miirrii Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Noen flere ex muslimer her på dette forumet, eller skjenner dere kanskje noen? Litt sjokkert over at det er så få ex muslimske ateister. jeg skjenner ingen her i Norge, hva er grunnen til det mon tro? Blir utrolig vanskelig, jeg mottar bare hat fra venner og bekjente, det er en daglig kamp, hadde vært fint om det var flere her som meg.
Gjest Ex Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Noen flere ex muslimer her på dette forumet, eller skjenner dere kanskje noen? Litt sjokkert over at det er så få ex muslimske ateister. jeg skjenner ingen her i Norge, hva er grunnen til det mon tro? Blir utrolig vanskelig, jeg mottar bare hat fra venner og bekjente, det er en daglig kamp, hadde vært fint om det var flere her som meg. Hei, jeg er også en ateist med muslimsk bakgrunn. Jeg har i motsetning til deg ikke annonsert dette. Jeg veit at jeg ikke kommer til å møte den minste lille forståelse eller respekt for min manglende tro til tross for at jeg mener jeg har mye bedre grunner for å ikke tro enn øvrige muslimer har for å tro. Tror jeg mer eller mindre har resignert meg til å leve som skjult ateist.
miirrii Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2009 Hei, jeg er også en ateist med muslimsk bakgrunn. Jeg har i motsetning til deg ikke annonsert dette. Jeg veit at jeg ikke kommer til å møte den minste lille forståelse eller respekt for min manglende tro til tross for at jeg mener jeg har mye bedre grunner for å ikke tro enn øvrige muslimer har for å tro. Tror jeg mer eller mindre har resignert meg til å leve som skjult ateist. Hei Jeg vet hva du mener, men jeg er så lei av å være stille om dette her, i mange andre land er det organisasjoner for ex-muslimer, men ingen her. jeg har vært ex muslim i 3 år nå, og ikke snakket åpent om dette, men jeg fylte 20 nå i oktober og tenkte at det er på tide å være enda mer åpen, jeg har fått mye negativ respons, trusler og alt men, jeg mener det er viktig at ex-muslimer står sammen, og at vi er stolte er såååååå glad for at du svarte Men kunne du tenkt deg å være åpen om dette i framtiden?
Gjest Ex Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Hei Jeg vet hva du mener, men jeg er så lei av å være stille om dette her, i mange andre land er det organisasjoner for ex-muslimer, men ingen her. jeg har vært ex muslim i 3 år nå, og ikke snakket åpent om dette, men jeg fylte 20 nå i oktober og tenkte at det er på tide å være enda mer åpen, jeg har fått mye negativ respons, trusler og alt men, jeg mener det er viktig at ex-muslimer står sammen, og at vi er stolte er såååååå glad for at du svarte Men kunne du tenkt deg å være åpen om dette i framtiden? For å være helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre i fremtiden. Jeg tror jeg mest sannsynlig ville mistet mye av kontakten med familien min dersom jeg stod fram som ateist. Det er det eneste som holder meg tilbake. Jeg synes at situasjonen min er ganske frustrerende. For som skjult ateist må jeg leve mer eller mindre som en troende muslim for å opprettholde fasaden. Det er veldig vanskelig å late som man er muslim når man tror 0% på noe av det som en muslim nødvendigvis må tro på.
