Gå til innhold

tips til halloweenparty for barn?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Skal ha halloweenparty for datteren på sju år, og hennes venninner. Er det noen som har noen artige erfaringer eller ideer å dele med meg?

Vi skal servere pizza, "heksebrygg" (punsj), "blodig" popcorn og gele med "småkryp". Andre tips mottas med stor takk:-)

Leter også etter litt passende musikk for dansende "hekser"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal også ha halloweenfest for min datter på ni og hennes venninner. Har ikke tenkt lenger enn at jeg skal pynte litt, servere pølser og kjøpe inn litt godis de kan starte med i kurvene sine før de går ut.

Skummel barnemusikk kan jo kanskje være fra den serien som gikk på tv om de spøkelsene som bodde i det huset.... De som skulle til hermetika... Men den er kanskje ikke så skummel?

jeg ble litt nysgjerrig på rettene du servere, hvordan får du til blodig popcorn og gele med udyr?

Skummel lek kan jo være mørkegjemsel med litt skremming? men selv skal vi være minst hjemme og mest ute. Har så dårlig med plass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkoppmuffins (lime på nonstop-/ minimarshmallowøyne og lakrislisser til bein) ellers spøkelseskaker (marengs.)

Leker som er artige: nam eller æsj (drikke i plastkrus der noen av dem i tillegg er blandet med eddik, saltlake eller olivenlake- barna velger et glass og må smake for å se om det er nam eller æsj) eller skåler med "kroppsdeler" som barna skal ta hånda nedi mens man forteller om personen som ble delt opp og beskriver de ulike kroppsdelene, bør være mørkt. (hjerne = svamp i varm,rød væske, et par store, våte druer = øyne osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha et litt todelt selskap. Først samles vi til mat, men det blir bare vanlig pølse med brød og diverse - eventuelt at jeg prøver å lage slike "heksefingre" av pølsene som jeg mener å ha sett ett eller annet sted på nettet.

Vi satser deretter på å være en del ute. Vi har kjøpt slike plastlykter/spøkelseshoder på nille som lyser (setter batteri i) som vi plasserer rundt omkring + telysholdere i Halloweengenren som vi henger opp i tærne her og der. (Vi her heldige som bor landlig til, har stor tomt + skogen rett ved siden av). På disse plassene ligger det også godteposer som må letes opp. I tillegg skal mannen min gå svartkledd rundt med en liten lommelykt og lyse litt mellom trærne og "buue" litt inni mellom. (Holder litt avstand da, så det ikke blir sånn "skremme" skummelt, bare småskummelt forhåpentligvis). Dette bruker guttene forhåpentligvis en del tid på, men vi har også en lek i bakhånd. Litt før 20 går de yngste gjestene hjem og min yngste blir lagt deretter. Eldstemann får ha to gjester litt lenger og de skal se "Natt på museet" med litt popkorn og kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ telysholdere i Halloweengenren som vi henger opp i tærne her og der.

He, he, he.... vi henger dem selvfølgelig i TRÆRNE ikke tærne... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha halloweenparty for datteren på sju år, og hennes venninner. Er det noen som har noen artige erfaringer eller ideer å dele med meg?

Vi skal servere pizza, "heksebrygg" (punsj), "blodig" popcorn og gele med "småkryp". Andre tips mottas med stor takk:-)

Leter også etter litt passende musikk for dansende "hekser"...

avlys hele greien spør du meg. Drittlei eggkasting og hærverk fr barn som får fritt spillerom den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine ideer!

Slike muffins skal jeg lage! Det pleier jo å slå godt an hos ungene :) En slags smakelek tror jeg også jeg må prøve!

Geleen lager jeg slik: Har kjøpt inn en del smågodt, bl.a. frosker, mark, edderkopper, etc. Legger dette i geleen, som jeg lager lagvis - i ulike farger. På toppen tenkte jeg det skulle stikke opp noen store frosker:)

Blodig popcorn: Man blander rød konditorfarge i smøret før man popper... (Har ikke prøvd dette før,så det blir spennende å se resultatet:))

Vi skal ha party på fredag vi, så vi blir bare her hjemme. Tør ikke ta med meg 10-12 sjuåringer rundt på knask eller knep...:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggkasting og herverk er for øvrig ikke noe tema. Vi gjør dette bare for at ungene skal ha det gøy. Blir jo nesten som et slags karneval. Og dersom vi foreldre tar ansvar og blir med ungene på evt. knask eller knep, går det vel stort sett rolig for seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for oppskrift på gele :-) den må jeg sannelig prøve! Jentene kommer til å bli gærne :_)

Jeg skal ha med 6 jenter rundt i nabolaget, antallet bare øker fra år til år, men det er litt av et styr synes jeg. Småkrangling om gotteriet, hvem sin tur var det nå til å ringe på, vimsing rett ut i traffikert vei, kle på nekt før vi går ut for da skjules jo kostymen osv i det uendelig.

Men vi er snille jenter. Ingen eggkasting eller andre knep. Bare takker pent for oss og går. De gamle i blokkene her synes det er så koselig med litt besøk nå i mørket på høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...