Gå til innhold

sy klær uten symaskin, døfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heii:)

har kikket litt rundt på internett og har virkelig lyst å sy mine egne klær nå^^,

Meen, lite problem. Mangler symaskin og har heller ikke råd til å kjøpe i nærmeste uke...

er tre plagg som jeg virkelig har lyst til å lage (og som jeg tror er nokså enkle)

Det ene er en stroppløs, inntilsittende kjole som jeg vil sy i et blått strech stoff. (tenkte faktisk bare å ta den svarte kjolen jeg allerede har kjøpt som sitter veldig fint på og tegne rundt på bakepapir og sy sammen!)

og den andre er tettsittende kjole med lange armer som er "kuttet opp" langs armene...

noe ala denne, bare med lange armer på begge sidene:

http://www.sexydepot.com/Asymmetrical-Mini...ve-p-23794.html

Den siste jeg vil sy er noe ala denne:

http://houseoffashion.no/shop/index.php?ma...ge&pID=2267

Er det mulig uten symaskin???:)

Noen andre tips og?:)

Foressten, bor i sverige! har noen tips om bra sider med stoff?:D

Takker så mye for all hjelp^^,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg dessverre det ikke blir så lett, men det er ikke umulig.

Med nok tid og veldig små sting på ca 1-2 mm vil det gå.

Ser du vil sy i stretch stoff og da er du avhengig av at sømmene er elastiske.

Uten elastikk i sømmen vil stoffet dra seg og sømmene blir ikke pene.

Mitt råd er at du burde vente til du har tilgang på en symaskin.

Har sydd en del klær, men aldri vært glad i å sy i stretch.

Skrevet

Tror ikke jeg ville sydd uten symaskin. Det vil ta mye tid, og ikke sikekrt det blir pent. I tillegg, som gjest skriver, er det vanskelig/noe krevende å sy elastiske stoffer pent, og jeg vil tro det er enda vanskeligere for hånd.

Skrevet

Du kan ikke låne en maskin av ei venninne, da? Jeg låner ofte bort min til venninner i din situasjon :)

Skrevet

Vi sydde klærne for hånd i en del år før noen oppfant symaskinen da. Jeg gjør det fremdeles fra tid til annen. Ikke gi opp før du har prøvd, da.

Når det er sagt er det kanskje like greit å vente til du har råd til symaskin? Stoff og tråd koster også vet du, og ordentlig saks og slikt. Og elastiske stoffer har nok best av symaskin, så de ikke rakner.

Og det skal litt arbeid til først. Klipping, måling, tråkling (som du godt kan gjøre for hånd)

Hvis du skal klippe etter plagg du har, pass på å legg plagget på vranga. Og husk å ta hensyn til evnt. innsnitt eller buinger i delene.

Skrevet

Tusen takk for gode råd og tips!

Er nok enig når dere sier at jeg bør vente til jeg får tilgang på symasking... desverre:(

Har nettopp flytta til sverige så har nok ikke blitt kjent me så mange her enda!:P

kanskje jeg kan legge ut kontaktannonse med ønske om å treffe en som har symaskin :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...