Gjest Ex Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Hei Jeg vet hva du mener, men jeg er så lei av å være stille om dette her, i mange andre land er det organisasjoner for ex-muslimer, men ingen her. jeg har vært ex muslim i 3 år nå, og ikke snakket åpent om dette, men jeg fylte 20 nå i oktober og tenkte at det er på tide å være enda mer åpen, jeg har fått mye negativ respons, trusler og alt men, jeg mener det er viktig at ex-muslimer står sammen, og at vi er stolte er såååååå glad for at du svarte Men kunne du tenkt deg å være åpen om dette i framtiden? Glemte å gi deg tilbake
miirrii Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2009 For å være helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre i fremtiden. Jeg tror jeg mest sannsynlig ville mistet mye av kontakten med familien min dersom jeg stod fram som ateist. Det er det eneste som holder meg tilbake. Jeg synes at situasjonen min er ganske frustrerende. For som skjult ateist må jeg leve mer eller mindre som en troende muslim for å opprettholde fasaden. Det er veldig vanskelig å late som man er muslim når man tror 0% på noe av det som en muslim nødvendigvis må tro på. I know, du aner ikke, jeg kom ut med dette til moren min forrige uke, responsen var ikke sjokkerende, vi snakker ikke sammen for øyeblikket og jeg bor hjemme men jeg måtte jo si det før eller senere, jeg fastet ikke i ramadan og ble utstøtt av hele familien, jeg får konstant telefoner av folk som prøver å konvertere meg, venner av familien. og ikke minst alle de kommentarene som blir slengt, det er vanskelig å late som, jeg har latet som lenge, jeg fikk liksom bare nokk. så mye intoleranse det irriterer meg. Mens muslimer krever at de skal bli tolerert.. Vi trenger en organisasjon eller et sted slike som oss kan møtes, vi to kan jo ikke være de eneste i samme situasjon?
miirrii Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2009 Glemte å gi deg tilbake thank youu
wannabe Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Dette her burde dere ta tak i,og bringe opp som et problem. Tror det er fler enn dere to. Stå på,hilsen en glad hedning
Gjest Iah Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg kjenner en, men han bor i Egypt. Han har måttet bryte med familien og veldig mange av vennene sine på grunn av dette.
wannabe Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Ikke lett for en nordmann fra en hedningfamilie å fatte at man kan la religion bli så viktig. Viktigere enn barna sine. Det er sinnsykt. Håper ting ordner seg da. Men det er kanskje ikke så lett. Endret 28. oktober 2009 av wannabe
miirrii Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg kjenner en, men han bor i Egypt. Han har måttet bryte med familien og veldig mange av vennene sine på grunn av dette. ja det er nok enda vanskeligere der nede, veldig veldig vanskelig
miirrii Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 29. oktober 2009 Dette her burde dere ta tak i,og bringe opp som et problem. Tror det er fler enn dere to. Stå på,hilsen en glad hedning again thanks ja har faktisk tenkt på kanskje å opprette en organisasjon, men igjen så er dette høyst farlig, og har blitt advart av flere til å holde en lav profil. men kanskje anonym støtte gruppe til å begynne med
Zzyzx Skrevet 29. oktober 2009 #13 Skrevet 29. oktober 2009 Det er avskyelig at man risikerer så mye ved å forlate en religion.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #14 Skrevet 29. oktober 2009 Kjærlighet er da viktigere enn religion. Jeg mener religion mister strukturen når de fjerner kjærligheten. Ønsker dere masse lykke til.
lanine` Skrevet 31. oktober 2009 #15 Skrevet 31. oktober 2009 Noen flere ex muslimer her på dette forumet, eller skjenner dere kanskje noen? Litt sjokkert over at det er så få ex muslimske ateister. jeg skjenner ingen her i Norge, hva er grunnen til det mon tro? Blir utrolig vanskelig, jeg mottar bare hat fra venner og bekjente, det er en daglig kamp, hadde vært fint om det var flere her som meg. Heisann! Vil bare ønske deg/dere lykke til med å finne ut av dette! En i familen min har faktisk konvertert til islam, noe som har gått greit. Men jeg kan ikke akkurat si at jeg forstår meg på det, og er nokså uenig i synet hennes. I og med at hun er svært troende og følger alle reglene som er. Man kan si det kolliderer med meg som har et typisk ateistisk syn..
