Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

lypsyl avhengig

Anbefalte innlegg

Gjest lypsyloholic
Skrevet

Hvordan bli kvitt denne driten???

Har nå brukt lypsyl i over 8år.

IDag har jeg knapt brukt den og leppene er røde, irriterte og tørre.

Det er uutholdelig.

Noen som har tips??

Har brukt grønn aloe vera lypsyl i alle år. Det er ingen andre som har tilnærmet effekt hos meg.

hjelp, jeg er desperat!!

:(

Skrevet

Den eneste måten for leppene å gjenopprette den naturlige fuktighetsbalansen sin på er at du biter tenna sammen og lar de være i fred noen dager. Hold deg hard :jepp:

Skrevet

hvis jeg begynner med lyspyl og bruker det noen dager så blir leppene mine automatisk tørre og ekle med en gang jeg ikke bruker det.

nå bruker jeg det aldri, bruker bare lipgloss når leppene blir tørre. det hjelper mot tørrheten og gjør de i samme slengen fine, pluss at leppene ALDRI blir uttørket om jeg ikke bruker det :)

bruker juicy tubes, finnes uten farge og. genialt alternativ!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Bruk heller en lipbalm som heter Rosebud. Den er fantastisk god, og holder leppene myke lenge.

Lypsyl gjør bare vondt verre, og spesielt hvis du har vent deg til å bruke det så mye. Som V.V sa, gjør deg hard og klar deg uten noen dager.

Skrevet

Heisann!

Nå kjente jeg meg veldig igjen.... i vår prøvde jeg meg på det å "bite tennene sammen og la lypsylen være"-opplegget, men jeg ga opp etter en uke, da ikke bare leppene, men også huden rundt ble rød og hoven... kanskje jeg skulle holdt ut lenger?

Etter tips her på forumet kjøpte jeg en tube med PureLan ("brystvortekrem") på apoteket. Den har hjulpet meg veldig :jepp:

...men kanskje vi har forskjellig utgangspunkt, for den aloe vera-lypsylen du ts nevner, har aldri fungert på meg.

Hvis du søker litt rundt her på forumet, så finner du flere forslag til lindring av tørre lepper. Lykke til! :jepp:

Skrevet

elizabeth arden after eight cream er super som lebepomade

Skrevet
elizabeth arden after eight cream er super som lebepomade

Smaker ikke den herk om du får den i munnen?

Skrevet
Smaker ikke den herk om du får den i munnen?

Neida, men den lukter ikke spesielt godt. Kiss in a tube derimot :sexy:

Skrevet

jamen :( :( :( :(

jeg har også prøvd uten i 2 uker, men det var et rent hel/#¤te... :(

jaja.. jeg får bare avvente flere svar. Det er sikkert noen som kommer med et KNAKENDE godt tips i et super-overbevisende innlegg :P

Dette er så leit.. jeg ....må.............ha................ lypsyuuuuuuuuuuuuuul................

*går å henter og smører tykt lag på leppene og nærmsest stønner i ekstase*

neida.. har ikke gjort enda, men gjør det nå snart!

å dette er piiiinsomt! !!!

Skrevet
*går å henter og smører tykt lag på leppene og nærmsest stønner i ekstase*

neida.. har ikke gjort enda, men gjør det nå snart!

å dette er piiiinsomt! !!!

ok, nå gjør jeg det!

Gjest Gjest_zellica_*
Skrevet

Det er ikke rart du er sår. Lymsyl er ekstremt uttørkende pga innholdet. Du kunne nesten like gjerne smørt deg med olje fra bilen.;)

De tre hovedingrediensene i Lypsyl er: paraffinum liquidum, petrolatum og parafin.

Jeg brukte veldig mye billige leppe produkter før, og ble alltid tørr etter kort tid. Men etter å ha lest en artikkel om hva jeg egentlig smurte på leppene, gikk jeg over til dyrere produkter. Nå bruker jeg kun leppebalsamen fra Vichy, og da trenger jeg kun å smøre meg morgen og kveld.

