Andungen Skrevet 28. oktober 2009 #1 Del Skrevet 28. oktober 2009 Er det noen som vet hva forskjellen er på master og kandidat, sånn definisjonsmessig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 28. oktober 2009 #2 Del Skrevet 28. oktober 2009 Kandidatutdanning er 2-årig, mens Master er 5 år, vanligvis 3-årig bachelor + 2 år master. Hvis man har en bachelor fra før, kan man ta en master som bygger på bacheloren. En kandidatutdanning kan utgjøre de to første årene i en bachelorgrad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. oktober 2009 #3 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er litt uklart nøyaktig hva slags kandidat du mener, men i Danmark tilsvarer kandidat master, altså en toårig overbygning etter bachelorgraden. Det er bare snakk om gammelt vs nytt navn på graden. Høyskolekandidat, er derimot noe helt annet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andungen Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 30. oktober 2009 Det er akkurat det jeg tenkte på. Jeg studerer nemlig i Danmark og syns navnene blir brukt litt om hverandre, så det var fint å få en bekreftelse på at det er sånn det er. Takk for svar begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lanine` Skrevet 31. oktober 2009 #5 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det er akkurat det jeg tenkte på. Jeg studerer nemlig i Danmark og syns navnene blir brukt litt om hverandre, så det var fint å få en bekreftelse på at det er sånn det er. Takk for svar begge to! Hey Andungen! Studerer selv i Danmark. Jeg går siste året av bahelorgraden her nå og ønsker å ta kandidat/master her også. Mener jeg har hørt noe om at noen kan fullføre master på 1 1/2 år, har du hørt noe om det..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andungen Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hey Andungen! Studerer selv i Danmark. Jeg går siste året av bahelorgraden her nå og ønsker å ta kandidat/master her også. Mener jeg har hørt noe om at noen kan fullføre master på 1 1/2 år, har du hørt noe om det..? Hei!! Nei, det har jeg ikke hørt noe om. Hvordan kan man det? Jeg har sett noen steder at man kan ta en master på deltid, hvor man jobber i hverdagene og studere i helgene, men det syns jeg blir for mye. Så hos meg står valget mellom en jobb eller et fulltidsstudie. Jeg blir ferdig med min bachelor nå til januar og akkurat nå er jeg i tvil om jeg skal starte direkte på en kandidat den 1 februar (hvor søknadsfristen er 1 desember) eller om jeg skal søke jobber. Jeg syns det frister litt å gå direkte over på kandidaten, men samtidig er tanken på å få lønn utbetalt hver måned ganske fristende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lanine` Skrevet 1. november 2009 #7 Del Skrevet 1. november 2009 Hei!! Nei, det har jeg ikke hørt noe om. Hvordan kan man det? Jeg har sett noen steder at man kan ta en master på deltid, hvor man jobber i hverdagene og studere i helgene, men det syns jeg blir for mye. Så hos meg står valget mellom en jobb eller et fulltidsstudie. Jeg blir ferdig med min bachelor nå til januar og akkurat nå er jeg i tvil om jeg skal starte direkte på en kandidat den 1 februar (hvor søknadsfristen er 1 desember) eller om jeg skal søke jobber. Jeg syns det frister litt å gå direkte over på kandidaten, men samtidig er tanken på å få lønn utbetalt hver måned ganske fristende Selv blir jeg ferdig med bacheloren til sommeren, tenker å hoppe på master med en gang etter det. Men her i Danmark er det mye mindre skolearbeidet og forelesninger, sånn at jeg kan evt jobbe ved siden av. Jeg tror det er litt farlig å plutselig begynne å jobbe for så å gå på master igjen, for min egen del vil det bli tøffere.. Hørt mange si at de venner seg til mnd lønna og arbeidsrutinene, og at det blir for hardt å gå på studie igjen. Men vi finner jo alle våres egne veier.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå