Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 27. oktober 2009 #1 Skrevet 27. oktober 2009 Har dere mange bøker i bokhylla som rett og slett skulle vært kastet? Ikke gjør det , send dem heller ut på bookcrossing istedenfor! Vi er et økende antall bookcrossere i Norge, og vil gjerne ha med DEG også! Her er en artikkel fra VG som forklarer litt om hva det går ut på. Sjekk denne linken for mer info, og registrer deg gjerne, det er helt gratis: http://bookcrossing.com
Gjest Gjest_Bokormen_* Skrevet 27. oktober 2009 #2 Skrevet 27. oktober 2009 Har dere mange bøker i bokhylla som rett og slett skulle vært kastet? !?! Man kan da ikke ha for mange bøker? Og KASTE DEM gjør man da ikke? :O
Gjest Nina TS Skrevet 27. oktober 2009 #3 Skrevet 27. oktober 2009 Nei, det er det jeg mener - aldri for mange bøker..! Men noen jeg kjenner har kastet bøker, til min store store forskrekkelse...
pantertante Skrevet 27. oktober 2009 #4 Skrevet 27. oktober 2009 Dette har jeg ikke hørt om før. Veldig bra idè og absolutt noe jeg vil vurdere. Selv kaster jeg aldri bøker. De få jeg kvitter meg med gir jeg enten til noen som vil ha dem eller til Fretex.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. oktober 2009 #5 Skrevet 27. oktober 2009 !?! Man kan da ikke ha for mange bøker? Og KASTE DEM gjør man da ikke? :O Kunne ikke sagt det bedre selv!
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2009 #6 Skrevet 27. oktober 2009 Kunne ikke sagt det bedre selv! Enig! Kaste bøker synes jeg er vanvittig, ikke bra for kulturen, for ikke å snakke om at det er lite miljøvennlig å la bøker gå rett i søpla. Bøker er noe flere generasjoner har glede av, og vil man bare bli kvitt dem er det bedre å høre med familie, venner, eller brukthandlere og loppemarkeder om de vil ha dem. Jeg og familien har egentlig plassmangel på grunn av for mange bøker nå men blir det for mye putter jeg noen bunker i eske og lagrer på loft f.eks.
Gjest Gjest_Pippip_* Skrevet 28. oktober 2009 #7 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg holder på med bookcrossing, og synes det er spennende! Bor i Oslo, hvor det finnes flere såkalte OBCZ (Official Bookcrossing Zone), hvor det er en hylle med bøker som er registrert. Jeg går gjerne dit, setterf ra meg de jeg vil sende videre og tar med meg noen jeg vil lese. Genialt - og miljøvennlig!
MarianneE Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Eller man kan donere til biblioteket, et fengsel, et eldresenter osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå