Gjest r0za Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 I dusjen og under vasken på badet vårt er det to sluk med metallokk hvor vannet renner ned. Jeg aner ikke hvor lenge det er der, men det er alltid vann der. Pus har hvertfall funnet ut at det er dødskult å åpne lokket og drikke og leke med dette vannet.. Vi prøver å være veldig nøye på å lukke dørene til badet, men det hender jo at vi ikke lukker den helt intill, og da åpner hun døra og går inn.. Er umulig å passe på døra hver eneste gang en eller annen har vært på badet. Men hvor farlig er dette vannet? For det ligger jo litt ekle ting nedi disse slukene..
LaFemme Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Skal ikke påstå at jeg kan noe om hvor farlig det er, men katter drikker jo gjerne av alt mulig grumsevann de finner ute i naturen uten problemer, så hvor farlig kan det være? Dere kan ikke feste lokkene med en liten skrue da?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Om dette er vann som kommer fra når dere har dusjet og vasket hendene og slikt, kan det inneholde mye såperester. Og det er ikke akkurat sunt å drikke. Da er grumsesølevann bedre. Hvorfor ikke feste lokket slik at pus ikke får åpnet det? Det går an å burke tape om ikke annet.
Gjest Ingeniøren Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg ville hindret pus i å drikke vann fra sluken. Om man ikke får festet det så kan det være at en fiskesene med lodd gjør det for tungt for pus.
pittie Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 Kan prøve å gaffateipe rundt kanten Kan se for meg frustrasjonen til pus allerede
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 Regner med at vannet er nokså rent, man skyller seg jo mye når man dusjer. Hva med å sette en skål i dusjen med friskt vann. På badet er jeg faktisk flinkere å finne rent vann til pus, enn på kjøkkenet.
Eneri 72 Skrevet 1. november 2009 #8 Skrevet 1. november 2009 Trodde kanskje at kattene har et instinkt som "sier fra" om de spiser eller drikker noe giftig. Er vel ikke verre at den drikker det vannet enn at den spiser hoggorm vil jeg tro...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå