Gå til innhold

Bæsjet og tisset på dynen JEG ligger under

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

På EN natt har katten min på 1 1\2 år både bæsjet og tisset på dynen jeg ligger under. Hun har ALDRIG gjort det før. Jeg er så sint jeg har ikke ord. Hun er en utekatt som ikke gjør fra seg inne engang. Og inatt har hun bæsjet og tisset på meg.

Noen som vet hva i alle dager som foregår?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_annkristin_*
Skrevet
På EN natt har katten min på 1 1\2 år både bæsjet og tisset på dynen jeg ligger under. Hun har ALDRIG gjort det før. Jeg er så sint jeg har ikke ord. Hun er en utekatt som ikke gjør fra seg inne engang. Og inatt har hun bæsjet og tisset på meg.

Kanskje katten din er syk?

Skrevet

Håper virkelig ikke at du viser katten din at du er sint på den, det hjelper ihvertfall ikke på problemet.

-Måtte katten på do iløpet av natten, men ble ikke sluppet ut?

-Har den blitt skremt, hvordan er oppførselen nå?

-Har det skjedd noen endringer i hjemmet, ute, eller lignende?

-Oppfører katten seg annerledes? Det kan være at den er syk, som noen over her sa?

Skrevet

Hun måtte vel gjøre fra seg da. Har du kattedo til henne? Hadde hun mulighet til å nå den om natta? Sov du mens hun gjorde det?

Har selv hatt en katt som gjorde fra seg inne. Hun hadde først være borte ved ytterdøra og mjauet, hun ville ut. Dessverre forstod ikke min mor hva det gjaldt, og holdt henne inne. Katten gjorde da det beste ut av situasjonen, og gjorde fra seg i korgen sin.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Selvfølgelig er jeg sur. Kl halv fem inatt ble jeg vekket av lukten fra en kattedrit, jeg stod opp og heiv dynetrekket på vask, tok meg en ny dyne og tok nytt dynetrekk på. Så heiv jeg ut katten min, men siden jeg såg hun ikke ville ut tok jeg opp vinduet så hun kunne hoppe inn igjen. Det gjorde hun. Så no kl halv ni våknet jeg av at jeg ble våt på beina, jeg kvapp til. Så no har jeg ikke flere dyner og velge mellom. For katten min har bæsjet og tisset på de. Jeg er så sint jeg har ikke ord. Men som det snille menneske som jeg er har jeg ikke hevet hun ut. Hun ligger fremdeles inne og ser på meg med sitt uskyldige blikk.

Så hun hadde virkelig mulighet til og gå ut på natten da vinduet stod åpent.

Men det er en mulighet for at hun er redd den ene katten som er utenfor. Vi flyttet her for nesten tre mnd siden, så jeg synes det er litt rart at hun først nå skal begynne og bæsje og tisse.

Gjest Gjest_la flaca_*
Skrevet

Passer du på å holde dokassen hennes ren nok?

Skrevet

Ta e ntur til dyrlegen med katten din.

Om katten aldri har gjort dette för, så kan det dreie seg om sykdom.

Skrevet

Har opplevd det samme med det var en helt ny katt som ikke turde å gå ned til kattedoen i første etasje. Det gikk over når hun fant ut at første etasje var trygt. Kan godt være at hun er redd den andre katten ja.

Kanskje på tide hun får seg en do inne.

Hvis du ikke bor et sted uten naboer er det uansett ganske egoistisk å ikke ha kattedo. Fint for deg som slipper å skifte sand i kassen men ikke særlig morro for naboer som risikerer at deres hager blir kattens do.

Skrevet

Herlighet - du kan da ikke være sur på katten din!?

Siden du ikke har svart på spørsmålet om du har kattedo inne, antar jeg at du ikke har det - det burde du selvfølgelig hatt...

Men jeg synes det er rart katten din skulle gjøre sitt fornødne oppå dynen(e) din(e) - kanskje DEN er sur på DEG? :)

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet

Jeg er ikke bare sur på katten min, jeg er steik forbanna.

Nei jeg har ikke kattedo til henne, da hun er en utekatt. Og har utmerket klart og komme seg ut på do i snart to år.

Men jeg tror jammen jeg skal sette opp en kattedo til henne i natt, og stenge hun innpå do.

Hun er ikke syk, det er jeg 99% sikker på. Jeg tenkte og gå ned på dyrelegen før jobb idag for og høre hva de har og si om hennes noe spessielle oppførsel i natt. Jeg er så heldig at jeg må vaske to dyner, to dynetrekk og overmadrassen min.....

