Gå til innhold

lypsyl avhengig

Anbefalte innlegg

Gjest youlookslashy
Skrevet

kjøp prolip fra apoteket! Det legger en slags hinne utenpå leppene som fukter godt, og er grei og slutte med, men virker som du må på en slags avvenning først..

Skrevet

Jeg bruker en stick fra Décleor, jeg merket fort forskjellen mellom den og Nivea. Klart det er en vanesak med den konstante følelsen av å ha noe på leppene, men Décleor sin føles allikevel mye bedre. Eneste måten å klare å bli kvitt avhengigheten på, er ved å være hard mot seg selv. Kast alle gamle lypsyler, kjøp en god en fra Décleor, MD eller lignende, også tar du det fra der. Du TRENGER ikke å smøre leppene en gang i timen.

Skrevet

Hadde samme problem som deg, men med en annen type lipgloss. Prøvde utallige andre pleiende lypsyler, men ingen virket på mine røde, såre lepper. Det så ikke bra ut! Så prøvde jeg EOS, den grønne varianten, og den hjalp faktisk! Får den på Vita.

Skrevet

Henger meg på alle som anbefaler å prøve et produkt uten mineral-oljer! Som f.eks. EOS. Men et annet godt (og billig) tips er å smøre olivenolje på leppene om natta, som også gir naturlig fukt. Håper det hjelper!

Skrevet

Hei. Grunnen til at du blir avhengig av lypsyl er stoffene petrolatum og lanolin. Dette er stoffer som gjør at leppene føles myke og gode, men som ikke trekker inn og gir fuktighet. Defor tørker du fort ut igjen og trenger mer.

Det du må gjøre er å skaffe deg en ordentlig lipbalm som gir masse fuktighet :) Jeg anbefaler EOS, de er SKIKKELIG gode, og i tillegg supersøte :D

http://www.eoseos.no/

Skrevet

Henger meg på de andre her som skriver om lypsyl, rosebud osv. Mineraloljen gjør huden myk der og da, men tørker i virkeligheten ut huden/ forstyrrer fuktbalansen.

Har brukt leppepomader fra Decleor og Thann, som inneholder naturlige ingredienser, og sammenlignet med lypsyl så gjør de stoooor forskjell!

Så anbefaler en av de, og kast lypsylen ;)

Skrevet

Et annet tips er å smøre på et godt lag med Unrefined Sheabutter før du legger deg (jeg kjøper mitt på coastalscents.com). Det trekker godt inn og gjør leppene supermyke og deilige :D Kan også brukes i ansiktet (tetter ikke porer) og på kroppen, og tilogmed i tørre hårtupper. Et kjempebra naturlig produkt :)

Gjest i samme båt
Skrevet

Hei! Jeg var også så totalt avhengig av lypsyl at det var ille. Ble helt desperat om jeg ikke fikk tatt på lypsyl omtrent hver halvtime. Prøvde alle mulige andre leppepomader, men nei.

Men SÅ, begynte jeg med vaselin. vanlig kløvervaselin! Og det funka fjell! Nå trenger jeg faktisk ikke smøre leppene i det hele tatt, kanskje en gang om dagen på det meste.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Hei! Jeg var også så totalt avhengig av lypsyl at det var ille. Ble helt desperat om jeg ikke fikk tatt på lypsyl omtrent hver halvtime. Prøvde alle mulige andre leppepomader, men nei.

Men SÅ, begynte jeg med vaselin. vanlig kløvervaselin! Og det funka fjell! Nå trenger jeg faktisk ikke smøre leppene i det hele tatt, kanskje en gang om dagen på det meste.

Kløvervaselin inneholder akkurat den samme driten som Lypsyl, nemlig utelukkende mineralolje som ikke fukter leppene og som tilstopper porene rundt leppene. Forskjellen er at de ikke har tilsatt lukt.

Skrevet

Anbefaler Decléor, eos eller Weleda Everon Lip Balm. Sistnevnte fås på helsekost til ca 75,-.

