Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 ...tandoori og Tikka masala, skal på resturant og vet ikke hva jeg skal velge, håper på noen tips
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Tandoori er ovnen man bruker for å lage mye (hvis ikke all?) indisk mat. masala er krydderblandingen man bruker i tikka masala, og tikka er såvidt jeg har forstått navnet på kyllingbitene man bruker som stekes i tandoor ovnen. Om du ikke ble noe særlig klokere av dette, så kan du f.eks. lese mer her. Endret 27. oktober 2009 av Wolfmoon
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 'Er ikke tandoori-kylling hovedsakelig brukt i vesten for kylling stekt og krydret, men ikke i (mye) saus? mens tikka masala er en hovedsaklig britisk-indisk rett (altså laget i vesten, av indere) hvor det er mye saus. Spør gjerne i restauranten, men der jeg jobba engang så var ihvertfall tandoorikylling "naken".
-Fisken- Skrevet 29. oktober 2009 #5 Skrevet 29. oktober 2009 Tikka er indisk for kjøttbiter, og som det ble nevnt tidligere, masala er krydderblanding. Tikka masala er kanskje litt mildere i smaken enn tandoori? Og erfaringsmessig er det mer saus i tikka masala. En liten digresjon; indisk mat i Norge er faktisk bedre enn i India. (Men vi var på de billigste restaurantene der, det kan ha noe med saken å gjøre) ikke veldig fristende å spise når det flyr kakkerlakker på bordene
Gjest Glør Skrevet 29. oktober 2009 #6 Skrevet 29. oktober 2009 (endret) En liten digresjon; indisk mat i Norge er faktisk bedre enn i India. (Men vi var på de billigste restaurantene der, det kan ha noe med saken å gjøre) ikke veldig fristende å spise når det flyr kakkerlakker på bordene Når maten er så billig som den er i India ser jeg ikke helt poenget med å gå så billige restauranter. Da jeg var dere spiste jeg mye nydelig mat som ikke kan sammenlignes med det du får i Norge. (Bortsett fra den billige sjappa på grønland torg.) Gikk på steder med medium prisklasse, og så aldri en eneste kakkerlakk på spisestedene, selv om hygienekravene ikke er helt de samme som her i Norge. Endret 29. oktober 2009 av Glør
-Fisken- Skrevet 29. oktober 2009 #7 Skrevet 29. oktober 2009 Når maten i India ser jeg ikke helt poenget med å gå så billige restauranter. Da jeg var dere spiste jeg mye nydelig mat som ikke kan sammenlignes med det du får i Norge. (Bortsett fra den billige sjappa på grønland torg.) Gikk på steder med medium prisklasse, og så aldri en eneste kakkerlakk på spisestedene, selv om hygienekravene ikke er helt de samme som her i Norge. Jeg er enig i det, men vi reiste i 4 måneder, og det ble etter hvert artig å leve på minst mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå