Gå til innhold

hills vs. roayl canin

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. disse to merkene er jo like annerkjente og bra for våres søte små. men hvem av dem er egentlig rimligst på pris når det gjelder kattefór? må nå begynne å gi pusen min to typer fór pga. tannsten så da tenkte jeg det var greit å finne den rimligste av de som er gode nok for dyrene våre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi kjøper 15kg-sekker til våre katter med Royal Canin. Har 6 katter, så går mye fòr. Har nettopp funnet tilbud på en av dyreklinikkene hvor vi fikk fem 15kg sekker til prisen av 3, så der sparte vi endel :)

Nå vet jeg ikke hvordan hills er med pris, da vi alltid har brukt Royal Canin, men det kan vel noen andre svare på :) Royal Canin er best for våre katter, og alle er sunne og friske med fine tenner, og blank og deilig pels hos både de korthårede, langhårede, rasekattene, og huskattene :)

Endret av r0za
Skrevet
Vi kjøper 15kg-sekker til våre katter med Royal Canin. Har 6 katter, så går mye fòr. Har nettopp funnet tilbud på en av dyreklinikkene hvor vi fikk fem 15kg sekker til prisen av 3, så der sparte vi endel :)

Nå vet jeg ikke hvordan hills er med pris, da vi alltid har brukt Royal Canin, men det kan vel noen andre svare på :) Royal Canin er best for våre katter, og alle er sunne og friske med fine tenner, og blank og deilig pels hos både de korthårede, langhårede, rasekattene, og huskattene :)

Mener å ha hørt at Hill's er litt dyrere enn RC.. Eller var det omvendt? Hm, du får vel bare sjekke neste gang du er i dyrebutikk eller hos vet:) Mine får Hill's, de fungerer ikke på RC i det hele tatt. Begynner å flasse, får kjempestygg pels osv, men det er jo helt individuelt. Noen fungerer kjempefint på RC, og noen fungerer ikke på Hill's.

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Hos oss er det omtrentlig 50kr i forskjell på en 10kg fra Hills og en 10kg fra Royal Canin. Hills er dyrest!

Skrevet

Jøss, er det flere enn meg som har seks katter? Wow... :fnise:

Jeg har inntrykk av at Hills er en god del dyrere, men i følge innlegget over her, så dreier det seg jo egentilg bare om en tier... dette må jeg sjekke ut.

Skrevet
Jøss, er det flere enn meg som har seks katter? Wow... :fnise:

Hehe, ja :fnise:

Skrevet

Jeg ville definitivt valgt RC.

Har jobbet på dyreklinikk og zoologisk forretning og her er erfaringene jeg har fått med meg;

Hills: Greit fòr for mange, men mange har oppsökt veterinär fordi dyret har reagert på fòret, dvs allergiske utbrudd, blitt gul i pelsen (lettest å se på lys pels selvfölgelig, og oftere diarè.

RC: Har enda til gode å höre negative tilbakemeldinger.

Til katt har de forsket og produsert fòr som er tilpasset "din" katt - dvs forskjellige fòr til innekatter og utekatter, langhårede og korthårete, gamle og unge etc.

I tillegg til dette så er maten ganske fersk når den kommer til butikken.

I motsetning til andre som produserer fòr, legger dette på lager för det blir sendt videre og så ligger på lager för det kommer i butikken, så blir RC produsert idet de får inn bestillingen fra den ene butikken. Så når bestillingen er sendt, produserer de maten og sender den til butikken med en gang uten å legges på lager först. Dette gjör at maten er "ferskere" og da smaker bedre, holder seg lengre m.m.

Hadde katt i 1 år, og hun fikk alltid RC tilpasset til henne, og hun var alltid fin og blank i pelsen, aldri problemer med avföring, bortsett fra når jeg gikk tom og brukte noen små pröveposer fra Hills og Eukanuba - da ble hun fort matt i pelsen.

I dag har jeg ikke katt, men hund. Hun får også RC de dagene hun ikke får våtfòret fra Norwegian Polar. Min hund reagerer fort på mat ved at hun flasser i bötter og spann og blir veldig urolig i magen og det eneste som fungerer for henne er NP og RC.

Skrevet

Jeg vet at Hill's fòr varierer en del i pris utifra hvilken type man kjøper.

Sekkene med lam og ris og kanin er dyrere enn sekkene med kylling. Jeg regner med dette er fordi at lam og ris og kanin er dyrer å produsere?

Til gjengjeld har jo også Hills oftere rabattkampanjer direkte på fòret sitt enn RC har, så det er jo positivt:)

Det er lenge siden jeg har sett direkte prisavslag på RC-pakkene, så sant det ikke har vært rabatter kombinert med hvalpe/ kattungepakker eller til dem som er medlem i oppdretterklubben, men samtidig så har de mange andre flotte kampanjer med fòrbøtter, matskåler, kalendre osv.

Jeg vet ikke helt hvordan det er med RC's fòr, men mye av foret inneholder vel samme "kjøttype"? Kanskje det er derfor det er rimeligere, fordi det er billigere å produsere?

Mine dyr fungerer utmerket på RC sitt fòr, og jeg synes at oppdretteravtalen til RC er veldig bra. Der får man direkte avslag på hver sekk man kjøper, isteden for å måtte kjøpe 4 eller 5 sekker samlet for å få rabatten.

Begge fòrtypene er jo veldig bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...