Amanlis Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Har kjøpt en falukorv som jeg tenkte å ta til middag i morgen, men har kun spist det på brødskiva tidligere. Nå lurer jeg på om noen har gode tips og oppskrifter til hvordan jeg skal tilberede falukorven.
Gjest Spinell Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg er ingen falukorvekspert akkurat, men har som regel fått det servert med kokte poteter, kokt makaroni og brun saus. Et annet alternativ er kokte poteter, smeltet smør og grønnsaksblanding. ...eller andre variasjoner av kombinasjoner av ovennevnte...
Gjest Marlo Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Pleier aldri bruke falukorv som hovedingrediens i en middag. Enten skjärer jeg de i skiver, steker det og har på brödskive, eller kutter de i biter og har de sammen med pytt i panne(poteter, purre, lök m.m.). Kan väre godt i skiver og ha det sammen med egg og bacon også
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Skjærer i skiver, steker og har tomatbønner og brød (eller potet eller potemos?) til. Gjerne grønnsaker eller salat også. Eller steker sammen med løk i båter, og lar det koke med tomatsaus en stund. Serveres med potet. Ikke spesielt classy, men godt likevel
mustapippuri Skrevet 28. oktober 2009 #5 Skrevet 28. oktober 2009 Skjærer et snitt på langt i falukorven som jeg fyller med sennep, tomatpure og ost. Serverer til ris, pasta eller potet. Godt med tomatsaus til.
Gjest Frid Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 (endret) . Endret 18. november 2009 av Frid
Suzy Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Amerikansk grønnsaksblanding og falukorv i skiver i ei gryte med passe mye vann på, gjerne en buljonterning i og jevn med litt mel til slutt. namme! Kan serveres med kokt potet eller pasta alt ettersom hva du liker.
Amanlis Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. oktober 2009 Takker for mange gode tips, kom gjerne med fler
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 Takker for mange gode tips, kom gjerne med fler hadde i går pepper kalkun falukorv, som jeg stekte i pannen, la de over pasta (rør) i en form og strødde over fetaost med soltøærkede tomater, lot litt av olje fra fetaosten renne mellom falukorven og ned i pastaen, med en god salat var det en fargerik og deilig middag ellers blir det oftest potetmos til falukorv...
Helen Skrevet 5. november 2009 #10 Skrevet 5. november 2009 Vi bruker å ha poteter, brun saus og grønnsaket til falukorv. Noen ganger har vi makaronstuing i stedet for grønnsaker.
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #11 Skrevet 5. november 2009 (endret) Glem det jeg tenkte på vossakorv... Endret 5. november 2009 av Ella_Grey
Camilla :) Skrevet 21. januar 2010 #12 Skrevet 21. januar 2010 Bruker å variere litt. Av og til har vi bare potetmos til, andre ganger har vi kokte poteter og makaronistuing.
Rachelma Skrevet 21. januar 2010 #13 Skrevet 21. januar 2010 Vi bruka å ha spagetti tel.enkel middag og fort laga..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå