke blir gravid! Han kan, på eget initiativ, bruke kondom, eller han kan rett og slett la være å ha sex.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 Du er klar over at det ikke finnes prevensjon som er 100% sikker, sant? Både p-piller, p-stav, spiral, kondomer, pessar, osv, kan slå feil. Det er stor forskjell på å bli gravid med et uhell fordi prevensjonen sviktet, og på å bli gravid med vilje mot partners ønske.Og om HAN absolutt ikke vil ha barn, så bør han huske på at det er like mye hans ansvar å sørge for at hun ikke blir gravid! Han kan, på eget initiativ, bruke kondom, eller han kan rett og slett la være å ha sex. DETTE ER SÅ UTROLIG PISSPREIK I 2009!! Er helt enig med brutal jente. i dag er det ikke nødvendig å bli gravid ved et uhell og de som blir det???? Jeg tror ikke de er uheldige....rett og slett.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #11 Skrevet 30. oktober 2009 DETTE ER SÅ UTROLIG PISSPREIK I 2009!! Er helt enig med brutal jente. i dag er det ikke nødvendig å bli gravid ved et uhell og de som blir det???? Jeg tror ikke de er uheldige....rett og slett. Dette synes jeg er pisspreik. Sannsynligheten for å bli gravid mens man går på prevensjon er liten, men den er helt klar tilstede. Kondom kan sprekke, p-pillens virkning svekket f.eks. pga at man har hatt diare eller oppkast osv. Dette skjer faktisk. Ofte? Nei. Men, helt klart noe som skjer. Du vil ikke finne et eneste prevensjonsmiddel som er 100% sikkert. Det vil alltid være rom for feil ved produktet/preperatet, og/eller brukerfeil. Jeg tror nok også at flere av de som påberoper seg graviditet pga. at prenensjonen har sviktet lyver og i realiteten har gjort det med vilje, men det vil ikke gjelde alle. Så vær litt forsiktig med skrikingen din.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #12 Skrevet 30. oktober 2009 Ikke ha sex hvis du ikke er villig til å ta de verste konsekvensene. Det gjelder både deg og han. For han er konsekvensen kanskje at du blir gravid og du ikke tar abort. For deg er kanskje den verste konsekvensen at du blir gravid og ikke kan beholde barnet, evt at du må beholde barnet men ta eneansvar for det og at faren nekter å bidra med annet enn det økonomiske bidraget han er forpliktet etter lov til å komme med. Jeg ville aldri fått barn med en som ikke ønsket barn med meg, dermed hadde abort vært en klar løsning i din situasjon (dersom du ikke tar det smarteste valget og lar være å ha sex med han inntil han forstår at det kan bli barn av det uansett hvilken prevansjon du bruker).
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #13 Skrevet 30. oktober 2009 Dette synes jeg er pisspreik. Sannsynligheten for å bli gravid mens man går på prevensjon er liten, men den er helt klar tilstede. Kondom kan sprekke, p-pillens virkning svekket f.eks. pga at man har hatt diare eller oppkast osv. Dette skjer faktisk. Ofte? Nei. Men, helt klart noe som skjer. Du vil ikke finne et eneste prevensjonsmiddel som er 100% sikkert. Det vil alltid være rom for feil ved produktet/preperatet, og/eller brukerfeil. Jeg tror nok også at flere av de som påberoper seg graviditet pga. at prenensjonen har sviktet lyver og i realiteten har gjort det med vilje, men det vil ikke gjelde alle. Så vær litt forsiktig med skrikingen din. Dette vet alle idag, så da er det bare å ta noen forholdsregler! Punktum!
Gjest Mistenkelig Skrevet 30. oktober 2009 #14 Skrevet 30. oktober 2009 Hvorfor stiller du disse spørsmålene nå? Hva du skal gjøre HVIS du blir gravid? For meg høres det ut som om du har lyst til å bli gravid og har tenkt å lure mannen. Du er bare redd for hva han skal si og gjøre. Det er det ingen her som kan svare på. Poenget er at hvis du ikke er gravid nå, er det mulig å unngå å bli det. Bruk sikker prevensjon!! Snakk med legen din f.eks.
