Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg skal lage en sjokoladekake til helgen, og lurte derfor på om noen har en god oppskrift til meg? Har veldig lyst å prøve meg på en sånn klissete kake (type den sjokoladekaka man får på deli de luca). Ønsker at kaken skal bli høyere enn brownies. Har en 26 cm rund form, så kakeoppskriften må passe i den! Noen som har noen bra oppskrifter å dele?
venus_ Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 http://detsoteliv.no/print.php?1433 Anbefaler denne! Klissete og god Om du vil ha den litt høy kan du lage 1,5 porsjon.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Takk for svar! Men ser i oppskriften at man skal bruke form som er 22-24 cm, min er 26 cm... Er skikkelig dårlig på det her, men kan jeg bare bruke den formen jeg har, og så lage en og en halv oppskrift istedet? Må jeg isåfall gjøre noe med temperatur og/eller steketid? Skal lage som bursdagskake til selkap, så har ikke tid til å øve meg først.. :gjeiper: Kaken så ihvertfall veldig god ut, så tror nok jeg skal prøve meg på denne!
Sani Skrevet 29. oktober 2009 #4 Skrevet 29. oktober 2009 Hei, Kjøpte Toro posen http://www.toro.no/index.php?mapping=300&a...24&produkt= kjempa bra kake. Serverte på siden pistasj is... nam nam
MissCoverdale Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 http://www.detsoteliv.no/ så søker du opp ekspress brownies. Dobler du ingrediensene så får du en feit, god, og klissete kake! Obs! den må da steikes i ca. 25 min. Kan virke veldig flytende til å begynne med, men la den stå litt etter du har tatt den ut av ovnen så blir den knallgod! Og det er jo ikke dumt at den er superlett å lage. Til info så pleier jeg å droppe valnøtter og fyll, da kaken i seg selv er mer enn mektig nok, og jeg ikke liker valnøtter.
venus_ Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 http://detsoteliv.no/print.php?1433 Anbefaler denne! Klissete og god Om du vil ha den litt høy kan du lage 1,5 porsjon. Takk for svar! Men ser i oppskriften at man skal bruke form som er 22-24 cm, min er 26 cm... Er skikkelig dårlig på det her, men kan jeg bare bruke den formen jeg har, og så lage en og en halv oppskrift istedet? Må jeg isåfall gjøre noe med temperatur og/eller steketid? Skal lage som bursdagskake til selkap, så har ikke tid til å øve meg først.. :gjeiper: Kaken så ihvertfall veldig god ut, så tror nok jeg skal prøve meg på denne! Var jo det jeg skrev Du kan evt la den stå litt lenger i ovnen ja, denne kaken klarer ikke du å steke tørr Men ikke øk temperaturen. Evt kan du steke den i en liten langpanne, men kaken blir som regel finere når den stekes i rund for. Den er litt vanskelig å få hel og fin ut av langpannen.
Gjest ts Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg så at du skrev det, men jeg lurte på i forhold til min form, siden den er større en den som står i oppskriften. Jeg har ikke bakt mye før, så bare lurte på om den fortsatt ble høy om jeg tok en og en halv oppskrift i større form. Og om da steketid må endres. Synes det er så vanskelig å vite om kaken har blitt stekt nok, eller for mye... Har ikke langpanne, er bare den runde 26 cm formen jeg har.
venus_ Skrevet 29. oktober 2009 #8 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg så at du skrev det, men jeg lurte på i forhold til min form, siden den er større en den som står i oppskriften. Jeg har ikke bakt mye før, så bare lurte på om den fortsatt ble høy om jeg tok en og en halv oppskrift i større form. Og om da steketid må endres. Synes det er så vanskelig å vite om kaken har blitt stekt nok, eller for mye... Har ikke langpanne, er bare den runde 26 cm formen jeg har. Jeg mente det jeg skrev i første innlegget i forhold til din form Men den blir ikke så veldig mye høyere enn brownies. Stek kaken i 10-15 min ekstra så blir den nok bra. Denne er ikke så lett å sjekke om den er ferdigstekt siden den uansett vil være bløt inni når den er varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå