Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Ja, som overskriften sier, har klesstørrelsene blitt mindre de siste årene (ikke merkespesifikt)? Grunnen til at jeg spør: for ti år siden veide jeg i underkant av 50 kg (168 cm høy), brukte da str Small og 38. Så la jeg på meg til 90 kg, har nå gått ned igjen til 65 kg. Jeg vet at kroppen min er veldig annerledes enn den var, bl a med kulemage (er blant dem som ser gravid ut....), men bruker nå igjen str Small og 38. Andre som har opplevd det samme? Dere som ikke har lagt på dere, må dere kjøpe mindre størrelser nå enn før?
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Det er en kjent sak at størrelsene har blitt mindre. Jeg husker HM endret dem på en dag omtrent, og det var stor ståhei i avisene. Jeg er også ivrig samler av vintagekjoler og de er gjerne str 40 eller til og med 42 når jeg i dagens str bruker 36/38. Men slik du beskriver, at du har blitt større og bruker samme str som for ti år siden, betyr da vitterlig at du erfarer at størrelsene har blitt større?
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Forøvrig så er det vel også veldig merkespesifikt, jeg er jo nesten XL på BikBok og Small på Lindex. Så kanskje du har endret butikkene du handler i og går mer på "damebutikker", der er størrelsene større enn på de mer ungdommelige butikkene.
Gjest TS Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Hei igjen Ja, jeg husker jo også dette ståheiet med at størrelsene i butikkene plutselig ble større... derfor jeg syns dette er så rart, siden det er stikk motsatt. Og neida, jeg har ikke et forvridd kroppsbilde.. Hmmm, ser jo nå at jeg skrev feil isted... jeg mente jo selvfølgelig: "har størrelsene blitt større?" ... så ikke det før nå, jo.... *pinlig* Nei, jeg handler på samme butikkene som før, og de samme typene klær. Jeg kjøpte aldri sånn typiske "ungdomsklær" jeg..
hufsa! Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Heia,så en dok en gang for lenge siden der det ble diskutert.Tommer er jo tommer men si du bruker str 38 til vanlig og du går til en annen kjede og får på deg en bukse du liker i 36 så er de nesten 100% sikker på at mi damer kjøper den, for da passa mi jo plutslig en mindre str..Slue er de ;-)) Det er trikset ble det fortalt!
Gjest Emmanuelle Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Synes at det er litt hulter til bulter jeg. Prøvde en genser i small på H&M, den var for liten. Så prøvde jeg en kjole i 34 som passet perfekt. Bukser i 36 er jeg for brei for. Jeg er ikke en tynn spiker, jeg har former og lurer på hvordan veldig slanke mennesker finner ting som passer? Venninna mi er tynn som en strek og hater å shoppe fordi det er ingenting som er lite nok.
Gjest Miam Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg synes i grunn at størrelsene er veldig forskjellige, alt ettersom hvilken butikk du går i. På Bikbok er jo klærne ganske små, men det er jo fordi målgruppen deres hovedsaklig er for tenåringer. Jeg er small'ish på de fleste butikker, noen ganger extra small, sjelden eller aldri medium. Men dette er alt ettersom hvor jeg handler Størrelsene skulle vært universelle! Det har jeg sagt i flere år
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 Men moten for 10 år siden var jo sånn at vi brukte større klær. Nå skal de være mer ettersittende. Så det er jo fint mulig klærne er like store;)
Gjest TS Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 Men moten for 10 år siden var jo sånn at vi brukte større klær. Nå skal de være mer ettersittende. Så det er jo fint mulig klærne er like store;) Som tidligere nevnt fulgte jeg ikke moten Takk for svar alle sammen forresten *spandere*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå