Candle Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg vet ikke helt om denne er feil plassert, men jeg prøver meg her. Jeg var på apoteket og hentet p-pillene mine i dag. Det var den siste pakken på resepten, men helt automatisk tok jeg resepten og skulle til å legge den i posen, når damen bak skranken sa: Nei, denne må jeg ta og sende til trygdekontoret. Hvorfor i all verden skal den der? Er det noen andre apoteknikere (eller hva det nå heter... ) som vet noe om dette? Om dette er vanlig osv? Håper på svar =)
Gjest nextlife Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg vet ikke helt om denne er feil plassert, men jeg prøver meg her. Jeg var på apoteket og hentet p-pillene mine i dag. Det var den siste pakken på resepten, men helt automatisk tok jeg resepten og skulle til å legge den i posen, når damen bak skranken sa: Nei, denne må jeg ta og sende til trygdekontoret. Hvorfor i all verden skal den der? Er det noen andre apoteknikere (eller hva det nå heter... ) som vet noe om dette? Om dette er vanlig osv? Håper på svar =) Staten har en ordning der der refunderer deler av p-piller for jenter under 20 år (tror det er aldresgrensen), derfor må resepter innsendes NAV etter at de er brukt.
Yummy_Mummy Skrevet 29. oktober 2009 #3 Skrevet 29. oktober 2009 Vet at også andre resepter blir sendt inn når de er brukt opp. (Men litt merkelig, for det hender jeg har resepter som jeg ikke bruker opp, og da kaster jeg dem jo bare når de har gått ut på dato...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå