Gå til innhold

Flytte midt i skoleåret...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte, litt over en times kjøretur fra her vi bor nå.

Barnet i 8 års alder vet det ikke ennå, planen har vært å flytte til sommeren og si det til h*n i januar/februar.

Men nå lurer vi litt på å flytte på nyåret...

Hva tenker dere andre med barn om det?

Dumt med så kort varsel for h*n?

Det vil jo bli trist for h*n å flytte, men barnet er heldigvis veldig utadvendt og blir lett kjent med nye barn.

Jeg prøver å se både positive og negative sider her, så hyl gjerne ut dine meninger :) Setter veldig pris på det! :)

Faren vet det heller ikke, men skal fortelle det til han før barnet få vite det. Kan jo også si at dit vi flytter er en plass barnet kjenner til osv, vi er der mye.Så det er ikke et nytt og ukjent sted.

Takker for innspill! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren vet ikke? Da bør du fortelle ham det NÅ. Og fortelle barnet fortest mulig etter det. Forøvrig finnes ikke noe fasitsvar på sånt, folk er så forskjellige, både store og små at det blir håpløst å spå noen reaksjon. Du som kjenner dem best er vel nærmest til å vite.

Men som en hovedregel er jeg for å fortelle raskest mulig etter at avgjørelse er tatt. Slik at man har mest mulig tid til å bearbeide og venne seg til tanken. Gjelder alle typer avgjørelser av en art som vil endre dagliglivet betraktelig.

Skrevet (endret)
Faren vet ikke? Da bør du fortelle ham det NÅ. Og fortelle barnet fortest mulig etter det. Forøvrig finnes ikke noe fasitsvar på sånt, folk er så forskjellige, både store og små at det blir håpløst å spå noen reaksjon. Du som kjenner dem best er vel nærmest til å vite.

Men som en hovedregel er jeg for å fortelle raskest mulig etter at avgjørelse er tatt. Slik at man har mest mulig tid til å bearbeide og venne seg til tanken. Gjelder alle typer avgjørelser av en art som vil endre dagliglivet betraktelig.

Ble anbefalt av advokat å vente til det nærmet seg litt, på nyåret. Farenn blir nok ikke blid, selvom jeg skal ta kjøringen osv. Det blir ikke økte utgifter for han, og det er det han alltid er bekymret for. Vi bor uansett ikke i samme kommune nå.

Vi kommer nok til å vente med flyttingen til sommeren, men har bare begynt å tenke mer og mer på det nå... :)

Så synes jeg det er fint å få innspill fra mennesker som ikke kjenner oss osv.

Endret av Sørlandsmamma
Skrevet

Flytt så snart du kan.

Barnet ditt kommer nok til å klare seg bra, men ikke si noe før du må. Trist blir det nok uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...