Skrevet

Kanskje du heller kan prøve en avvenningsperiode? Ikke droppe helt, men f.eks. smøre der maks fire ganger om dagen til å begynne med og når det går kan du gå ned til to ganger om dagen?

Skrevet

Ikke bruk dårlige lypsyler som inneholder lanolin. Lanolin gjør at leppene dine tørker ut slik at du må bruke mer lypsyl, og produsentene tjener mer penger. Kjøp lypsyl fra feks decleor eller md formulations, de inneholder ikke lanolin. Og de er ikke noe særlig dyrere om du kjøper de over nett.

Skrevet
Kanskje du heller kan prøve en avvenningsperiode? Ikke droppe helt, men f.eks. smøre der maks fire ganger om dagen til å begynne med og når det går kan du gå ned til to ganger om dagen?

Dette har jeg gjort når jeg har vært på avvenning. Smører morgen, etter lunsj, og kveld.Så når jeg merker at det begynner å hjelpe på fortsetter jeg å kutte ned på forbruket... Men morro er det uansett ikke, det er jævelig å gå uten i starten.

Har klart å bli helt fri i perioder, men dessverre er jeg tilbake på kjøret igjen :(

Annonse
Skrevet
Bruk heller en lipbalm som heter Rosebud. Den er fantastisk god, og holder leppene myke lenge.

Lypsyl gjør bare vondt verre, og spesielt hvis du har vent deg til å bruke det så mye. Som V.V sa, gjør deg hard og klar deg uten noen dager.

Nei, nei, nei! Du må ikke anbefale Rosebud til noen som vil slutte med Lypsyl fordi hun blir avhengig. Det er akkurat det samme som skjer med Rosebud, da den inneholder mange fæle stoffer.

Til TS: Prøv å klare deg uten noe som helst på leppene. Hvis det ikke funker, kan du finne en som er helt organisk og inneholder dårlige stoffer.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Første bud er å ligge unna alt som fåes kjøpt på klesbutikker, matbutikker, en del parfymerier og apotek. Dette vil si følgende: dropp lypsyl (og alt liknendeI, rosebud, Eight hour creme, diverse fra apotek osv. Hovedingrediensene er de samme: mineralolje og lanolin. De gjør null, niks og ingenting bra for leppene dine.

Decleor har en lipbalm som er god og som inneholder gode ingredienser. :)

Skrevet
Det er ikke rart du er sår. Lymsyl er ekstremt uttørkende pga innholdet. Du kunne nesten like gjerne smørt deg med olje fra bilen.;)

De tre hovedingrediensene i Lypsyl er: paraffinum liquidum, petrolatum og parafin.

Jeg brukte veldig mye billige leppe produkter før, og ble alltid tørr etter kort tid. Men etter å ha lest en artikkel om hva jeg egentlig smurte på leppene, gikk jeg over til dyrere produkter. Nå bruker jeg kun leppebalsamen fra Vichy, og da trenger jeg kun å smøre meg morgen og kveld.

Ikke bruk dårlige lypsyler som inneholder lanolin. Lanolin gjør at leppene dine tørker ut slik at du må bruke mer lypsyl, og produsentene tjener mer penger. Kjøp lypsyl fra feks decleor eller md formulations, de inneholder ikke lanolin. Og de er ikke noe særlig dyrere om du kjøper de over nett.

dette var jo helt utrolig GOD INFO!

har dere noen navn på uliuke typer "lypsyl - erstattere" da?

SOM DERE VET ER AV DE ALLER BESTE FOR MEG! :P;):) hihi.

jeg blir så gretten uten lypsyl skjønner du..

nei, jeg sprakk faktisk ikke isted.

jeg dro å trente.. så da jeg kom hjem, så var leppene mine helt røde på kantene.. så IKKE bra ut. :( :( :(

så jeg er sur.

suuuuuur.

:)

Skrevet
Decleor har en lipbalm som er god og som inneholder gode ingredienser. :)

jaha...

FOLKENS... SKAL JEG GÅ FOR DENNE DA??

HEHE.. *fortsatt sur*

det svir.. bæææuubuuu buuhu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...