Gjest Mimsa Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Hei alle sammen, jeg lurer litt på om jeg skal bytte ut gå-turene mine med sykkelen. Jeg trener dans x 2 uke pr uke i tillegg til styrketrening. Ellers går jeg ofte en times tur i løpet av uken, men nå lurer jeg på om det vil ha bedre effect å ta sykkelen i bruk?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg vil tro at det kommer mest an på terrenget du sykler i (evt hvilket gir du bruker). Om du sykler stille og rolig på flat mark eller nedoverbakke tror jeg du bruker mindre energi på å sitte på sykkelen og trille, enn om du går. Er det endel oppoverbakker derimot kan du jo få mer intensiv mosjon/trening på en time på sykkel enn en times gåtur. Fordelen med sykkel er jo også at du kommer deg lengre på en time så du kan rekke flere typer ruter og terreng.
Chanel.No5 Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Kommer som over nevnt an på intensiteten av gå-tur vs. sykkeltur, men hva med å veksle litt? En times sykkeltur er ihvertfall kjempebra trening om du gjør trening av det, det samme er en gå-tur med høyt tempo! Her er en oversikt som viser kaolriforbruk ved ulike aktiviteter: http://www.trim.no/pub/art.php?id=589 Endret 28. oktober 2009 av Lotte28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå