Gå til innhold

Dele koselige ting barnet har gjort på i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en koselig historie å dele?

Har selv et barn på 5 år som går i barnehage.

Noen av de koselige tingene han har gjort:

* malt avtrykk av hånd/fot på et papir som barnehagen har tatt paspatour på

* besøkt brannstasjonen: barna fikk sitte inni brannbiler og se brannmenn i full drakt

* hatt sjørøverfest (stoler og bord opp/ned - sort papp som seilduk

sort lapp over øyet, flagg som barna malte selv, skattekart, premie som var sjokoladegullmynter i en eske, sjørøversanger spilt på en cd spiller etc

* hatt teater med tre bukkene bruse hvor de malte kulissene selv og vi foreldre fikk se resultatet

* matlagingsgruppe hvor barna fikk skrelle, kutte, røre, måle opp og snakke om matvarer/kroppen

* beach party med plaskebasseng og paraply smootie, hvor barna stilte opp i badetøy

* sangkor med fremføring for oss foreldre

Noe jeg kom på i farten: har flotte ansatte i barnehagen til vårt barn. :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barn i barnehage selv, men jeg synes det er en god idé og dele og sette fokus på kjekke ting som skjer i barnehagen! Ellers blir det lett bare tråder med klaging på barnehageansatte og problemer i barnehagen. Det er fint å vite at det skjer koselige ting også :)

Gjest Gjest_la flaca_*
Skrevet

Men kommunale barnehager har vel en rammeplan å forholde seg til som gjør at "pensum" blir omtrent likt rundt om i landet. Jeg kjenner ihvertfall igjen alt på den lista, inkludert hawaii-party... :)

Skrevet
Men kommunale barnehager har vel en rammeplan å forholde seg til som gjør at "pensum" blir omtrent likt rundt om i landet. Jeg kjenner ihvertfall igjen alt på den lista, inkludert hawaii-party... :)

Men det er i alle fall koselig! :jepp:

Skrevet

Alle barnehager (med statsstøtte) skal forholde seg til rammeplanen. Men den handler ikke om hvilke formingsaktiviteter eller fester man skal ha.

Den går gjennom fagområder; for eksempek skal man lære om antall, rom og form. Som man f.eks kan gjøre når man lager mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...