Skrevet

Nesten alle katter er utekatter, man har da do til de for det. Prøv å få deg en do til hun inne, men hvis det ikke går over ville jeg tatt en tur til dyrelege selv om hun ellers virker frisk. Jeg ha hørt at katter med urinveisinfeksjon kan begynne å tisse på rare steder selv om de ellers virker frisk.

Ellers kan det være at hun ikke tør å "markere" seg med lukten sin ute.

Det er uansett ikke noen grunn til å være sint på pusen, men hvis det grunn 2 så er det strengt tatt din egen feil som ikke har do til henne inne :gjeiper:

Gjest Gjest_Gyda_*
Skrevet

Har ikke noe godt svar til deg ts, men jeg vil gjerne kommentere det at alle syns det er så rart at du ikke har kattedo inne..

Jeg har alltid hatt katter, så lenge jeg kan huske, og de fleste jeg kjenner har alltid hatt og har fremdeles katt. Men jeg har virkelig aldri hørt om at noen har kattedo inne til en frisk, voksen utekatt!

Godt mulig det er jeg som er rar, da..

Gjest Lille-pus
Skrevet
Har ikke noe godt svar til deg ts, men jeg vil gjerne kommentere det at alle syns det er så rart at du ikke har kattedo inne..

Jeg har alltid hatt katter, så lenge jeg kan huske, og de fleste jeg kjenner har alltid hatt og har fremdeles katt. Men jeg har virkelig aldri hørt om at noen har kattedo inne til en frisk, voksen utekatt!

Er nok du som er litt "rar" da ja.

En ute/inne/ute katt bør absolutt også ha en innedo.

Har god erfaring med ute/inne/utekatter - både friske, voksne og voksne med "spesielle behov". Og 'ja' de har alltid hatt dokasse inne (til påkommende tilfeller).

At de har innedo betyr ikke at denne brukes jevnt, men at den brukes dersom behovet skulle oppstå.

Skrevet

Og jeg hadde aldri hørt om noen som ikke har kattedo til kattene sine før jeg begynte å lese her på kg :ler:

Men helt alvorlig så lurer jeg på om det er en by/bygd ting. Når man bor i by eller med naboer rundt seg er det jo gjerne fort for at naboene sine hager blir do for katten di hvis du ikke har kasse men bor du på landet så er det vel et stykke til naboen så da trenger man ikke ta hensyn.

Se for dere hvordan det ville sett ut hvis katteeiere i byene ikke skulle hatt dokasse :spy:

Skrevet

Jeg har vokst opp med katt og vi hadde aldri do til dem inne. Det hadde jeg heller ikke selv som voksen med egne katter, før vi flyttet i blokk og jeg skaffet katt igjen (mot mine egne gode intensjoner om ikke å gjrøe det), og som måtte bli innekatt.

Innekattene er nå utekatter etter at jeg atter en gang har flyttet, og nå har de innedo som jeg antar de bruker atskillig mer flittig enn naturen. Og godt er det, av hensyn til naboene.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Da var katten låst innpå do med kattedo, mat, drikke og sengen sin. Så håper jeg denne natten blir utmerket. I morgen skal jeg sende to dyner på rens. Det er ikke bare bare og være mor til en pus.

Skrevet

Hjelpe meg. Jeg så denne på "siste innlegg" og klikker for å se hva i huleste som hadde oppstått på samlivsforumet nå?!

Enten har jeg vært for lenge på KG, eller så er jeg trøttere enn jeg innser.

Skrevet (endret)
Så heiv jeg ut katten min, men siden jeg såg hun ikke ville ut tok jeg opp vinduet så hun kunne hoppe inn igjen. Det gjorde hun.

Ser ikke sånn ut her at hun hadde mulighet til å gå ut på do når hun måtte da. Mulig jeg misforstår...

Det er uhyre sjelden katter gjør fra seg inne hvis de har andre muligheter. De er utrolig renslige dyr. Ellers er en kattedo varmt å anbefale, og du trenger ikke stenge den inne på samme rom som doen bare den har tilgang til den.

Endret av Aurora M.
Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Stakkars katt.

De gjør da ikke dette for ingen grunn , spesielt hvis hun aldri har gjort det før.

Å være sint på et dyr går da ikke an om man er riktig vel bevart. Om jeg skulle blitt sint på katten min alle gangene hun bæsjet utenfor doen eller oppå dyna da jadde jeg vel sprukket for 10 år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...