Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser man om håret er slitt?

Jeg har ikke klippet meg på ca 1,5 år, skal klippe tuppene på det før jul. Jeg har langt mørke brunt hår. Flere som sier at det ikke ser slik ut at det ikke har blitt klippet på så lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan ser man om håret er slitt?

Jeg har ikke klippet meg på ca 1,5 år, skal klippe tuppene på det før jul. Jeg har langt mørke brunt hår. Flere som sier at det ikke ser slik ut at det ikke har blitt klippet på så lenge.

Det blir flisete. Om du tar og vender noen tupper og ser på de, kan du ofte se at enden av hårstrået er delt i to...

Skrevet

Se deg i speilet. Er håret ditt glatt, eller ser det litt "elektrisk" ut? Se på tuppene på håret. Har de delt seg noe sted? I så fall er håret ditt slitt ja.

Hvis du farger det mye blir der fortere slitt. Hvis du ikke er redd for å få kortere hår, spør frisøren om hvor mye h*n synes bør klippes av for å få finere hår.

Skrevet

takker for svar :=)

Tror ikke det er slitt, ser ikke at noen hårstrå har delt seg i to, men når jeg ikke har klippet det på 1,5 år skal det vel egentlig være slitt, eller?

Kommer ikke til å gå til frisør, jeg gjør det heller gratis og klipper det selv, eller får noen andre til å klippe det. Har gjort begge deler før og har hver gang vært fornøyd med det.

Skrevet

Du kan også ta en liten test - dra ut et hårstrå, strekk denne. Om den er som gummi, er håret slitt. Det kan være bedre å gjøre dette når håret er vått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...