Gå til innhold

Harmageddon mm.

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det jeg ikke skjønner er hvorfor alt skal være i koder. Kan ikke denne guden bare si det rett ut da?

Hvorfor må alle beskjeder komme i form av liknelser,og annen vas. Har denne guden din problemer med å finne de rette ordene,siden han bare prater tåkeprat,og i gåter?

Slutt med dette dommedagsrøret nå. Dette har vært et knep fra religiøse sekter i århundrer. Religion er jo i mest mulig grad basert på frykt,og man skal skremmes til å tro. Iadg er man heldigvis litt mer opplyst,og bare ytterst få,som ikke slipper unna hjernevask i ung alder biter vel på dette nonsenset idag.

Jesus sa at han "talte til dem i lignelser for at de IKKE skulle forstå." Etter å ha talt til fem tusen gikk de fleste hjem etter "showet". Men tolv ble tilbake og spurte Jesus: Hva mente du med det du sa?. De var YDMYKE og fikk de nødvendige svar som satte dem i stand til å gripe livet. Nøkkelen er: "Jehova Gud står de stolte imot, men de ydmyke gir han nåde." Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jesus sa at han "talte til dem i lignelser for at de IKKE skulle forstå." Etter å ha talt til fem tusen gikk de fleste hjem etter "showet". Men tolv ble tilbake og spurte Jesus: Hva mente du med det du sa?. De var YDMYKE og fikk de nødvendige svar som satte dem i stand til å gripe livet. Nøkkelen er: "Jehova Gud står de stolte imot, men de ydmyke gir han nåde." Lykke til!

For at de IKKE skulle forstå? Bare et billig knep for å gjøre seg interessent spør du meg. Kjenner til typen. Har et par kamerater som benytter seg av samme greia.

Men takk for lykkeønskninger. Og jeg hilser tilbake,og sier god bedring.

Ser du ikke at dette blir litt dumt? Hvor lenge har dere sagt dommedag er nær nå? Mener jeg har hørt det et par ganger før.

Bare et spørsmål til slutt. Hvorfor kom ikke de andre dommedagene som har vært annonsert? Eller kom de,bare at vi ikke la merke til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at de IKKE skulle forstå? Bare et billig knep for å gjøre seg interessent spør du meg. Kjenner til typen. Har et par kamerater som benytter seg av samme greia.

Men takk for lykkeønskninger. Og jeg hilser tilbake,og sier god bedring.

Ser du ikke at dette blir litt dumt? Hvor lenge har dere sagt dommedag er nær nå? Mener jeg har hørt det et par ganger før.

Bare et spørsmål til slutt. Hvorfor kom ikke de andre dommedagene som har vært annonsert? Eller kom de,bare at vi ikke la merke til det?

Jeg har aldri annonsert dommedag. Bibelens "dommens dag" varer i tusen år og kommer etter Harmageddonslaget der Gud skal ødelegge de som ødelegger jorden. Jeg snakker om den dagen FN skal ødelegge religion. Det står ingen ting om at vi ikke skal kunne kjenne den dagen. Men du har rett i at dette er innledningen til det andre. Men "dagen og timen" for harmageddon kjenner vi ikke. Vi kan altså ikke si at det kommer "fredag" (dagen) "klokken tolv" (timen). Men Jesus sa at vi skulle kunne vite at det var nær forestående - det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri annonsert dommedag. Bibelens "dommens dag" varer i tusen år og kommer etter Harmageddonslaget der Gud skal ødelegge de som ødelegger jorden. Jeg snakker om den dagen FN skal ødelegge religion. Det står ingen ting om at vi ikke skal kunne kjenne den dagen. Men du har rett i at dette er innledningen til det andre. Men "dagen og timen" for harmageddon kjenner vi ikke. Vi kan altså ikke si at det kommer "fredag" (dagen) "klokken tolv" (timen). Men Jesus sa at vi skulle kunne vite at det var nær forestående - det også.

Dette var kvervulant, du vet godt hva som mentes med "dommedag".

Du teller ned til en dag der alle skal forstå at du har rett, (eller, hvis du skal fortsett å kvervulere: "Da skal de sannne at du er Jehova") og vi blir drept av Jehova og hans engler.

Du vet at mennesker oppfatter det som dommedag, likevel kvervulerer du. Joda, ekte kristen. :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn ting er jeg sikker på for min egen del; jeg VIL IKKE tilbe en gud som truer meg med tilintetgjørelse om jeg IKKE gjør det. En gud som skremmer menneskene til å ikke tøre å la være å tro? Nei, ellers takk. Da går jeg heller av på neste stasjon, selv om den er mørk, tom og øde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keyser Soze
Èn ting er jeg sikker på for min egen del; jeg VIL IKKE tilbe en gud som truer meg med tilintetgjørelse om jeg IKKE gjør det. En gud som skremmer menneskene til å ikke tøre å la være å tro? Nei, ellers takk. Da går jeg heller av på neste stasjon, selv om den er mørk, tom og øde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keyser Soze

En ting jeg alltid har hatt problemer med er at denne såkalte skaperen krever at vi skal tilbe ham ellers så går det oss ille. Det kan da ikke bare være jeg som synes at dette høres latterlig ut. Hva er poenget med å skape noe kun med den hensikt å få anerkjennelse fra skaperverket? Ikke bare ber han om anerkjennelse, men han vil attpåtil tilbes! Dersom vi ikke gjør det får vi en grusom straff. Gud går definitivt Paris Hilton en høy gang hva gjelder å være oppmerksomhetsyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lala_*
Jesus sa at han "talte til dem i lignelser for at de IKKE skulle forstå."

