lille rotta Skrevet 28. oktober 2009 #1 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har en hankatt på 3 år. Og i løpet av disse årene har han kun urinert inne 2 ganger. Dette skjedde da han var liten. Men nå har han 2 ganger på kort tid bæsjet rett ved siden puta mi mens jeg lå der !! Han har alltid fått lov til å sove i senga og har aldri gjort noe lignende før! Og han får lov til å komme og gå akkurat som han vil, da jeg har katteluke han bruker flittig. Men er det noen som vet hvorfor han plutslig skal gjøre fra seg omtrent på hodet mitt? Eller er det bare et lite bæsje-på-matmor-stunt? Noen som vet?
Nyxe Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Høres rart ut, katter liker generelt å kunne gjemme avføringen sin, så oppå puter er ikke det mest lukrative stedet. Kanskje noen MÅTTE på do der og da og prøvde desperat å vekke deg uten hell ?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #3 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg tror han gjør det for å si i fra om noe? Vanskelig for meg å gjette hva, men tenk deg om om det kan være tegn på for lite av noe, oppmerksomhet, lek eller noe annet? En venninne av meg hadde en katt en gang som ble mor til noen kattunger, etter en del uker, bæsjet kattemoren rett på gulvet mens jeg og venninnen min stod ved siden av henne. Dette hadde hun aldri gjort før. Hun gjor det til sammen to ganger. Fra da av fikk kattemoren mye mer oppmerksomhet. Og bæsjet aldri mer på gulvet. Så vi tror hun gjor det for å få mer oppmerksomhet. Hun fikk desverre altfor lite oppmerksomhet. Kattungene fikk det meste av oppmerksomhet av både voksne og mange barn. Men venninnen min passet på å gi henne også mye oppmerksomhet fra da av, jeg også når jeg var på besøk. En katt jeg hadde en gang , var vant med kasse, han gikk på do i den og gjor i fra seg ute. Plutselig begynte han å både tisse og bæsje alle mulige plasser i huset, men han var syk, vi tok han til dyrlegen fikk medisiner og etterhvert ble han helt frisk igjen og gjorde det aldri igjen. Men tror ikke katten din er syk siden det er på samme plass han gjør det, om du ikke klarer å finne utav det selv, ring og snakk med dyrlegen. Jeg kan ta feil om at jeg ikke tror han er syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå