Gjest Katida Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Tror ikke noe på disse mennene som sier det er genetisk. Tror mennene sier det er genetisk for å dekke over sine mannssjåvinistiske holdninger og frykt for sterke kvinner. Og så sier de det er genetisk for å unnskylde at de vil at kvinner skal tjene mindre. De sier det er genetisk fordi de egentlig vil ha det sånn og er truet av tanken om at en gang i fremtiden så vil kvinner tjene like mye. Er det ikke lett å si "det er genetisk" for å slippe unna mange folk som vil stemple dem som mannssjåvinist? Jeg mener heller ikke det er genetisk at kvinner vil ha menn som tjener mer enn dem. Jeg er en kvinne som ikke har noe behov for noen forsørger og hadde ikke brydd meg om han hadde tjent mer eller mindre enn meg. Jeg kjenner mange kvinner som ikke ville brydd seg. Hvis det er genetisk, hva er galt med oss kvinner som ikke bryr oss om menns inntekt? Har vi noe galt med genene?
Gjest peeves Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 ET GEN koder for en POLYPEPTIDKJEDE (flere aminosyrer) som alene eller sammen med andre utgjør et PROTEIN. Proteiner er byggesteinene og byggmestrene (enzymer) i kroppen vår som bestemmer hvordan vi ser ut og hvordan prosessene i kroppen vår fungerer. Å påstå at en preferanse om kvinners lønn er nedskrevet i genene vitner rett og slett om null peiling på hva DNA er. Hadde du visst hva et gen var hadde du ikke trengt å lage denne tråden, du hadde skjønt at påstanden du diskuterer faller på sin egen urimelighet.
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 ET GEN koder for en POLYPEPTIDKJEDE (flere aminosyrer) som alene eller sammen med andre utgjør et PROTEIN. Proteiner er byggesteinene og byggmestrene (enzymer) i kroppen vår som bestemmer hvordan vi ser ut og hvordan prosessene i kroppen vår fungerer. Å påstå at en preferanse om kvinners lønn er nedskrevet i genene vitner rett og slett om null peiling på hva DNA er. Hadde du visst hva et gen var hadde du ikke trengt å lage denne tråden, du hadde skjønt at påstanden du diskuterer faller på sin egen urimelighet. det som er skremmende er at det ikke bare er menn som hevder at det er genetisk at menn skal tjene mer. det fins faktisk kvinner som mener at kvinner bør holde seg bak kjøkkernbenken dessverre
Gjest Katida Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 det som er skremmende er at det ikke bare er menn som hevder at det er genetisk at menn skal tjene mer. det fins faktisk kvinner som mener at kvinner bør holde seg bak kjøkkernbenken dessverre Ja, det er skremmende. Mange kvinner vil jo ikke ha menn som tjener mindre enn dem og ikke engang like mye.
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 Ja, det er skremmende. Mange kvinner vil jo ikke ha menn som tjener mindre enn dem og ikke engang like mye. forstår ikke det. synes det er trist. akkurat som om de har fått trykt ned i huet gjennom hele oppveksten hvordan en kvinnerolle skal være. typen min tjener tilfeldigvis bedre enn meg men hadde ikke gjiort meg noe om d var omvendt
Bernardette Skrevet 28. oktober 2009 #6 Skrevet 28. oktober 2009 Menn kan ofte finne på å skylde på genene sine etter å ha oppført seg svært ufint, banalt og diskriminerende. Men: Det finnes mange husholdninger der kvinnen trives hjemme med barn og matlaging og mannen kommer hjem til middag på bordet og rene nystrøkne klær i skapet. Så lenge begge er fornøyd er det ikke diskriminerende.
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 ET GEN koder for en POLYPEPTIDKJEDE (flere aminosyrer) som alene eller sammen med andre utgjør et PROTEIN. Proteiner er byggesteinene og byggmestrene (enzymer) i kroppen vår som bestemmer hvordan vi ser ut og hvordan prosessene i kroppen vår fungerer. Å påstå at en preferanse om kvinners lønn er nedskrevet i genene vitner rett og slett om null peiling på hva DNA er. Hadde du visst hva et gen var hadde du ikke trengt å lage denne tråden, du hadde skjønt at påstanden du diskuterer faller på sin egen urimelighet. PROTEINER finner du i NERVECELLER, og STIKKONTAKTENE som varierer fra person til person, som gjør at NEVROTRANSMITTERE binder med forskjellig affinitet hos forskjellige personer, som igjen kan avgjøre PERSONLIGHET, og hvor ømtåelig du reagerer på SAUEFLOKKENS press om å være MANN, som igjen kanskje henger litt sammen med at kvinner faktisk tenner på MANNEMENN, og ikke slappfisker. Slik henger genene sammen med at menn må ha fetest lommebok, være sterkere, vinne konkurranser, etc.
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 28. oktober 2009 #8 Skrevet 28. oktober 2009 ..Og så sier de det er genetisk for å unnskylde at de vil at kvinner skal tjene mindre. Men hvor kommer viljen fra? Genene? Alt annet enn genene? Kaosteori?
Gjest Katida Skrevet 28. oktober 2009 #9 Skrevet 28. oktober 2009 PROTEINER finner du i NERVECELLER, og STIKKONTAKTENE som varierer fra person til person, som gjør at NEVROTRANSMITTERE binder med forskjellig affinitet hos forskjellige personer, som igjen kan avgjøre PERSONLIGHET, og hvor ømtåelig du reagerer på SAUEFLOKKENS press om å være MANN, som igjen kanskje henger litt sammen med at kvinner faktisk tenner på MANNEMENN, og ikke slappfisker. Slik henger genene sammen med at menn må ha fetest lommebok, være sterkere, vinne konkurranser, etc. Om kvinner tenner på mannemenn (med fet lommebok og manipulerende personlighet) avhenger om hvorvidt hun lar seg manipulere av saueflokkens syn på hva det vil si å være kvinne. Det finnes kvinner som gjerne vil klare seg selv og tjene egne penger.
Gjest Bianca26 Skrevet 28. oktober 2009 #10 Skrevet 28. oktober 2009 trenger en mann å være slappfisk fordi om han ikke er rik?
Gjest Katida Skrevet 28. oktober 2009 #11 Skrevet 28. oktober 2009 trenger en mann å være slappfisk fordi om han ikke er rik? NEI!
Gjest Bianca26 Skrevet 28. oktober 2009 #12 Skrevet 28. oktober 2009 NEI! nei så hvorfor trekke inn fet lommebok her?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #13 Skrevet 28. oktober 2009 All forskning som er gjort på feltet krystallklar på at kvinner har en sterk preferanse for at mannen tjener bedre enn henne selv.At menn da fanger opp det signalet er ikke rart. At vi føler oss truet er jo da heller ikke rart fordi siden så mange kvinner vektlegger dette bevist eller ubevist så er sjansen stor for at den vi er sammen med mister noe av attraksjonen på grunn av dette.
Gjest Katida Skrevet 28. oktober 2009 #14 Skrevet 28. oktober 2009 All forskning som er gjort på feltet krystallklar på at kvinner har en sterk preferanse for at mannen tjener bedre enn henne selv.At menn da fanger opp det signalet er ikke rart. At vi føler oss truet er jo da heller ikke rart fordi siden så mange kvinner vektlegger dette bevist eller ubevist så er sjansen stor for at den vi er sammen med mister noe av attraksjonen på grunn av dette. Du mister iallfall attraksjonen hvis du føler deg truet av kvinner som tjener like mye eller mer enn deg. Ingen intelligente kvinner vil synes du er attraktiv, men heller en umoden, svak mann uten noe selvtillit. Det at forskningen viser det trenger ikke ha noe med gener å gjør. Jeg har ikke noen preferanse for menn som tjener mer enn meg. Jeg drømmer om suksess i livet på egenhånd, ikke gjennom en mann med status og masse penger.