miirrii Skrevet 1. november 2009 Forfatter #16 Skrevet 1. november 2009 Heisann! Vil bare ønske deg/dere lykke til med å finne ut av dette! En i familen min har faktisk konvertert til islam, noe som har gått greit. Men jeg kan ikke akkurat si at jeg forstår meg på det, og er nokså uenig i synet hennes. I og med at hun er svært troende og følger alle reglene som er. Man kan si det kolliderer med meg som har et typisk ateistisk syn.. Tusen takk Lanine, så fint navn du har ja jeg har snakket med en del som sier at de selv ble muslimer uten press, må være ærlig og si at jeg syns det er utrolig/sjokkerende, men tror ofte det er kvinner som ikke nødvendigvis leser hele koranen, men som kanskje har blitt overtalt av andre muslimer, eller skjenner noen snille muslimer, ønsker og tilhøre/bli inkludert? Konvertitter for ofte mye oppmerksomhet og støtte fra muslimer. men blir ikke sjokkert om mange av de kommer til å angre senere i livet, problemet er bare at da risikerer de mye ved å forlate religionen, de kan bli utstøtt, få døds trusler og mye negativitet. Man må være veldig intelligent og sterk for å kunne ha få viljen til å kjøre sitt eget løp till tross for all den negativiteten. men ønsker det beste for søstera di, kanskje hun forlater islam i fremtiden :=) peace
lanine` Skrevet 1. november 2009 #17 Skrevet 1. november 2009 Tusen takk Lanine, så fint navn du har ja jeg har snakket med en del som sier at de selv ble muslimer uten press, må være ærlig og si at jeg syns det er utrolig/sjokkerende, men tror ofte det er kvinner som ikke nødvendigvis leser hele koranen, men som kanskje har blitt overtalt av andre muslimer, eller skjenner noen snille muslimer, ønsker og tilhøre/bli inkludert? Konvertitter for ofte mye oppmerksomhet og støtte fra muslimer. men blir ikke sjokkert om mange av de kommer til å angre senere i livet, problemet er bare at da risikerer de mye ved å forlate religionen, de kan bli utstøtt, få døds trusler og mye negativitet. Man må være veldig intelligent og sterk for å kunne ha få viljen til å kjøre sitt eget løp till tross for all den negativiteten. men ønsker det beste for søstera di, kanskje hun forlater islam i fremtiden :=) peace Tusen takk! Grunnen til hun konverterte er at ho møtte en som var fra en muslimsk familie, men som ikke praktiserte selv. Det var egentlig ho som presset han til å bli mer praktiserende. Men jeg tror hun har gjort det og som ho tildels har sagt selv at hun alltid har vært veldig engstelig og har lett etter noe hun kunne følge etter. Jeg synes nå det er ganske skremmende, personlig synes jeg man skal finne seg selv før man tar et såpass stort valg. Dessuten ble hun gravid, og hun følte så at de måtte gifte seg. Nå er situasjonen at de ble skilt kort tid etter og nå er han er død. Vet ikke riktig hvordan det blir om hun skulle forlate islam, for hun har jo ikke noen familie utover sitt barn som er muslim, men hun er medlem av en masse organisasjoner og har mange troende venner. Jeg synes bare det er så trist at hun er såpass konservativ, for det gjør det så og si umulig å ha et like godt forhold til henne som den gang hun ikke var religiøs..
miirrii Skrevet 1. november 2009 Forfatter #18 Skrevet 1. november 2009 Tusen takk! Grunnen til hun konverterte er at ho møtte en som var fra en muslimsk familie, men som ikke praktiserte selv. Det var egentlig ho som presset han til å bli mer praktiserende. Men jeg tror hun har gjort det og som ho tildels har sagt selv at hun alltid har vært veldig engstelig og har lett etter noe hun kunne følge etter. Jeg synes nå det er ganske skremmende, personlig synes jeg man skal finne seg selv før man tar et såpass stort valg. Dessuten ble hun gravid, og hun følte så at de måtte gifte seg. Nå er situasjonen at de ble skilt kort tid etter og nå er han er død. Vet ikke riktig hvordan det blir om hun skulle forlate islam, for hun har jo ikke noen familie utover sitt barn som er muslim, men hun er medlem av en masse organisasjoner og har mange troende venner. Jeg synes bare det er så trist at hun er såpass konservativ, for det gjør det så og si umulig å ha et like godt forhold til henne som den gang hun ikke var religiøs.. oi det høres ikke bra ut, jeg håper hun realiserer litt senere at det hun kaster bort livet sitt på ikke er sannheten og at hun kan leve livet sitt uten å skamme seg, det er så vanskelig med konservative folk, jeg syntes synd på dem, og samtidig klarer jeg ikke helt forstå dem men lykke til peace and much love stor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå