Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne være flink til å trene, men jeg eier bare ikke selvdisiplen. Noen ganger blir jeg skikkelig motivert og begynner å trene, men så mister jeg liksom gnisten rett etterpå. Hva kan jeg gjøre for å fortsette å være motivert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er målet ditt med treninga?

Skrevet

Tusen takk :klem: Bare å lese dette gjorde meg motivert. Jeg tenker alltid at jeg vil, men så utsetter jeg det. Men vil jeg nå målene mine får jeg bare bite i det sure eple for jo mer jeg utsetter det jo lengre tid tar det å nå målet mitt.

Skrevet

Tror du må komme deg over "kneika" -altså sette deg et mål, og ikke legge opp til en vurdering om du skal trene eller ikke hver gang. Når det er på planen at du skal trene, så trener du - uansett om du har lyst eller ikke. Så går det en tid - og det går lettere og komme seg avgårde - og så etterhvert får du lyst til å trene og gleder deg til trening.

IKKE kjenn på formen før hver trening - kom deg ut og av gårde:)

Jeg meldte meg på spinntour på treningssenteret jeg er medlem - det er et opplegg hvor du får registrert alle spinntimene du er på, og så er det en masse premier du kan vinne om du fullfører 24 timer på en begrenset tidsperiode. Det var det jeg trengte for å få flyt i treningsprogrammet mitt. Sjekk om det finnes noe lignende på ditt treningsstudio.

Skrevet

Finn deg en treingsform som du synes er gøy. Det er stor forskjell på å tenke at "nå skal jeg trene" og "Nå skal jeg ha det kjempegøy". Om du ikke synes det du gjør på er gøy, er det ikke så lett å motivere seg. Og hvorfor kaste bort livet på ting som ikke er gøy, når det så mange gøye treningsformer der ute?

Jeg trener kampsport. Det er kjempegøy, og sosialt. Det er aldri bare trening, det er noe jeg gjør fordi det er morsomt.

Jeg er også avhengig av at det er mål og mening med det jeg gjør. Aerobic er for meg bare meningsløs veiving med armer og bein, og jeg fatter ikke at folk gidder. Ei heller er sykling uten å komme seg av flekken noe jeg skjønner poenget med.

Hva med dans? Ballspill? Tennis, squash?

Skrevet

Ikke forvent deg resultater før etter 3-4 måneder.

Jeg tror nemlig grunnen til at mange gir opp for fort er at de forventer at det skal skje noe på vekta etter bare to uker. Kroppen brukte ganske lang tid på å legge på seg, og trenger tilsvarende tid til å få fettet av igjen!

Om du vil merke resulater, tren styrke. Da kan du bruke framgang på vekter som en målestokk på at det faktisk "skjer" noe og at det du gjør ikke er "bortkastet".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...