Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei=)

jeg har utroolig lyst til å skaffe meg extentions pga at håret mitt er så kort:/ vil ha sånne som frisøren setter fast.

Problemet mitt er at håret mitt er super tynt. Så er ikke helt sikker på om jeg tørr.

Det jeg lurer på er:

Hvor stor skade gjør disse extentionene på det ekte håret?

Ca hvor mye koster det, og hvor lenge varer det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal ha skikkelig god kvalitet, må du regne med rundt 6 - 10 000, kommer an på lengden du vil ha. Du kan regne med at de varer i ca 3 måneder, men de kan godt vare lengre. Men det kan jo tenkes at du får det litt billigere, om du har veldig tynt hår, da...

En grunn til at prisen er så høy (etter hva jeg har fått fortalt) er at ettersom det tar så lang tid, må frisøren sette av en hel dag, og tar seg da godt betalt for å ikke gå i minus den dagen. Hvis du bor i Oslo, er det en salong der som spesialiserer seg på dette. Husker dessverre ikke hva de heter, men de er noen meter unna Big and Tall-butikken som ligger litt bortenfor Spektrum. Er dessverre ikke kjent der, så jeg har ingen gatenavn.

Gjest Bobbys extensions
Skrevet

Bobbys hair and cosmetics har utrolig bra extensions! Aner ikke om de setter på håret, men de har ihvertfall clips. Ikke så veldig dyrt heller 1200 kr for 50 cm (ekte menneske hår ofc) :)

Fins i bogstadveien ett sted

Gjest Gjest_fabu_*
Skrevet

jeg jobber som frisør. og alt er forskjellig fra salong til salong. så jeg ville anbefalt deg at du tok deg en runde og finner det som passer for deg.

for all del ikke kjøp på bobbys, det holder ikke lenge og ser ikke veldig pent ut. billig er stort sett lik dårlig.

alle priser er forskellige kommer helt ann på hvor mye og hvor langt osv. men det vil koste og det krever mer enn et naturlig langt hår. det må passes på om man vil ha det lenge.

om du har veldig kort hår så blir det ikke alltid like pent med extension skal du vite. da er det bedre og spare litt selv.

ett type hår jeg syntes er greit er great length.

håper du fikk noe info her.:) lykke til

Skrevet

Hei! :)

Jeg har hair talk extensions som er limt på håret hos frisør. Kostet 5000 + 500 for å klippe det til. Er kjempe fornøyd! :D

Skrevet

haha, så typisk at ALLE frisører sier billig alltid er dritt, skulle trodd dere ble hjernevasket på frisørskolen til å si slik til absolutt alle som bare nevner ordene billig og hår i samme setning.

jeg har MANGE venninner som har kjøpt clips for rundt 1000 - 1500, og det ser pent ut på alle sammen, skjønner virkelig ikke hvorfor noen da gidder å bruke 10 000 på å gjøre det hos frisøren, ærlig talt.. jeg har ikke extensions selv fordi jeg har langt hår, men skulle jeg hatt hadde jeg ALDRI i verden betalt 5000 ++ for extensions når jeg kan få clips til 1500 som ser minst like pent ut ! det som frisører sveiser på i salongen, varer jo bare i noen måneder uansett, da varer jammen clips lengre også og det er myyye billigere..

sier ikke at frisører er dritt hvis noen nå hisser seg opp osv, men av og til blir det jammen for drøyt, 6000 ++ for å sette på hår blir å gå over grensa for meg hvertfall. eneste gangene jeg går til frisøren er for klipp og striping!

good luck ;)

Skrevet
haha, så typisk at ALLE frisører sier billig alltid er dritt, skulle trodd dere ble hjernevasket på frisørskolen til å si slik til absolutt alle som bare nevner ordene billig og hår i samme setning.

jeg har MANGE venninner som har kjøpt clips for rundt 1000 - 1500, og det ser pent ut på alle sammen, skjønner virkelig ikke hvorfor noen da gidder å bruke 10 000 på å gjøre det hos frisøren, ærlig talt.. jeg har ikke extensions selv fordi jeg har langt hår, men skulle jeg hatt hadde jeg ALDRI i verden betalt 5000 ++ for extensions når jeg kan få clips til 1500 som ser minst like pent ut ! det som frisører sveiser på i salongen, varer jo bare i noen måneder uansett, da varer jammen clips lengre også og det er myyye billigere..

sier ikke at frisører er dritt hvis noen nå hisser seg opp osv, men av og til blir det jammen for drøyt, 6000 ++ for å sette på hår blir å gå over grensa for meg hvertfall. eneste gangene jeg går til frisøren er for klipp og striping!

good luck ;)

Leste du i det hele tatt at extentoins tar en hel dag å sette på og at frisøren faktisk skal gå i pluss hver dag?

