Gå til innhold

Til kvinner på forumet - hvordan ville DU ha reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest David John jr
Skrevet

Du kommer hjem etter en lang dag på jobben, overtid igjen fordi hus - og billån skal betjenes dessuten forventer familien en tur til Italia til sommeren....

I det du slenger fra deg nøklene på bordet i entreen hvorpå røsten til din kjære mann høres fra stua: "Kjære - det lekker en kran på badet"

Hvordan ville din reaksjon ha vært?

Videoannonse
Annonse
Gjest Pippelipp
Skrevet (endret)

Hadde han bare latt den lekke, eller hadde han gjort noe med det? Hadde han i det minste en plan for å løse problemet? Hva hadde han gjort ellers den dagen?

Trenger litt mer info for å reagere :)

Endret av Pippelipp
Gjest Kvinne 40+
Skrevet
Du kommer hjem etter en lang dag på jobben, overtid igjen fordi hus - og billån skal betjenes dessuten forventer familien en tur til Italia til sommeren....

I det du slenger fra deg nøklene på bordet i entreen hvorpå røsten til din kjære mann høres fra stua: "Kjære - det lekker en kran på badet"

Jeg ville ledd oppgitt, og så sagt "hei kjære... godt å se deg også!"

Det er i alle fall slik jeg vanligvis reagerer når mannen min "overfaller" meg med problemer før jeg har fått tatt av meg skoene, så jeg regner med at jeg ville reagert slik i den settingen du beskriver også.

Skrevet

Skjønte ikke helt hva du ville frem til her, men.. jeg ville nok sagt "åh..er det noe du får til å fikse da tror du? Eller må det annen hjelp til?"

Forøvrig tror jeg min samboer hadde henta siftnøkkel og div redskaper og begynt å mekke uten å nevne så mye til meg... :klø: evt sagt til meg at "..krana lekker" idet han hadde gått på badet for å fikse saken ;)

Gjest Cipheria
Skrevet

Kjem heilt an på samanhengen og årsaka til at mannen seier det. Er det fordi at det er eg som kan sånne ting? Fordi han kom heim 5min før meg og har nettopp merka det? Fordi han ikkje gidd ordne det?

På generelt grunnlag hadde eg sannsynlegvis sagt: "Å?"

Skrevet

Om jeg skulle ha prøvd å fikse den lekkende krana så hadde jeg nok gjort vondt værre, og om den hjemmeværende mannen ikke klarer å fikse krana, så hadde jeg ringt noen profesjonelle.

Skrevet

Hehe uff da, aldri en bra måte å starte dagen på når man kommer hjem. Syns det var mange unnvikende/selvforherligende svar her. Tror nok jeg hadde blitt irritert og informert om at jeg kunne trengt en pause før han fant flere arbeidsoppgaver til meg. Akkurat kranen kunne jeg ikke gjort noe med, her i huset går det mer i "internetten funker ikke!!!!" og da er det innforstått at jeg skal gjøre noe med det.

Da blir det vel mer sånn at jeg tar det akkurat når det passer meg, og helst litt etterpå om jeg er litt grinete for at han "overfalt meg". Hadde han derimot vært litt mer diskret og smisket litt før han fortalte meg at internettet var hoppet av, så ville jeg nok fått fingeren ut og fikset det mye raskere.

Skrevet

Fatter ikke hva som var galt med å si at den lekker? Er han hjemmeværende og giddalaus? Er han hjemmeværende, men kan ikke å fikse sånt? Har han jobb han også, dvs. at han nettopp hadde kommet hjem selv, og ville bare informere deg? Hva er settingen? Den eneste settingen jeg ville blitt litt småirritert over, er hvis han er hjemmeværende og rett og slett ikke hadde giddet å fikse det.

Skrevet

Hadde antaglelig svart " fikser den etter middag" eller noe sånt.

Gjest Gjest_Mandarin_*
Skrevet

Du høres sliten ut og jeg regner med grunnen til at du spør er at du er drittlei.

Så jeg ville ha sagt:

"Åh. Da gidder jeg ikke være her."

Og gått til en venninne og luftet hjertet.

Gjest Hilde K S
Skrevet
Du høres sliten ut og jeg regner med grunnen til at du spør er at du er drittlei.

Så jeg ville ha sagt:

"Åh. Da gidder jeg ikke være her."

Og gått til en venninne og luftet hjertet.

Ja. Noe sånt kunne jeg ha gjort.

Skrevet

Jeg hadde vel reagert med et "åja". Hva er galt med å informere om at noe lekker? :klø: Hadde det vært "Det lekker, og Du må ordne det NÅ med en gang", så hadde jeg blitt mektig irritert. Men å bare informere om at noe lekker? Det er det da ikke noe galt med?

Skrevet

"Hei kjære, jeg er hjemme har du hatt en fin dag?" hadde jeg svart med en litt ironisk stemme, det er det mannen min alltid sier når jeg glemmer meg og maser før han får kommet inn døra i all fall.

Ellrs kunne vi nok begge svart noe slikt som "Ok, jeg skal se om jeg får sett på det seinere men hva får jeg igjen for det da?".

Når noe skal gjøres her i heimen gjør vi alltid to ting samtidig og så velger vi hva som skal gjøres. Jeg hedde altså sagt. "OK, nå ser jeg på lekasjen, så da tar du oppgavsken imens da?".

Skrevet

Helt fjern problemstilling. Gift med handymann som har bygget hele huset vårt. :jepp:

Skrevet (endret)

Sagt "å ja, har du prøvd å fikse det?" Men det er ikke noen hyggelig måte å bli møtt på, jeg skjønner det...

Når det er sagt så hadde jeg nesten 100% sikkert klart å ordnet en lekk kran. Så det ville min mann sluppet å hørt

Helt fjern problemstilling. Gift med handymann som har bygget hele huset vårt. :jepp:

Hm :snurt: heldig du.

:fnise:

Endret av Ella_Grey
Skrevet

"Hei ja! Fiks det da eller ring noen som kan."

Slik er mannfolkarbe da for svarte :ler:

Skrevet

Ville sagt: "ja, du får fikse det da".

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Jeg ville ledd oppgitt, og så sagt "hei kjære... godt å se deg også!"

Det var det første jeg tenkte. Også at man kan jo fikse det selv. Eller prøve i hvert fall.

Skrevet (endret)

TS er mann og ber oss om å sette oss inn i situasjonen. Med mindre TS er homofil er det dama/kona som klager på krane-drypp. Men vi skal snu situasjonen slik at det er dama som kommer hjem og får beskjeden fra mannen...

Jeg er ingen rødstrømpe, og i forhold til den ansvarsfordelingen vi har her i huset, er dette manns-oppgave (fordi jeg liker bedre rengjøring for eksempel)

...men ja, jeg hadde vel blitt irritert dersom dette er en vanlig ting man møter i døra når man kommer hjem etter en lang dag. Dette hadde jeg nok tatt opp med han. Man kan jo kanskje fordøye middagen først i det minste.

Til deg TS så kommer det litt an på om kona/typen har lagt på sofaen og latet seg hele dagen.

Endret av annipanni

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...