Gå til innhold

Hvor ofte går du til tannlegen?

lillesol20

Anbefalte innlegg

Jeg må til tannlegen snart. :oops: Ikke fordi jeg har hull, men fordi det er en goood stund siden sist.

Er det anbefalt at man går 1 eller 2 ganger i året?

Er litt usikker, jeg. Og så har jeg ikke peiling på priser for sjekk/evt. med litt borring og fyllmasse.... (Har hatt et par begynnende minihull tidligere, men da var jeg under 18 og fikk alt gratis)

Noen som vet?

Hvor ofte går dere til tannlegen, og hva gjør dere der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gang i året! Tar røntgenbilder, pusser over, og fjerner tannstein! Betaler ca. kr. 600.-...... :o Har heldigvis ikke hatt hull på 10 år, så jeg er usikker på pris på "borring".... :briller:

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 g i året, har ikke tannstein ol.

Alle opp til 20 betaler bare 25% , tror det forutsetter at man går til skoletannlegen. Var ihvertfall slik for 5 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å gå en gang i året, men liker det _ikke_ :x

og i tillegg er det dyrt... så det blir ofte lenger tid mellom hver gang. Nå har jeg lite hull, og godt er det, da måtte jeg vel gå oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått jevnlig til tannlege 1 ganger i året. (Det var vel ett år skoletannlegen glemte meg ja, så det ble 2 år mellom...hmm..)

Nå er det 1,5 år siden sist.

Men jeg skal bestille meg time i september, slik tanngarden er i orden når jeg reiser utenlands!

Da skal det sjekkes for hull, renses og blekes... :D

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, mitt svake punkt. Jeg går alt for sjelden til tannlegen. Tok meg sammen for ca 2 år siden og bestemte meg for at jeg skulle innarbeide noen gode tannlegerutiner, men det ble visst med det. Må bestille ny tid snart.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var så var det 6 år siden. Jeg er livredd men prøvde en ny tannlege som var helt super og kurerte nokk av skrekken til at jeg kommer til å gå en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i året. Hadde en gang en pause på fem år (ville spare penger og hadde flyttet og visste ikke hvilken tannlege jeg skulle gå til.)

Hadde bare et hull da, men likevel - nå er jeg flink pike og går en gang i året. Tannlegen sender meg kort når timen nærmer seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

I sommer var det to år siden sist jeg var på tannlegebesøk, så må få fikset meg en time snart. Men - er 22 år og har ALDRI hatt hull i tannebissene, og har god munnhygiene, samt forspiste meg på fluortabletter som liten (trodde det var sukkertøy) :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tannlege skrekk etter å måtte borre uten bedøvelse som 12-åring. Betennelse i tannkjøtt gjorde sprøyte uaktuell.

Tror ikke tannlegen var særlig flink, vi kunne bare ventet til betennelsen gikk over.

Jeg går hvert år, har sjelden hull.

Har funnet en tannlege som vet at jeg er litt pyse, og hun tar det alvorlig og er kjempeflink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Blir innkalt hvert år. I det siste har jeg vært der hver 6. mnd pga oppfølging av et påbegynnende hull. (som aldri blir til noe mer, heldigvis)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...