Gjest Gjest_Incana_*
Skrevet

Jeg hadde ALDRI limt/sveiset på extensions. Det ødelegger håret, det er det vel ingen tvil om.

Har nå clips, og er veldig fornøyd med det. De kostet bare 1000,-, og er ekte hår.

Skrevet

Heisann!

Er en nettside som selger clips nede i 799 for et sett med hår, tror de het luxuryhair, eller noe sånt :o)

Gjest Gjest_Incana_*
Skrevet

Salongxtend.no selger for 990,-, helt ekte hår.

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet
Jeg hadde ALDRI limt/sveiset på extensions. Det ødelegger håret, det er det vel ingen tvil om.

Har nå clips, og er veldig fornøyd med det. De kostet bare 1000,-, og er ekte hår.

HELT ENIG. ble et utrolig fint resultat, men gjorde meg skalla under deler av håret , og håret ble mye kortere, masse hårstrå ble dobbelt så kort. men så hadde jeg den i 6 mnd ca , og frisøren hadde gjort ''feil'', altså lagt for mye hår i hver feste, så det ble for tungt for håret mitt. skulle ha klagd, siden hun gjorde alt på 3-40 minutter og ga egentlig blaffen , betalte masse penger

nå har jeg flettet på håret, og det skader minimalt.

hvis det ikke er sånn at du vil ha extension for å fortykke håret og du føler at du trenger det , så råder jeg deg til clips, det har jeg også brukt .

jeg kjøpte fra Bobbys i karl johan , og det var det glatteste fineste håret jeg noen gang hadde sett. Men etter kort tid var det plutselig ikke det lenger, det var ikke stygt , men bare ganske tørt og rotete, så helt annerledes ut enn når jeg kjøpte det.

håper du fikk litt hjelp gjennom det jeg skrev . lykke til

Skrevet (endret)

Hei!

Ser du har fått litt svar her allerede, men tenkte jeg kunne dele mine erfaringer også.

Jeg hadde for et år siden samme problemstillingen som deg. Utrolig tynt hår (pga. intens retting :nei: ), og ønsket meg veldig langt hår. Det første jeg prøvde var clip-ons fra Bobbys (ekte hår). Jeg synes dette håret var ganske god kvalitet, brutke det flere ganger både som clips, og påsydd senere, og for den prisen (1200,-) synes jeg det var verd det.

Så brukte disse innimellom et par mnd, før jeg fikk lyst på påsydde extensions. Altså sånne som sys fast i fletter i ditt eget hår. Fikk dette gjort hos Studio Africa i Oslo tre ganger. De to første fikk jeg hår der (samlet pris ble 2800,-), og den siste gangen brukte jeg det jeg hadde kjøpt hos Bobbys. Håret fra Studio Africa holdt veldig bra, til tross for at det var konstant festet på. Kuret det ofte og prøvde å ikke bruke shampoo så ofte. Var veldig strev å ha det, fordi det krever en del ekstra med tanke på stell, og man må bruke mye tid på å få ut floker. Men hvis man veldig gjerne vil ha extensions er dette et bra alternativ. MYE bedre enn sveising, som virkelig tar livet av håret.

MEN, det er et men. Jeg trodde det å ha påsydde extensions ville la håret mitt få hvile og vokse seg tykkere. Dette skjedde ikke. Håret ble bare mer slitt og enda tynnere enn det var. Så til slutt, etter 5mnd med flette-extensions klippet jeg av nesten alt håret og satt igjen med en superkort frisyre på omtrent 6cm på det lengste. Heldigvis har jeg et ansikt som også kler kort hår, så det ble helt brukbart, men er jo ikke det ideelle når man ønsker seg langt hår. Nå er det 5mnd siden jeg klippet det kort, og det har vokst både fort og mange ganger tykkere. Har stusset det flere ganger hos frisøren, og hver gang får jeg positive tilbakemeldinger på at det blit tjukkere (og det fort). Snart har det tykke nye håret tatt igjen de tynne tuppene og jeg kan virkelig begynne å la det gro langt. Men det tar tid!!! Håper på nydelig langt hår en gang i fremtiden :)

Ble masse skravling om mitt hår dette da, men ville bare du skulle vite litt hva jeg har slitt med både før/med og på grunn av extensions.

Rumohra

Endret av Rumohra
Skrevet

Tusen takk alle sammen=)

Fint å høre om andre folks erfaringer osv :D Skal tenke litt igjennom dette før jeg gjør noe :]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...