Gjest Iah Skrevet 30. oktober 2009 #15 Skrevet 30. oktober 2009 Dette vet alle idag, så da er det bare å ta noen forholdsregler! Punktum! Hvilke forholdsregler synes du de som bruker spiral skal ta? Og hvorfor i all verden er dette bare kvinnens ansvar? Menn er vel også klar over at prevensjon ikke er idiotsikker og burde faen meg dra på seg kondomet på eget initiativ hvis det er katastrofalt med graviditet. Jeg nekter å bære dette ansvaret alene bare fordi jeg er den som er født med livmor.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #16 Skrevet 30. oktober 2009 Hvilke forholdsregler synes du de som bruker spiral skal ta? Kondom i tillegg er en mulighet? Og hvorfor i all verden er dette bare kvinnens ansvar? Det er det da slett ikke. Menn er vel også klar over at prevensjon ikke er idiotsikker og burde faen meg dra på seg kondomet på eget initiativ hvis det er katastrofalt med graviditet. Helt enig. Man bør bruke kondom (helst i tillegg til annen prevensjon) dersom man virkelig vil unngå å bli gravid) Men når begge parter virkelig prøver å unngå en graviditet, da tror jeg ikke man skal bekymre seg så veldig. Da er det ytterst usannsynlig at noe skulle skje. De jeg vet om som har blitt gravid ved "uhell" har ikke akkurat gjort sitt ytterste for å unngå det..
Gjest Iah Skrevet 30. oktober 2009 #17 Skrevet 30. oktober 2009 De jeg vet om som har blitt gravid ved "uhell" har ikke akkurat gjort sitt ytterste for å unngå det.. Brutal jente over her fremlegger det som om det er kvinnens ansvar å unngå graviditet. Ellers er jeg helt enig med deg. Men jeg vet om de som har vært steriliserte som faktisk har blitt gravide. Det er sjelden, men det kan skje. Graviditet er alltid en risiko når man har sex, selv om man selvsagt bør gjøre alt for å gjøre sjansen for det så liten som overhodet mulig.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #18 Skrevet 30. oktober 2009 Hvilke forholdsregler synes du de som bruker spiral skal ta? Og hvorfor i all verden er dette bare kvinnens ansvar? Menn er vel også klar over at prevensjon ikke er idiotsikker og burde faen meg dra på seg kondomet på eget initiativ hvis det er katastrofalt med graviditet. Jeg nekter å bære dette ansvaret alene bare fordi jeg er den som er født med livmor. Beklager at jeg ble så overivrig her at jeg ikke sa noe om mannen. JA.. Jeg mener også at det er like mye mannens ansvar. Det er jeg helt enig med deg i. Det er nok av menn som bruker som unnskyldning at dama sa at hun brukte prevensjon. Men again.... hvis han ikke atr initiativet til det selv, så har vel dama ansvar for å be han om å gjøre det eller la vær.
Gjest megvel Skrevet 30. oktober 2009 #19 Skrevet 30. oktober 2009 Beklager at jeg ble så overivrig her at jeg ikke sa noe om mannen. JA.. Jeg mener også at det er like mye mannens ansvar. Det er jeg helt enig med deg i. Det er nok av menn som bruker som unnskyldning at dama sa at hun brukte prevensjon. Men again.... hvis han ikke atr initiativet til det selv, så har vel dama ansvar for å be han om å gjøre det eller la vær. Hvis det er HAN som synes det er verdens undergang med en graviditet er det faen meg HANS ansvar å dra på kondomet, uansett. Hvis hun alt bruker prevensjon har faktisk hun gjort sitt.
Gjest Gjest_edna_* Skrevet 30. oktober 2009 #20 Skrevet 30. oktober 2009 Hvilke forholdsregler synes du de som bruker spiral skal ta? Og hvorfor i all verden er dette bare kvinnens ansvar? Menn er vel også klar over at prevensjon ikke er idiotsikker og burde faen meg dra på seg kondomet på eget initiativ hvis det er katastrofalt med graviditet. Jeg nekter å bære dette ansvaret alene bare fordi jeg er den som er født med livmor. Enig. Hvis det er HAN som synes det er verdens undergang med en graviditet er det faen meg HANS ansvar å dra på kondomet, uansett. Hvis hun alt bruker prevensjon har faktisk hun gjort sitt. Enig. P-sprøyten er vel sikker? Men vet ikke hvilke bivirkninger den har. Sex kan føre til barn. Mange barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå