Vivil Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg og min kjære skal gifte oss nå i desember. Ikke misforstå meg, jeg elsker han over alt og vet at det er han jeg vil dele livet med. Likevel har jeg blitt litt usikker i det siste. Jeg tenker veldig på om vi kommer til å holde ut eller ikke? Det er liksom så mye greiere å gå fra hverandre når man ikke er gift.. Hvorfor har jeg slike følelser? Som sagt elsker jeg virkelig han og vil være sammen med han, men hvem vet hva som skjer om 5 år? Følelsene går litt i berg og dalbane, av og til gleder jeg meg veldig, mens andre dager kjenner jeg at jeg er usikker.. Klarer ikke helt så sette fingeren på nøyaktig hva det er, bare at jeg kanskje er redd for at vi skal gå fra hverandre om et par år.. Noen som har vært i samme situasjon?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Har dere barn? I så fall blir du aldri kvitt fyren uansett og da er et giftemål bare et papir man kan endre på om man vil. Har dere ikke barn er spørsmålet; Kunne du tenke deg barn med denne mannen? Og kan du det, ja så er igjen giftemål noe svært enkelt å endre på senere. Barn vil til enhver tid være den aller største forpliktelsen man påtar seg ovenfor et annet menneske. Alltid! Resten av livet. Har dere ikke barn, og skal ikke ha det heller. Så tenker jeg at enten er denne skrekken et varsel om at du ikke er helt sikker på fyren. Følgelig bør du kanskje vente litt. Og hvis du er sikker så er det bare en slags idè om at ting blir så veldig annerledes når dere blir gift. Det blir de ikke. Det er fortsatt bare å hente et papir hos fylkesmannen så er dere skilt. Men jeg ser jo at jeg er en smule pragmatisk angående disse tingene da...
Gjest megvel Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Ikke tenk på det som noe å bekymre seg over! Du sier selv at du er sikker på at du vil tilbringe livet med han. Da tror ikke jeg du er redd for noe annet enn at resten av livet er lenge, det! Hadde vi visst hva som kom til å skje i løpet av livet hadde det ikke vært spennende å leve. Gift deg med din forlovede, og ikke vær redd for hva som kan skje. Om du skulle ha gjort en feil vil det bli like vanskelig å gå fra han om dere er gift eller ei.
Stevie Skrevet 28. oktober 2009 #4 Skrevet 28. oktober 2009 Kunne ikke vært mer enig med Gjest her... Det er faktisk bare å skille seg igjen(ja, det vil være et personlig nederlag, men en mulighet!). Personlig vil jeg ikke gifte meg. Ser faktisk ikke behovet bare... Kanskje du bør tenke igjennom hvorfor dere gifter dere... Man kan leve hele livet sammen uten å være gift...
Vivil Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2009 Takk for svar! Vi har ikke barn og har ikke planer om å ha barn med det første, men en gang i fremtiden vil jeg nok ha barn med han. Han har alle de egenskapene jeg ser i en mann jeg ønsker barn med Jeg er nok kanskje redd for at ting skal bli litt annerledes etter man er gift, men som dere skriver så trenger det ikke å bli det! Jeg blir sikkert bare litt skremt av tanken på å være gift, selv om jeg vet at den eneste forskjellen blir at jeg står oppført som gift og ikke ugift Håper bare jeg bli kvitt denne tullefølelsen, for jeg er sikker på at jeg har funnet drømmeprinsen
ofelia Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Ikke vær redd Forloveden min pleier å minne meg på at det ikke skal være noe annerledes nå enn da vi var kjærester. Og at vi skal fortsette å være kjærester etter at vi er gift. Det er jo bare en bekreftelse på hvor høyt man elsker hverandre. Lykke til. Det kommer til å bli kjempebra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå