Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg er 14 år, og har veldig bruk for å lære skanning å sånt. Men jeg kan det ikke!!! Jeg tenkte å skanne et dokument som jeg har skrevet ut fra før. Jeg prøvde å skanne gjennom EPSON scan, og det funka, men det ble et vanlig bildet istedet! Jeg vil at dokumentet kan brukes i microsoft word, sånn at jeg kan skrive og endre på dokumentet.

Hjelp meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig da? Har aldri hørt om det før ihvertfall. Ettersom scanneren bare kopierer inn det den ser, aka, det blir et bilde.

Skrevet

Det er mulig ja, teknologien kalles OCR. Får stort sett riktig tekst, men det finnes et par gjengangere som at burn kan bli bum, samt andre tilfeller hvor bokstavkombinasjoner blir oppfattet som noe annet.

Såvidt jeg kan se av nettet finnes det i Epson Scan noe som heter "Scan to OCR", det burde gjøre jobben.

Skrevet

Scanning er jo en fotograferingsteknikk så et bilde er alltid første resultat av scanning.

OCR-funksjon er en funksjon som kan følge med softwaren.

OCR er Optical Character Recognition, optisk tegngjenkjenning.

OCR er ikke alltid feilfri og ikke alle fonter er like enkle å kjenne igjen. I praksis betyr det at du _må_ korekturlese for å være sikker.

Og det å håndtere bilder og tekst i samme dokument kan også være et problem.

Med mindre dokumentet er komplisert eller inneholder mye informasjon kan det være raskest å lage det på nytt fra scratch.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...