Gå til innhold

skal flytte for meg selv, hva trenger jeg av utstyr osv?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg skal flytte for meg selv sommeren 2010, og skal da studere. Kommer til å flytte til leilighet, og ikke bofellesskap. Fra før av har jeg ingenting av utstyr.

I den sammenheng lurer jeg på:

1. Hva trenger jeg av utstyr? Til kjøkken, badrom, stue osv

2. Hva er lurt å ønske seg til jul?

3. Andre tips til en som skal flytte for seg selv for første gang?

Hjelp mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva med å ønske seg ting du vet du må ha? F.eks. kjøkkenutstyr som bestikk, servise, stekepanner og gryter, kniver, osv og f.eks. håndklær, sengetøy og kluter. Andre ting, som møbler og hvitevarer kan det være lurt å vente med til du vet hva du trenger. Det er sikkert mye mer, men det er dette jeg kom på i farten :)

Endret av Aurela
Skrevet

Enig med pom.

i tillegg kan det være kjempegreit å ha bokser á la tupperware

Rengjøringsutstyr (banalt, men nødvendig)

Gavekort på IKEA!!

Ellers er det veldig vanskelig å si nå, kommer jo litt an på hvordan du skal bo og hva du liker. Derfor er jo gavekort ypperlig.

Jeg har bodd på hybel i 3 år og har måtte lært meg det. Husker ingen konkrete ting jeg kan tipse deg om bortsett fra 1:

du MÅ ikke være verdensmester. Ta vare på deg selv, vær sosial, spis og SOV. Men ikke vær med på alt om du ikke orker, og ikke si ja til ting fordi du føler du må. Slik ble søstra og venninna mi utbrent og jeg nesten. Og om du ikke orker å lese til A alltid, så er det ikke karakterene som er viktig, men det du lærer (forutsatt at du skal studere :)

Og benytt deg av tilbud. Kjøp billig mat og frys ned, lagre dopapir om du finner det og husk på studentrabattene.

Og kooooos deg, og nyyyyt tilværelsen som selvstendig :)

Skrevet

ikea har noe som heter startboks,med det mest nødvendige kjøkkenutstyret. Fint å handle slikt på ikea når man flytter hjemmefra for første gang.

Skrevet

Tusen takk for at dere har tatt dere tid til å svare meg :) Kommer garantert til å bruke tipsene deres!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...