Da disiplene spurte "hvorfor taler du i lignelser" svarte Jesus:

Derfor taler jeg til dem i lignelser, fordi de ser uten å se, de hører uten å høre eller forstå. (Matteus 13,13)

Jeg ser ikke hvordan du kan hevde at Jesus talte i lignelser for å gjøre folk forvirra..

??

mvh. tenåring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da disiplene spurte "hvorfor taler du i lignelser" svarte Jesus:

Derfor taler jeg til dem i lignelser, fordi de ser uten å se, de hører uten å høre eller forstå. (Matteus 13,13)

Jeg ser ikke hvordan du kan hevde at Jesus talte i lignelser for å gjøre folk forvirra..

??

mvh. tenåring

Fordi du ikke kjenner skriftene.

Markus 4:11 og 12: "Til dere er HEMMELIGHETEN om Guds rike gitt. men til dem som er utenfor blir alt sagt i lignelser - for at de skal se og se, men ikke skjelne,høre og høre men IKKE FORSTÅ, slik at de kunne vende om og få tilgivelse."

Mere du lurte på? :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lala_*
Fordi du ikke kjenner skriftene.

Markus 4:11 og 12: "Til dere er HEMMELIGHETEN om Guds rike gitt. men til dem som er utenfor blir alt sagt i lignelser - for at de skal se og se, men ikke skjelne,høre og høre men IKKE FORSTÅ, slik at de kunne vende om og få tilgivelse."

Mere du lurte på? :nei:

hei igjen:-)

jeg ser fortsatt ikke begrunnelsen utifra Bibelen matteus kap 13, fordi du ikke gjengir bibelversene akkurat slik de er. Med all vennlighet: Du kan ikke kutte ut "for" og legge til "skal" der du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lala_*

jeg ser fortsatt ikke begrunnelsen utifra Bibelen matteus kap 13, fordi du ikke gjengir bibelversene akkurat slik de er. Med all vennlighet: Du kan ikke kutte ut "for" og legge til "skal" der du vil.

ok, jeg legger meg flat. unnskyld. jeg trodde du refererte til matteus kap 13 og ikke markus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg tar alle skriftstedene på hukommelsen, hender det at jeg kommer i skade for å gjøre grammatikalske feil.Dessuten aksentuerer jeg skriftlig med uthevelse de deler av bibelverset jeg ønsker å bruke som illustrasjon. Jeg har imidlertid studert dem nøye, så derfor gjengir jeg MENINGEN med versene korrekt.Men når du leser Markus 4:11 og 12,som JEG siterte, håper jeg du skjønner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lala_*
Fordi jeg tar alle skriftstedene på hukommelsen, hender det at jeg kommer i skade for å gjøre grammatikalske feil.Dessuten aksentuerer jeg skriftlig med uthevelse de deler av bibelverset jeg ønsker å bruke som illustrasjon. Jeg har imidlertid studert dem nøye, så derfor gjengir jeg MENINGEN med versene korrekt.Men når du leser Markus 4:11 og 12,som JEG siterte, håper jeg du skjønner det.

Hei igjen

vet ikke om du min overnevnte post, men jeg vil si

Unnskyld!

jeg misforsto, ser at jeg tok feil i å si at du siterte feil, beklager! tenkte du siterte fra matteus (det jeg siterte fra først).

mvh. tenåring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen

vet ikke om du min overnevnte post, men jeg vil si

Unnskyld!

jeg misforsto, ser at jeg tok feil i å si at du siterte feil, beklager! tenkte du siterte fra matteus (det jeg siterte fra først).

mvh. tenåring

Alt i orden. Jeg snubler og feiler hele tiden selv. Tabber meg ut og bommer. Men EN TING bommer jeg ikke på. Og det er at Jehova Gud ved sin sønn Kristus om meget kort tid kommer til å gripe inn overfor skaperverket for å redde stumpene. Det vet jeg ut i fra Bibelen og den ånd Gud gir meg som sin adoptivsønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i orden. Jeg snubler og feiler hele tiden selv. Tabber meg ut og bommer. Men EN TING bommer jeg ikke på. Og det er at Jehova Gud ved sin sønn Kristus om meget kort tid kommer til å gripe inn overfor skaperverket for å redde stumpene. Det vet jeg ut i fra Bibelen og den ånd Gud gir meg som sin adoptivsønn.

jaha, greit at du tror det.

Men når skal det skje?

Tror du, eller vet du det?

Og grunnlaget for det, ikke glem å nevne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha, greit at du tror det.

Men når skal det skje?

Tror du, eller vet du det?

Og grunnlaget for det, ikke glem å nevne det :)

Når du ser en kvinne foran deg og med struttende mave under en mammakjole har du fått ett tips. Du tror at hun venter barn. Hvorfor tror du det? JOO - du har SETT TEGNET! Innenfor en rimelig kort tid er du temmelig sikker på at dette kvinnemennesket nedkommer med et barn.

Akkurat samme illustrasjon brukte Jesus Kristus. Men han ga oss 39 andre tegn i de fire synoptiske evangeliene. I tillegg har vi Pauli brev samt en masse gode tips i GT. Vi ser TEGNENE! Og selv etter en dårlig sommer må en ha temmelig mørke "solbriller" for ikke å se det.

"Himmelens tegn kan dere tyde,"sa Jesus,"men TIDENS TEGN tyder dere ikke." Og så strøk jødene med i år 70, og den teokratiske nasjonen deres med dem. Ikke la deg narre Gentle! "For komme skal det"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...