Gå til innhold

Hvordan gjøre godt inntrykk på visning?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kvisten_*
Skrevet

Hei:) Skal på visning i dag på en leilighet jeg/vi har veldig, veldig lyst på! Hvordan kan jeg gjøre best mulig inntrykk? Hva burde jeg spørre om/si?

Takk for alle svar:)

Skrevet

Skal du leie? Hvis du skal kjøpe, er det nok til syvende og sist hvor mye du ønsker å betale som avgjør om du får tilslaget.

Men vær hyggelig, ta av deg skoene før du går inn - og spør om ting som er viktig for deg å få svar på, ikke for å smiske med selger/utleier.

Gjest Gjest_Kvisten_*
Skrevet

Ja, vi skal leie:)Jeg vet ikke helt hva jeg vil/må ha svar på, har aldri leid før. Kun bodd hos familie, så dette er helt nytt... Gleder meg:)

Skrevet

Veldig fiktig å frem at du er en sikker betaler. Ikke røyker, ikke fester, ikke har husdyr osv. De fleste vil ha et rolig menneske/par til å leie leiligheten sin. Tenker om jeg skulle ha leid ut, så ville jeg helst ha leid ut til dem som opptrer som mest seriøse. Kjedelig å leie en leilighet ut til en skikkelig partyløve som kommer til å feste ned hele leiligheten. Masse klager osv. Som kjent så er de som leier ikke så opptatt av å ta best mulig vare på leiligheten, som de som kjøper er. Da er den jo tross alt din. Snakker ut fra egen erfaring! :-) Lykke til!

Gjest Agurkolat
Skrevet

Det er jo veldigt forskjelligt på kor og hos kven man leier hos. Her eg leier kunne vi godt røyke inne eller ha husdyr hvis vi ville.

Men, som sagt, det er viktigaste er jo at du ikke bråker og betaler når leia skal betalast!

Skrevet

For din egen del bør du vel sjekke ut hva som er inkludert i husleien av strøm, varmtvann osv., og om det er noen spesielle regler som gjelder for deg som leieboer.

Skrevet

Skaff deg referanser. Har du leid før kan det være tidligere husvert, er det første gang du leier kan det være arbeidsgiver. Ha tlf til disse klare når du går på visning.

Gjør det klart at du har referansene og depositum i orden. Si at du er interessert i langtidsleie.

Jeg leier ut en sokkelleilighet, og da synes jeg også det er en stor fordel at de nåværende leieboerne mine er bortreist så godt som hver helg, det gjør festing til et mye mindre problem.

Skrevet

Vi har en leilighet som vi leier ut, og vi velger de som virker mest seriøse, og som vi liker best. Vi vil bare leie ut til par, bare til ikke-røykere og det er heller ikke lov å ha dyr der. Det er alltid mange på visning, og noen utelukker seg selv ved å spørre om de kan feste store høyttalere i taket osv, eller om det og det utestedet i nærheten er bra. Det passer ikke helt å spørre utleierne om festing og utesteder. Noen er også slik at de tror at det er kjempevanskelig å få leid ut, og kommer med en rekke "krav" av typen "Jeg vil ha leiligheten men for 5000 mindre enn det som er leien", "jeg vil at den designer-hyllen skal stå igjen", "Jeg vil bo her men hva med hunden min" osv. Mange nordmenn er litt naive i forhold til hvordan man fremstår, er litt for skråsikre og krevende, blant annet.

Sist leide vi ut til det paret som hadde de mest stabile jobbene og som viste at de hadde veldig lyst til å bo der fordi de kom med en slags CV på hver av dem, spesielt til oss med referanser og personlig beskrivelse. Vi bestemte oss med en gang for at de fikk den. :)

• 2 uker senere...
Skrevet
Sist leide vi ut til det paret som hadde de mest stabile jobbene og som viste at de hadde veldig lyst til å bo der fordi de kom med en slags CV på hver av dem, spesielt til oss med referanser og personlig beskrivelse. Vi bestemte oss med en gang for at de fikk den. :)

Det var sånn vi fikk leie leilighet også, da vi tok med en kort presentasjon av oss selv fikk vi en leilighet på et blunk. Skrev navn, alder, nåværende bosituasjon, studie-/jobbsituasjon og at vi var sikre betalere. Fikk tipset av en tidligere kollega. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...