Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Else_*
Skrevet

Hallo!

Jeg og herren har akkurat flyttet sammen, og vi lurer på hvordan vi løse et felles mat-budsjett?

Vi vurderer å skaffe oss to kort tilknytta samme konto, er det noen som har erfaring med dette?

Hvor mye koster isåfall dette? Hvilken bank tilbyr dette?

Mvh Else

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Irene_*
Skrevet

Hei!

meg og samboeren har det sånn. setter inn samme beløp hver mnd på en felleskonto som vi har hvert vårt kort til. Tror faktisk ikke det koster noe spesielt, og vil tro alle banker tilbyr det. Men sånn for sikkerhetsskyld, så har vi i Nordea :)

Skrevet

Hei :)

Jeg og samboer har det også slik. utrolig greit, så slipper vi å tenke så mye mer over økonomien ( med at han skylder meg og motsatt) Vi setter av 2000 hver i mnd slik at vi har 4000 på mat og diverse småting. Funkerer kjempe greit!

Tror ikke det koster noe, husker ikke helt, men om det gjør det e det nok ikke snakk om mer enn et par hundre kroner.

Lykke til :)

Skrevet

Hei!

Jeg og sambo har det også sånn, vi har postbanken og for oss koster det 275 tror jeg det var i året :)

Pga. at mitt kort er med visa og hans uten ;)

Skrevet

Vi har også en konto med to kort gjennom Skandiabanken.

Skrevet

Vi har også den løsningen, men jeg tror ikke vi betalte noe særlig for det? Vi bruker en lokalbank som ofte er snill og kutter gebyrer og gjør det greiest mulig for vår del.

Skrevet

Hei.

Blir litt overasket over deres meningen med deling og sånt.

I mine øyne er dette helt forferdlig og jeg ville aldri klart å fungere slik...

Jeg er nå gift, men før vedkommende ble min man, så var vi samboere og kjærester.

Helt siden vi ble sammen så har det aldri vært snakk om mine og dine penger. Pengene ble brukt sammen og det spilte aldri rolle hvem de tilhører til...

Nå som vi er gift så er det samme som foregår...

Regninger o.l. betales fra den kontoen hvor det er mer penger...

Det har ingenting å si hva noen av oss tjener, men vi bruker det sammen...

Synes at det er litt dumt med dette ''mitt og ditt'' i norge, på en måte føler jeg at det er drit kjipt og dumt, spesilet hvis man skal ha en liv sammen...

Dette kan godt være årsak til at så mange går fra hverandre i norge...

Skrevet

Hei!

Vi har også en felles konto til mat. Men det er aller mest for at vi skal se hvor mye vi faktisk bruker på mat. Vi hadde en mistanke om at det var en del, og det er det jo... Men det er også greit å vite at det er ganske likt mellom oss. Vi har felles økonomi, men jeg synes likevel man skal kunne ha litt penger som bare en sine. Fungerer veldig bra med felles kontoer. Vi har også en konto (uten kort) til lån, husleie etc). Der setter vi inn samme beløp hver måned og nå vokser den ganske fort siden vi ikke har endret beløpet etter at renten har gått ned. Utrolig effektiv sparing :)

Skrevet

Vi har gjort akkurat dette. Hvis dere har samme bank, kan begge få innsyn til beløpet, og overføre penger, men bare én kan se på kontoutskriften. Syns likevel dette fungerer flott, vi har hvert vår kort tilknyttet den kontoen.

Vi har Nordea, og jeg kan ikke huske at dette har kostet oss en eneste krone... :)

Skrevet

Vi bruker stort sett bare mitt kort til mat.

Har ikke jeg penger på kortet så overförer han penger.

Her er det ikke dine og mine penger, eller dele rettferdig på hvor mye hver enkelt betaler i mat.

Vi bor jo sammen, så jeg ser heller ingen grunn til det.

Skrevet

Men uansett så er det dyrt å ha en mann hjemme. De spiser jo så mye og trenger alltid kjøtt.

Gjest Gjest_Else_*
Skrevet

Hei ts her..

Takk for alle svar. Tror nok jeg skal kaste meg på telefonen i morgen å få ordnet dette=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...