Gå til innhold

prøver og vaksine?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Leah7_*
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på... dere som er prøvere, skal dere ta svineinfluensa vaksine? Er prøver selv, og er så i tvil. De sier jo at gravide i andre trimester og ut anbefales å ta den. men hva når man er prøver...? Man vet jo ikke når man blir gravid... :forvirret::vetikke:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet

Dersom du tar vaksinen rett etter mens vet du jo at du ikke er gravid.

Slik jeg har forstått det bør man ikke ta vaksinen i 1. trimester.

Gjest Alabama
Skrevet

Jeg har tatt den. Fikk tilbud om den gjennom jobb og ville ikke si nei siden jeg har planer om å blir prøver om ikke så altfor lenge.

Skrevet

Jeg har fått vaksina i dag. Er prøver og fikk mensen for tre dager siden. Tenker det er fint å ta den nå når man ikke er gravid, så trenger man ikke ta stilling til om man skal ta vaksina når man er gravid og de er usikre på eventuelle bivirkninger for fosteret. Jeg har i tillegg astma og hadde trolig blitt anbefalt å ta vaksinen selv om jeg skulle vært i første trimester...

Skrevet

De anbefaler ikke prøvere å ta vaksinen så sant man vet vet man ikke er gravid. Jeg er i PP2 nå og vet ikke om jeg blir gravid denne PP eller ikke, så jeg venter. Men synes det er vanskelig fordi om jeg får mensen neste gang (i slutten av november), så må jeg bestille time og hvem vet om jeg rekker å få time før neste PP er igang og jeg da ikke vet om jeg er gravid eller ikke... Hm.

Skrevet
så må jeg bestille time og hvem vet om jeg rekker å få time før neste PP er igang og jeg da ikke vet om jeg er gravid eller ikke... Hm.

Det er da bare å la være å prøve denne ene omgangen om du ikke får time "i tide" (dvs f.eks bruke kondom?).

Dessuten er det vel de færreste steder det legges opp til at man skal bestille time for å bli vaksinert, så det skal nok la seg gjøre for de fleste av oss.

Ikke noe å lage noen stor sak ut av, med andre ord :)

Skrevet

Det siste nå er faktisk at de anbefaler også gravide i 1. trimester å ta vaksinen, så da blir vel alt litt enklere....

Skrevet

Vi er prøvere og jeg har tenkt til å ta vaksinen, men er jo litt skeptisk til å ta den etter EL før man vet om man er gravid. Men er det "farlig" eller er det helt greit å ta den? Har hatt en SA tidligere og ønsker ikke at en vaksine skal gjøre slutt på en evt. graviditet om det er farlig å ta vaksinen i 1.trimester...

Noen kloke ord her ute???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...