Gå til innhold

Plukke boss når en lufter hunden?

Chiyo

Anbefalte innlegg

Jeg er ofte på tur med min bror sin hund og jeg går den samme veien hver gang og ser det samme bosset hver gang. Så jeg sa til de andre i familien min... hva om jeg plukket litt boss hver gang jeg luftet hunden? Da blir det jo etterhvert mindre søppel rundt omkring. De var ikke positiv til dette i det hele tatt. De sa at staten ansetter folk til å plukke søppel, men visst de gjør det hvorfor ser jeg det samme søppelet hver gang jeg er på tur?

Jeg ble rett og slett skuffet over min families holdning. Noen ganger virker det som om jeg er den eneste som bryr seg om miljøet. Føler dere det noen ganger sånn? :tristbla:

Jeg mener nå det er en god idé. Tenk om alle som luftet hunden sin plukket opp tre ting hver gang de var på tur. Det er ikke mye, men det blir fort en forskjell i naturen rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så enig med deg. Alle rundt meg fnyser om miljøet. Fryktelig irriterende.

Jeg har selv planer om å få meg en ny hund snart, og synes ideen din er veldig god. Er sjeldent jeg plukker opp søppel når jeg går alene fordi jeg er redd hva andre tror. Crazy cat lady incoming. Men av en eller annen grunn virker det ok når man har en hund i hånda i mitt hode. Kanskje fordi man allikevel plukker opp etter den? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bry seg om er alltid bra, synes dere skulle jobbe aktivt for å beholde slike holdninger. Hvis flere hadde gjort det hadde mye vært bedre. Hvis alle gjør litt blir det ikke så mye på få, selv om Staten i teorien skal ta seg av oss helt og fullt (!) Litt kan vi bidra med selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør alltid det på tur :) Gjør også noe jeg aldri trudde jeg skulle gjøre, plukker opp bæsjeposer folk har hivd fra seg etter å ha plukki opp dritten. :filer: Skjønner ikke det med å plukke opp for å så hive posen.

Jeg føler meg flink jeg. Som plukker opp det som alle andre hiver fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør alltid det på tur :) Gjør også noe jeg aldri trudde jeg skulle gjøre, plukker opp bæsjeposer folk har hivd fra seg etter å ha plukki opp dritten. :filer: Skjønner ikke det med å plukke opp for å så hive posen.

Jeg føler meg flink jeg. Som plukker opp det som alle andre hiver fra seg.

:klem: Så flink du er. Vi må alle bli flinkere til sånnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell
De sa at staten ansetter folk til å plukke søppel, men visst de gjør det hvorfor ser jeg det samme søppelet hver gang jeg er på tur?

Dette er ikke riktig. Statsansatte søppelplukkere er nok en sjelden rase :) I villaområdene der jeg bor/har bodd tidligere har det alltid vært søppelplukking på dugnad hver vår. Det kommer ingen andre og plukker grøftesøppelet som enkelte slubberter absolutt på slenge fra seg. Langs andre offentlige veier jobber gjerne lag og foreninger med søppelplukkedugnader før 17. mai.

I bysentrum kjører renovasjonsetaten rundt og feier søppel med jevne mellomrom. Langs andre veier feies jo også gatene, men ikke like ofte. De som driver butikker, kiosker osv har ansvar for at det er rent og ryddig utenfor egen virksomhet.

Det er ingen ting i veien for at du plukker med deg litt rusk og rask når du er ute og går. Vi skulle nok vært flinkere til det, alle sammen.

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Det høres egentlig litt ekkelt ut.

Ja! Forferdelig ekkelt å plukke boss og ta vare på miljøet :slår: Det er viktig å gjøre slikt fordi det er ingen andre som gjør det. Visst alle tenker å nei, så forferdelig å plukke boss, så kommer det alltid å være boss. For å si det sånn... Det plukker ikke seg selv opp.

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Forferdelig ekkelt å plukke boss og ta vare på miljøet :slår: Det er viktig å gjøre slikt fordi det er ingen andre som gjør det. Visst alle tenker å nei, så forferdelig å plukke boss, så kommer det alltid å være boss. For å si det sånn... Det plukker ikke seg selv opp.

Et godt poeng alle burde få med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sann skikkelig skarp kjepp jeg tar med på tur når jeg skal ut med bikkja, bruker den som gåstav med den spisse enden opp, og når jeg ser søppel så spidder jeg det hardt så det sklir oppover pinnen litt. Ved neste søppelkasse skraper jeg det av. Stolt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bjørn_*

Til Dere som er så opptatt av miljø,UNNGÅ å gå til anskaffelse av hund/husdyr.

Det er kilde til unødvendig forbruk og burde forbys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Dere som er så opptatt av miljø,UNNGÅ å gå til anskaffelse av hund/husdyr.

Det er kilde til unødvendig forbruk og burde forbys!

Ja vi skal vel unngå å få barn også. Tenk, det er faktisk noen av oss som liker dyr fremfor barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God ide, synes jeg.

Har aldri tenkt over det selv når jeg lufter hunden. Men hvorfor ikke, jeg plukker jo opp bæsjen etter hunden - koster jo lite å ta med seg litt ekstra søppel. Må jo likevel kvitte meg med hundebæsjen i en søppelkasse.

Dette får bli et nyttårsforsett. En hundebæsj og et stk. annet søppel hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør også noe jeg aldri trudde jeg skulle gjøre, plukker opp bæsjeposer folk har hivd fra seg etter å ha plukki opp dritten. :filer: Skjønner ikke det med å plukke opp for å så hive posen.

Hender jeg hiver fra meg posen, men kun biopose, gjør det f.eks. hvis jeg vil plukke det bort fra stien, men ikke gidder å bære. Lite søppelkasser å hive i her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse
Gjest Gjest_pasta_*

Og hvis alle sluttet å hive fra seg bosset på gaten og puttet det i lommen eller ei søppelkasse istedenfor hadde du ikke behøvd å plukke andres boss i det hele tatt.

Tror det skal litt mer til enn å rydde opp etter andre for å få de til å slutte å forsøple. Er du interesert i å plukke andres søppel resten av livet ditt fordi noen rett og slett ikke har fått ordentlig oppdragelse hjemme? Det er ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har blitt veldig flink til å gjøre dette! :)

Jeg prøver så godt jeg kan! Men som regel går jeg tur med hunden når det er mørkt, og da ser man ikke like mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...