Skrevet

Jeg slet også veldig med dette tidligere. Brukte lypsyl i mange år, og det ble bare verre og verre. Brukte opp minst en lypsyl i uka! Redningen min ble mentolatum, den grønne sticken fra apoteket. Iløpet av en uke holdt det å smøre med den et par ganger om dagen! Jeg har prøvd mye forskjellig, også noe av det som nevnes tidligere i tråden, men fordi jeg er mye allergisk og har sensitiv hud har det ikke hjulpet. Mentolatumen funker veldig bra, nå har jeg en sånn stick i et halvt år! Lukter litt sterkt men... :sjenert: Ikke er den dyr heller, så koster ikke så mye å prøve.

Sånn ser den ut: Mentholatum lipbalm

Skrevet
elizabeth arden after eight cream er super som lebepomade

Ja, denne funker kjempebra! :) Har selv brukt et par tuber på noen år. Smører på ganske tykt om kvelden når jeg legger meg, og da trenger jeg egentlig ingenting om dagen, bare av og til. Jeg bruker ACO sin lipsyl fra apoteket, den et feit og varer lenge. Den inneholder ikke det stoffet som begynte på L :fnise:

Menthoulatum (skrivemåte!) er også super! Men mange reagerer på at den lukter så sterkt, jeg synes den lukter herlig :fnise: Den finner du i sånne grønne tuber på apotket.

Ellers så har du jo god, gammeldags vaselin!

Gjest SmallTalk
Skrevet
Ja, denne funker kjempebra! :) Har selv brukt et par tuber på noen år. Smører på ganske tykt om kvelden når jeg legger meg, og da trenger jeg egentlig ingenting om dagen, bare av og til. Jeg bruker ACO sin lipsyl fra apoteket, den et feit og varer lenge. Den inneholder ikke det stoffet som begynte på L :fnise:

Menthoulatum (skrivemåte!) er også super! Men mange reagerer på at den lukter så sterkt, jeg synes den lukter herlig :fnise: Den finner du i sånne grønne tuber på apotket.

Ellers så har du jo god, gammeldags vaselin!

Ingen av disse anbefales pga at de inneholder tonnevis med mineralolje. Det er positivt at de ikke inneholder Lanolin, men mineralolje er ikke hakket bedre. Den gir null fuktighet og stopper til porene rundt leppene.

Skrevet

Kan godt være disse ikke anbefales, men de har jo funket på meg, så hvorfor ikke! Jeg bruker nesten aldri noe på leppene om dagen, de er myke og fine :)

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Kløvervaselin inneholder akkurat den samme driten som Lypsyl, nemlig utelukkende mineralolje som ikke fukter leppene og som tilstopper porene rundt leppene. Forskjellen er at de ikke har tilsatt lukt.

Det må være noe annet, for problemene mine forsvant da jeg gikk ovr til vaselin. Nå smører jeg meg kanskje noen ganger i uka istedet for å bruke opp en lypyl om dagen og få seriøse abstines-symptomer av å ikke påføre det kontinuerlig.

Hva er det som er farlig med vaselin da?

Gjest SmallTalk
Skrevet
Det må være noe annet, for problemene mine forsvant da jeg gikk ovr til vaselin. Nå smører jeg meg kanskje noen ganger i uka istedet for å bruke opp en lypyl om dagen og få seriøse abstines-symptomer av å ikke påføre det kontinuerlig.

Ikke noe farlig, men den gir null pleie. Ikke tilfører den fuktighet og ikke inneholder den noen pleiende ingredienser.

Skrevet
Ingen av disse anbefales pga at de inneholder tonnevis med mineralolje. Det er positivt at de ikke inneholder Lanolin, men mineralolje er ikke hakket bedre. Den gir null fuktighet og stopper til porene rundt leppene.

Smalltalk har svaret ditt. Ingenting farlig, men det gjør ikke noe for leppene. Vaselin fukter ikke, det sperrer bare inne fukten.

Jeg sverget til vaselin i mange år, helt til jeg prøvde strutseolje. Aldri mer sår og hudflak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...