Gjest Katida Skrevet 28. oktober 2009 #15 Skrevet 28. oktober 2009 All forskning som er gjort på feltet krystallklar på at kvinner har en sterk preferanse for at mannen tjener bedre enn henne selv.At menn da fanger opp det signalet er ikke rart. At vi føler oss truet er jo da heller ikke rart fordi siden så mange kvinner vektlegger dette bevist eller ubevist så er sjansen stor for at den vi er sammen med mister noe av attraksjonen på grunn av dette. Og hva med alle mennene som slår opp med kjæresten når hun har fått en universitetsgrad eller blir forfremmet og han finner ut at hun faktisk har begynt å tjene mer enn han? Har hørt om flere slike historier.
robotkalle Skrevet 28. oktober 2009 #16 Skrevet 28. oktober 2009 Du mister iallfall attraksjonen hvis du føler deg truet av kvinner som tjener like mye eller mer enn deg. Ingen intelligente kvinner vil synes du er attraktiv, men heller en umoden, svak mann uten noe selvtillit. Det at forskningen viser det trenger ikke ha noe med gener å gjør. Jeg har ikke noen preferanse for menn som tjener mer enn meg. Jeg drømmer om suksess i livet på egenhånd, ikke gjennom en mann med status og masse penger. Har du en mann i livet ditt? Case closed.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #17 Skrevet 28. oktober 2009 PROTEINER finner du i NERVECELLER, og STIKKONTAKTENE som varierer fra person til person, som gjør at NEVROTRANSMITTERE binder med forskjellig affinitet hos forskjellige personer, som igjen kan avgjøre PERSONLIGHET, og hvor ømtåelig du reagerer på SAUEFLOKKENS press om å være MANN, som igjen kanskje henger litt sammen med at kvinner faktisk tenner på MANNEMENN, og ikke slappfisker. Slik henger genene sammen med at menn må ha fetest lommebok, være sterkere, vinne konkurranser, etc. "stikkontaktene" dine dannes under oppveksten. Så det er miljøfaktoren du tenker på.
Gjest Katida Skrevet 29. oktober 2009 #18 Skrevet 29. oktober 2009 Har du en mann i livet ditt? Case closed. Nei, og hva har dette med dette her å gjøre? Jeg vil gjerne forelske meg og finne en og være glad i, men jeg går ikke etter lommeboka hans. Jeg kan faktisk forsørge meg selv. Men skjønner ikke hva du vil frem til.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #19 Skrevet 29. oktober 2009 Du mister iallfall attraksjonen hvis du føler deg truet av kvinner som tjener like mye eller mer enn deg. Ingen intelligente kvinner vil synes du er attraktiv, men heller en umoden, svak mann uten noe selvtillit. Det at forskningen viser det trenger ikke ha noe med gener å gjør. Jeg har ikke noen preferanse for menn som tjener mer enn meg. Jeg drømmer om suksess i livet på egenhånd, ikke gjennom en mann med status og masse penger. Jeg føler meg ikke truet av hennes evner eller prestasjoner eller lønn direkte. Jeg vet bare at det er et empirisk faktum at kvinner flest responderer svært negativt på at menn tjener mindre enn dem og altdi ser etter menn som har høyere status, utdanning og lønn enn dem selv og derfor er det statistisk sett klart sannsynlig at en kvinne jeg er sammen med finner meg mindre interesant i det hun begynner å tjene mer enn meg enten hun inrømmer det for seg selv eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #20 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg føler meg ikke truet av hennes evner eller prestasjoner eller lønn direkte. Jeg vet bare at det er et empirisk faktum at kvinner flest responderer svært negativt på at menn tjener mindre enn dem og altdi ser etter menn som har høyere status, utdanning og lønn enn dem selv og derfor er det statistisk sett klart sannsynlig at en kvinne jeg er sammen med finner meg mindre interesant i det hun begynner å tjene mer enn meg enten hun inrømmer det for seg selv eller ikke. For å presisere, for meg er det i utgangspunktet revnende likegyldig om dama tjener mer enn meg jeg bare vet at det er en farlig situasjon ut fra hvordan kvinner er. I det kvinner endrer seg i forhold til dette så vil problemet også forsvinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå